Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Η Πάτρα και η Δυτική Ελλάδα,κόμβοι ανάπτυξης στο νέο σχέδιο για τις συγκοινωνίες.


Κομβικό ρόλο στην αλλαγή όψης της χώρας, σε ότι αφορά στις συγκοινωνίες και τις μεταφορές, προβλέπεται να παίξει στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης η Πάτρα και η Δυτική Ελλάδα .

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο σχεδιασμός προβλέπει την αλλαγή όψης και της περιοχής, με σύγχρονες υποδομές, που περιλαμβάνουν νέες οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις ,αναβάθμιση υφιστάμενων και συγκεκριμένες δράσεις, που θα βελτιώσουν τις συνθήκες ,στα λιμάνια της Πάτρας και όλου του δυτικού άξονα. Το σχέδιο του υπουργείου μεταφορών αφορά τον ορίζονται ως το 2037 με ενδιάμεσο χρονικό σταθμό το 2027.

Το Σχέδιο δίνει έµφαση σε οδικά και σιδηροδροµικά έργα που θα φέρουν τη χώρα σε άλλο επίπεδο ως προς τις επιβατικές και εµπορευµατικές µεταφορές, µε την ανάπτυξη δικτύου εµπορευµατικών κέντρων και την προώθηση του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Επιπλέον, προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου υδατοδροµίων. Ήδη έχουν αδειοδοτηθεί τρία υδατοδρόµια (Κέρκυρα, Παξοί και Πάτρα) και εκκρεµούν ακόµα 20 αιτήσεις.

Το τρένο

Αναβάθμιση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο, την λειτουργία της γραμμής Κιάτο-Αίγιο και την δημοπράτηση έργων αξίας 1δισ.ευρώ για σιδηροδρομικά έργα στην Πελοπόννησο εξήγγειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης από το βήμα του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου «Olympia Forum».

Συγκεκριμένα είπε πως ολοκληρώνεται η κατασκευή νέας διπλής Γραμμής στάσεων και σταθμών στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο, στη Ροδοδάφνη τον Μάρτιο του 2019, οπότε θα είναι δυνατή η κυκλοφορία συρμών στο τμήμα ενώ μέχρι τον Μάιο του 2019 θα έχει συμβασιοποιηθεί γιατί ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, όχι μόνο δηλαδή η Γραμμή αλλά και η ηλεκτροκίνησή του.

Εξελίσσονται, όπως είπε, σε ικανοποιητικό βαθμό, οι εργασίες υποδομής της νέας διπλής γραμμής από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο, που περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα της Παναγοπούλας σε αυτό το κομμάτι, προϋπολογισμού 389 εκατομμύρια ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι τον Ιούνιο του 2020. Εξήγγειλε πως εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, είναι στην τελική φάση ωρίμανσης, το έργο κατασκευής υποδομής σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και σταθμών από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο. Ο προϋπολογισμός είναι 120 εκατομμύρια.


Μπαίνει στις ράγες η σιδηροδροµική σύνδεση όλης της χώρας

Έμφαση στα σιδηροδροµικά και οδικά έργα διασυνοριακού ενδιαφέροντος δίνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνει την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόµου Ιωάννινα – Κακαβιά (σύνορα µε Αλβανία), σε επέκταση της Ιόνιας Οδού. Να σηµειωθεί ότι η Κακαβιά εξυπηρετεί µεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους από και προς την Αλβανία, οι οποίοι υπολογίζονται ετησίως σε 1,75 εκατ. επιβάτες. Το µήκος του άξονα θα είναι κατά προσέγγιση 55 χλµ. και ως πρώτη προτεραιότητα θεωρείται το τµήµα από τα Ιωάννινα έως το Καλπάκι (34 χλµ.).

Επέκταση Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά

Λίγο σύνθετη η κατάσταση. Ως γνωστό το τελευταίο διάστημα έχει εξεταστεί να συνδεθεί η επέκταση με το έργο παραχώρησης. Αν θα γίνει θα αποτελέσει μεγάλη επιτυχία και επί της ουσίας θα ολοκληρωθεί ο κάθετος άξονας που διασχίζει Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο. Αν όχι όμως θα πρέπει να αναζητηθούν κονδύλια που για μέρος του δρόμου είναι 340εκατ.ευρώ. Με αυτό το σκεπτικό πρόκειται για ένα έργο σημαντικό μεν, αμφίβολο αν θα το δούμε τουλάχιστον σύντομα.

Επιπλέον θα αναβαθµιστεί και το τµήµα Ηγουµενίτσα – Μαυροµάτι – σύνορα µε Αλβανία, µήκους 25 χλµ.

ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ

Στη Βουλή πήγαν για έγκριση οι έξι από τις οκτώ εργολαβίες για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Αυτό είπε κατά τη διάρκεια ομιλίας του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου «Οlympia Forum». Η αποστολή των συμβάσεων στη Βουλή σημαίνει ότι πάμε για υπογραφές τις επόμενες μέρες και από εκεί και πέρα τον λόγο έχουν τα έργα.

Σχετικά με τον έβδομο διαγωνισμό είπε πως έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τις 21 Ιανουαρίου ο έβδομο στάλθηκε στις 21 Γενάρη και προέβλεψε πως τις επόμενες 15 μέρες θα έρθει στο Υπουργείο για να οδεύσει κι αυτό προς τη Βουλή. Η όγδοη εργολαβία παραμένει σε δικαστική εμπλοκή από τις εταιρείες Θεμέλη και Cyfield.

dete.gr