Τα έργα
της επέκτασης βαίνουν προς το τελικό στάδιο ολοκλήρωσης με αρκετές αλλαγές βάση
της αρχικής προκήρυξης. Το ερώτημα που γεννάται είναι εάν τελικά τα δρομολόγια
θα ξεκινήσουν προς κ. Αχαΐα τον Μάιο του 2019 όπως λέχθηκε πρόσφατα.
Απάντηση δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή αλλά απομένει να δούμε στην πράξη το τι πραγματικά θα γίνει.
Να σας ενημερώσουμε λοιπόν ότι η δεύτερη φάση του δεύτερου υποέργου που
αφορά την εγκατάσταση των στύλων όπου θα τοποθετηθούν τα οπτικό ακουστικά
σήματα των ΑΣΙΔ έχει ήδη ξεκινήσει - η πρώτη φάση αφορούσε το ξήλωμα των παλιών
ΑΣΙΔ.
Ο εργολάβος βρίσκεται στα Βραχνέικα προχωράει με γοργούς ρυθμούς προς κ.
Αχαΐα. Έχει τελειώσει τα 2/3 των διαβάσεων. Έπειτα απομένει η τρίτη φάση του έργου και η πιο χρονοβόρα, δηλαδή το
πέρασμα των καλωδιώσεων και την εγκατάσταση των αυτοματισμών και των μηχανισμών
των ΑΣΙΔ και η σύνδεση αυτών με το δίκτυο της ΔΕΗ. Το αν προφτάσει ο εργολάβος να
έχει εγκαταστήσει το σύνολο των συστημάτων (30) ώστε να γίνουν και οι
απαραίτητες πιστοποιήσεις (1μήνα) και να είναι όλα έτοιμα αρχές Μαΐου για να
ξεκινήσουν τα δρομολόγια, ο χρόνος θα δείξει.
Όπως
γράψαμε και στην αρχή υπήρξαν αλλαγές βάση του αρχικού σχεδιασμού και αφορούσε
το πρώτο υποέργο που ενδεχομένως να επηρεάσουν αρνητικά το εγχείρημα.
Επιφυλασσόμεθα για το εάν η γραμμή είναι σε άριστη κατάσταση ώστε να
ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις και για το εάν ο ΟΣΕ είναι σε θέση να
την κρατήσει σε αυτή την κατάσταση. Βάση εμπειρίας από το τμήμα που ήδη λειτουργεί
δεν έχουμε και την καλύτερη εικόνα με αποτέλεσμα η ποιότητα μεταφοράς των
επιβατών να είναι πολύ κάτω του μετρίου. Ερωτηματικά
δε προκαλεί και η μη αναβάθμιση της γέφυρας του Πείρου για την άρση της
βραδυπορείας των 5χλμ.. Το πιο σημαντικό έργο το οποίο δεν αγγίχτηκε καθόλου!!!
Βάση των ανωτέρω τίθεται το ερώτημα αν θα είναι η εφικτή η εξυπηρέτηση της κ.
Αχαΐας με ωριαία δρομολόγια. Επίσης
θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ακόμα και αν δεν επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες μας
(λίγο δύσκολο) δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει προσωπικό κίνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα
δρομολόγια της επέκτασης. Τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια γίνονται και αυτά
οριακά αφού πολλές από τις βάρδιες εφεδρείας στο Μηχανοστάσιο δεν επανδρώνονται
και σε περίπτωση βλάβης του συρμού θα υπάρξουν κωμικοτραγικές καταστάσεις που δυστυχώς έχουν ήδη συμβεί. Οι συρμοί επαρκούν
μεν οριακά δε. Σε περίπτωση βλάβης ή αύξηση της επιβατικής κίνηση του
Βόρειου κλάδου θα δημιουργηθούν προβλήματα. Ήδη η επιβατική κίνηση αυξήθηκε μετά
την δρομολόγηση αστικών λεωφορείων στη διαδρομή Καστελλόκαμπος-Πανεπιστήμιο /
Νοσοκομείο πόσο μάλλον αν προστεθεί και ο άλλος κλάδος!!! Επίσης το λιγοστό
προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ που έχει απομείνει στο Μηχανοστάσιο δεν γνωρίζουμε εάν θα
μπορέσει να ανταπεξέλθει στον έλεγχο και στη συντήρηση των επιπλέον συρμών.
Δυστυχώς οι νέοι μηχανοδηγοί της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα μπορέσουν να αναλάβουν υπηρεσία πριν τον Οκτώβριο του 2019. Επίσης θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σε καμία
περίπτωση δεν θα δεχτούμε ως επιβάτες την εύκολη λύση, δηλαδή το κλείσιμο του Βόρειου
κλάδου δήθεν για έργα της νέας γραμμής για να ξεκινήσει η λειτουργία του Νότιου
επειδή το «έταξαν». Ο Βόρειος κλάδος
θα κλείσει μόνο όταν θα πρέπει, δηλαδή θα έχει γίνει πρώτα
η τροποποίηση της σύμβασης έως τα Μποζαΐτικα και θα έχει εξασφαλιστεί πλήρως η
χρηματοδότηση για τη συνέχιση των έργων γιατί όλα είναι ακόμα στον αέρα. Αν
και στο παρελθόν είχε αναφερθεί πολλάκις ότι ο Προαστιακός δεν θα σταματήσει τη
λειτουργία του κατά την έλευση της νέας γραμμής αλλά αυτό από ότι δείχνει είναι
τελείως ανέφικτο. Ήδη το τμήμα Άγιος Βασίλειος - Ρίο αντικαταστάθηκε με
λεωφορείο και ο σταθμός του Ρίου μετακομίζει τον επόμενο μήνα περίπου 300 μέτρα
έξω από το κέντρο του οικισμού.
Βάση
των ανωτέρω ο καθείς μπορεί να καταλάβει ότι το θέμα δεν είναι τόσο απλό και
όσοι θέλουν πραγματικά να ξεκινήσουν τα δρομολόγια προς κ. Αχαΐα θα πρέπει να
αναζητήσουν άμεσες λύσεις. Με εκτίμηση
Ο
Διαχειριστής της ομάδας του FB
“Φίλοι
Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών”
Γκλαβάς
Βασίλειος
Τ.Ε.
Μηχανικός Η/Υ