«Μέχρι το 2021 πρέπει να έχουμε διεκδικήσει πολύ περισσότερα χρήματα για συγκεκριμένες υποδομές και αυτές να είναι “ώριμες” ώστε να μπορούν να χρηματοδοτηθούν», σημειώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Eπαφές για την προετοιμασία χρηματοδότησης νέων υποδομών, της αγοράς τροχαίου υλικού και λεωφορείων, αλλά και της δημιουργίας μονάδων βαριάς συντήρησης, συναρμολόγησης, ακόμη και μέρους της παραγωγής στην Ελλάδα δήλωσε ότι είχε στις Βρυξέλλες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
«Έχει γίνει και στο παρελθόν συζήτηση για την ΕΛΒΟ, ενώ υπάρχουν και οι χερσαίες εγκαταστάσεις των ναυπηγείων που πριν πολλά χρόνια παρήγαγαν και τροχαίο υλικό, για τον σιδηρόδρομο. Με πολύ μικρές μετατροπές και εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των μονάδων, μπορούν να γίνουν ξανά παραγωγικές με ΣΔΙΤ μπορούν να γίνουν τέτοιες ενέργειες, η Ελλάδα δεν μπορεί να “χάσει το τρένο” των ηλεκτρικών οχημάτων και του ηλεκτρικού τροχαίου υλικού» σημείωσε ο ίδιος μιλώντας στο Κόκκινο 105,5.
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι «υπάρχει βαρύς στρατηγικός σχεδιασμός, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που θα παρουσιάσουμε τον επόμενο μήνα. Μέχρι το 2021 πρέπει να έχουμε διεκδικήσει πολύ περισσότερα χρήματα για συγκεκριμένες υποδομές και αυτές να είναι “ώριμες” ώστε να μπορούν να χρηματοδοτηθούν και να είναι αυτές που χρειάζεται πραγματικά η χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται δύο πολύ μεγάλα έργα που επηρεάζουν την Βαλκανική Χερσόνησο.
O εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού και οδικού Άξονα 10 (Θεσσαλονίκη, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη), με τη σιδηροδρομική γραμμή να είναι ηλεκτροκίνητη και να έχει στόχο κυρίως τις εμπορευματικές μεταφορές και η σύνδεση Αιγαίου-Μαύρης Θάλασσας με την σιδηροδρομική και οδική σύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια σε Βουλγαρία και Ρουμανία
Ανέφερε επίσης, στον απόηχο και της επίσκεψης Τσίπρα στην Τουρκία, ότι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης που σχεδιάζεται «υπήρχε πολύ παλιά, τώρα πρέπει να συμπληρωθεί με ένα μικρό έργο στο Πύθειο και τις απαραίτητες αλλαγές στην γραμμοδοσία για τι αλλαγές μηχανών κτλ.».
Ο Χρ.Σπίρτζης αναφέρθηκε εκτενώς στην παράλληλη συνεχή ανάπτυξη του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου και στη συνέχεια τόνισε ότι με την ολοκλήρωση των εμπορευματικών κέντρων (σε Θριάσιο, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και τα άλλα λιμάνια της χώρας), θα υπάρχουν χώροι όχι μόνο μεταφοράς προϊόντων, αλλά και μεταποίησής τους.
Μόνο στο Θριάσιο, «σε πλήρη ανάπτυξη οι μόνιμες θέσεις εργασίας θα είναι 3.000-5.000», όπως ανέφερε.
Για την παράταση που δόθηκε στη διαδικασία υποβολής προσφορών για την επέκταση του μετρό της Αθήνας, διευκρίνισε ότι οφείλεται σε διαδικαστικά θέματα και «αν δεν έχουμε άλλου είδους εμπλοκές, Μάιο - Ιούνιο θα έχουμε ανάδοχο και στην Γραμμή 4», ενώ για το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων «πιο νωρίς».
Πηγή: avgi.gr