Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

Ποια μεγάλα projects καλείται να ξεκλειδώσει η νέα διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ.


Παρουσία των στελεχών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) έλαβε χώρα, χθες, η πρώτη συνεδρίαση του νέου διοικητικού συμβουλίου της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ο διορισμός του νέου δ.σ. έδειξε και την πόρτα εξόδου, μεταξύ άλλων, στον Αθανάσιο Σχίζα που βρισκόταν στο τιμόνι της εταιρείας διαχείρισης, αξιοποίησης και ανάπτυξης της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας από το 2013.
Τα νέα μέλη του δ.σ. με πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Κεσεντέ και διευθύνοντα σύμβουλο τον Περικλή Νικολάου, που προέρχονται από το χώρο του επιχειρείν, με θητεία, μεταξύ άλλων, σε εταιρείες, όπως η Lafarge, η Mermeren και η PeopleCert θα κληθούν να ενισχύσουν τα οικονομικά αποτελέσματα της ΓΑΙΑΟΣΕ, μέσω της αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου ακινήτων της.

Τα projects

Στα σημαντικότερα έργα ανήκουν η αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 670 στρεμμάτων του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στο Δήμο Εχεδώρου στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανταγωνιστικός διάλογος, με τα σχήματα ΤΕΚΑΛ-Intrakat, METKA και Άκτωρ να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά την παραχώρηση, για διάστημα 50 ετών, συνολικά των 670 στρεμμάτων της έκτασης, έργο που αποτελεί επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ. Το project είναι εκτός χρονοδιαγράμματος, καθώς, σύμφωνα με τον απελθόντα διευθύνοντα σύμβουλο Αθ. Σχίζα, επιδιωκόταν, αρχικά, η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου έως το τέλος του 2018 και μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2019, η θέση σε ισχύ της σύμβασης παραχώρησης. Ο σχεδιασμός αυτός οδεύει στις καλένδες ιδίως εάν πραγματοποιηθούν πρόωρες εκλογές.

Μια ακόμη σημαντική επένδυση, που αναμένεται και κατά τη φετινή χρονιά να κινηθεί με πολύ αργούς ρυθμούς, είναι το σχεδιαζόμενο εμπορικό -γραφειακό κτήριο πάνω από το σταθμό του ΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για επένδυση της τάξης των 70 εκατ. ευρώ που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σε έκταση 35.000 τ.μ. και βρίσκεται στη φάση των μελετών.

Αυτή τη στιγμή, τροποποιείται η αρχικά υποβληθείσα ειδική πολεοδομική μελέτη του έργου, προκειμένου αυτή να επανυποβληθεί προς έγκριση από το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας (ΚΔΣΑΔΠ). Αρχικά, η μελέτη του έργου δεν είχε γίνει δεκτή από στελέχη της κυβέρνησης και υπηρεσιακούς παράγοντες που "θεωρούν ότι το μοντέλο ανάπτυξης που προτείνει η ΓΑΙΑΟΣΕ είναι παρωχημένο”. Γι’ αυτό ερώτημα αποτελεί ποια θα είναι η σχέση της νέας διοίκησης της εταιρείας με την πολιτική ηγεσία, το υπουργείο Υποδομών, αλλά και κατώτερα στελέχη της κρατικής μηχανής.

Πάντως, εάν η πολεοδομική μελέτη εξασφαλίσει το "πράσινο φως”, θα ακολουθήσει η έκδοση του απαιτούμενου Προεδρικού Διατάγματος και θα προκηρυχθεί διαγωνισμός. Παραμένει άγνωστο, εάν η δημοπράτηση του project θα μπορούσε να λάβει χώρα έως το τέλος της φετινής χρονιάς.

Εκτός από τα εμπορικά και εμπορευματικά κέντρα, η ΓΑΙΑΟΣΕ διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της έργα τροχαίου υλικού (ανακατασκευή-επισκευή οχημάτων τροχαίου υλικού, μετασκευή φορταμαξών κτλ.).

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr