Το Hyperloop πρέπει να κινείται με ταχύτητα 1200 χλμ / ώρα. Μπορείτε να επιζήσετε σε ατύχημα με αυτή την ταχύτητα; Ακολουθούν τρία πιθανά σενάρια σοβαρών ατυχημάτων με το Hyperloop - το έργο μεταφοράς του επιχειρηματία και της καινοτόμου Elona Muska.
Για μερικούς, η ιδέα είναι να φτάσουμε από το ένα σημείο στο άλλο με 1200 χιλιόμετρα την ώρα - ένα όμορφο φουτουριστικό όραμα. Αλλά το Hyperloop - που κινείται μέσω του σωλήνα κενού - είναι ένα έργο που δεν είναι άνοσο στην καταστροφή. Τι θα μπορούσε να συμβεί στο χειρότερο σενάριο; Ποια είναι η πιθανότητα να χάσεις τη ζωή σου στην οδήγηση του Hyperloop;
Σενάριο 1: καίγεται και αναρροφάτε
Αυτό το σενάριο είναι γνωστό μόνο από ταινίες SF, στις οποίες ο θάλαμος πίεσης εξοικονόμησης χώρου στα διαστημικά πλοία άνοιξε ξαφνικά και οι αστροναύτες εκτοξεύτηκαν στο άπειρο σύμπαν. Θεωρητικά, οι ταξιδιώτες του Hyperloop θα μπορούσαν να έχουν παρόμοιο πεπρωμένο. Επειδή μια κάψουλα που κινείται μέσα από τους σωλήνες μπορεί να έχει μια απογοήτευση που θα μπορούσε να δράσει σαν τις ξαφνικά ανοιχτές πόρτες του διαστημικού σκάφους. Εάν η κάψουλα ήταν εκείνη τη στιγμή, οι επιβάτες θα έπεφταν στις καμπίνες χωρίς οξυγόνο. Η πιθανότητα επιβίωσης θα ήταν μόνο αν η βοήθεια έφτασε σε λιγότερο από έξι λεπτά - αυτή είναι η προθεσμία που πρέπει να αρχίσει με μέτρα ανατάσεως.
Elon Musk - Οραματιστής ή ονειροπόλος;
Εάν η κάψουλα σε αυτό το σημείο κινήθηκε με ταχύτητα 1200 μίλι ανά ώρα, οι επιβάτες θα χτυπήσουν το πάτωμα ή τους τοίχους με ρυθμό περίπου 300 μέτρα ανά δευτερόλεπτο. Αυτό που θα παραμείνει από αυτά θα μοιάζει περισσότερο με τις εικόνες του Jack Polona απ 'ό, τι στους ανθρώπους.
Όχι, κανένας πανικός! Tim Vleeshouwer, επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης Hyperloop του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου στην ολλανδική πόλη του Ντελφτ, λέει ότι ένα τέτοιο σενάριο είναι απίθανο - τουλάχιστον όταν πρόκειται για μοντέλο σχεδιάζει η ομάδα του: «Οι τοίχοι των μονάδων των επιβατών θα είναι πάχους 10cm, έτσι παχύτερο από τα τείχη ενός εμπορικού αεροσκάφους.»
Και τι θα συμβεί αν ένα παχύ τοίχωμα πυκνώνει ή σέρνει σε αυτό; "Στη συνέχεια, ο σωλήνας κενού θα μπορούσε να φέρει αμέσως τον αέρα και να θέσει κανονική πίεση", λέει ο Vleeshouwer. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, η πίεση ισορροπίας θα μπορούσε να ακολουθηθεί σύντομα από τον εξαιρετικά ισχυρό αέρα.
Σενάριο 2: Άγχος συντριβή
Τι γίνεται αν το Hyperloop, το οποίο είναι μπροστά από ένα άλλο Hyperloop, αποσύρει ξαφνικά το φρένο έκτακτης ανάγκης και παύσεις; Δεν είναι εκείνος που είναι πίσω δεν θα τον πετάξει;
Ή, για να εξυπηρετήσει το μαύρο χιούμορ: "Ποιο είναι το τελευταίο πράγμα που περνάει από το κεφάλι ενός ταξιδιώτη Hyperloop;" - "Το κεφάλι του".
Δεδομένου ότι, σύμφωνα με το όραμα της ομάδας από τη Delta κάθε 30 δευτερόλεπτα, 50 επιβάτες είναι στο δρόμο - αυτό είναι δύο κάψουλες κάθε λεπτό - ο κίνδυνος μιας τέτοιας σύγκρουσης είναι ρεαλιστικός. Αυτό ισχύει για όλα τα 100 άτομα που θα συμμετάσχουν σε αυτήν, αν όχι θανατηφόρα. Εάν η κάψουλα σταματήσει να κινείται, τα φρένα σχεδιάζονται έτσι ώστε η επόμενη κάψουλα να σταματά μέσα σε 20 έως 25 δευτερόλεπτα.
Η δοκιμή έχει ήδη ξεκινήσει: το σύστημα πρόωσης Hyperloop One στη φάση δοκιμών κοντά στο Λας Βέγκας
Για τον υπολογισμό της ταχύτητας: αν κάποιος βόλτα καψάκιο 30 δευτερόλεπτα πίσω από την ελαττωματική κάψουλα σε περίπτωση ατυχήματος έχει 25 δευτερόλεπτα για να σταματήσει τελείως, ελαττωματική κάψουλα παραμένει πέντε δευτερόλεπτα για να στείλετε πληροφορίες σχετικά με το ελαττωματικό server που θα ενημερώνει την επόμενη κάψουλα στο δίκτυο. Δεν είναι καταπραϋντικό ... Το ασύρματο δίκτυο στο σωλήνα θα πρέπει να λειτουργήσει πολύ καλά.
Σενάριο 3: Τρομοκρατία
Αν κάποιος σκόπιμα καταστρέψει μέρος του σωλήνα; Το Hyperloop πλησιάζει αυτό το κομμάτι με τεράστια ταχύτητα ...
Το όραμα της ομάδας από το Delft, που διαχειρίζεται σήμερα η Ευρωπαϊκή μέρος του σχεδίου, περίπου το 50 τοις εκατό της διαδρομής θα είναι υπόγεια και 50 τοις εκατό πάνω - έτσι θεωρητικά τουλάχιστον το ήμισυ της διαδρομής προστατευόταν από τρομοκρατικές επιθέσεις. Αλλά πώς να προστατεύσει το άλλο μισό;
Η απάντηση είναι απλή: Καθόλου.
"Οι σωλήνες θα τοποθετηθούν σε έναν πόλο πέντε μέτρων," λέει ο Vleeshouwer, "που σημαίνει ότι δεν είναι εύκολο να ανακτηθούν".
Επιπλέον, οι επιστήμονες σκοπεύουν να τοποθετήσουν αυτούς τους σωλήνες επιπρόσθετα στην υφιστάμενη υποδομή κυκλοφορίας, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι σαφώς ορατές και θα διευκολύνουν την επιτήρηση. Αλλά αν ένα μέρος της διαδρομής σκόπιμα καταστράφηκε, αυτό θα ήταν θανατηφόρο, αλλά μόνο για ένα άτυχο καψάκιο και τους 50 επιβάτες. Άλλες κάψουλες θα σταματούσαν αν το σύστημα πέδησης λειτουργεί όπως πρέπει.
Το χειρότερο σενάριο αυτό θα ήταν πραγματικά χειρότερο από το να επιτεθεί μια κανονική αμαξοστοιχία;
Στο Ντουμπάι, υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή ενός συστήματος Hyperloop
Έτσι ... να οδηγήσει το Hyperloop;
Εάν κάποιο από αυτά τα "τι θα ήταν" ήταν ένα πρόβλημα, δεν υπάρχει πρόβλημα Κάψουλες Hyperloop θα έχουν επίσης τουαλέτες!
Το σάλι στο πλάι: οι άνθρωποι έχουν εδώ και καιρό καλλιεργήσει μια παράδοση δυσπιστίας προς νέους τρόπους μεταφοράς. Αλλά όταν το κάνουν, τα βλέπουν σαν κάτι που είναι κατανοητό από μόνοι τους. Ο Tim Vleeshouwer υπενθυμίζει στους ανθρώπους ότι πριν από 200 χρόνια οι άνθρωποι φοβόντουσαν τα τρένα. Στη συνέχεια πίστευε ότι με ταχύτητα άνω των 30 χλμ. / Ώρα, ένας άνθρωπος θα μπορούσε να τινάξει το κεφάλι του. Λοιπόν, αποδείχθηκε ότι η διατριβή δεν ήταν σωστή.
Θεωρήθηκε ότι οι αγελάδες που σκοτώθηκαν κοντά στο σιδηρόδρομο θα έδιναν ξινό γάλα εξαιτίας του θορύβου. Παρόμοιες θεωρίες ήταν πριν από 100 χρόνια όταν πρόκειται για αεροσκάφη. Όλα αυτά ήταν ανοησίες. «Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούνται για να ρωτήσω: Γιατί θα πρέπει να ταξιδεύουν γρηγορότερα και πιο μακριά» λέει Vleeshouwer: «Το ίδιο ισχύει και για Hyperloop Αλλά προσφέρει τόσες πολλές ευκαιρίες που θα ήταν κρίμα που δεν τουλάχιστον ερευνήσει.».
dw.com