Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

«East Side Access»: Ο νέος κόμβος τρένων της Νέας Υόρκης αποκτά σιγά-σιγά σχήμα.

(AP Photo/Mary Altaffer)

 Βαθιά κάτω από το διάσημο Grand Central Terminal της Νέας Υόρκης, ένα σπηλαιώδες εργοτάξιο αργά και δαπανηρά παίρνει τη μορφή του σιδηροδρομικού κόμβου που θα φιλοξενεί περισσότερους από 150.000 επιβάτες την ημέρα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σε τηλεγράφημά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Associated Press».

Το «East Side Access», όπως ονομάζεται το έργο, έχει επηρεαστεί από τεράστιες υπερβάσεις κόστους και καθυστερήσεις από τότε που άρχισε η κατασκευή του πριν από περίπου δώδεκα χρόνια. Ομως ο κυβερνήτης Αντριου Κουόμο έχει φέρει έναν διευθυντή, ο οποίος έχει επικεντρωθεί στην ολοκλήρωση του έργου ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέα προθεσμία εντός τεσσάρων ετών.

«Ολοι μπορούμε να δούμε το παροιμιώδες φως στο τέλος της σήραγγας», δήλωσε ο Τζάνο Λίμπερ (Janno Lieber), ο οποίος ήρθε στην πολιτειακή Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (ΜΤΑ) πριν από ένα χρόνο, αντλώντας από την εμπειρία του στον ιδιωτικό τομέα σχεδιάζοντας την ανοικοδόμηση ουρανοξυστών γύρω από το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου.

Οι μεγάλες μηχανές έχουν αντικατασταθεί από εργαζόμενους που επιχειρούν να δημιουργήσουν μια διαδρομή και δύο επίπεδα πλατφορμών.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια νέα, άμεση διαδρομή για τους αναβάτες του Long Island Rail Road προς και από την ανατολική πλευρά του Μανχάταν, ανακουφίζοντας την κυκλοφορία που τρέχει αυτή τη στιγμή μέσω του πιεσμένου σταθμού Penn στο Γουέστ Σάιντ.(AP Photo/Mary Altaffer)

Σε ένα πρόσφατο πρωινό, οι αξιωματούχοι της MTA προχώρησαν σε μια περιήγηση στο εργοτάξιο για να δουν την πρόοδο στον ημιτελή τερματικό σταθμό με οροφές ύψους έξι ορόφων.

Δεκάδες κυλιόμενες σκάλες υψηλής ταχύτητας χτίζονται ενώ το μάρμαρο έχει ήδη τοποθετηθεί στους τοίχους και τους χώρους που προορίζονται για καταστήματα λιανικής πώλησης και χώρους εστίασης.

Κάτω από τη διαδρομή υπάρχουν δύο επίπεδα, το καθένα με οκτώ ράγες και δύο πλατφόρμες. Θα είναι ο κόμβος για νέες σήραγγες 8 μιλίων.(AP Photo/Mary Altaffer)

Ολα είναι εστιασμένα στην ανακούφιση της ταλαιπωρίας των περίπου 150.000 μετακινούμενων με τη LIRR που πρέπει να φτάνουν στο Grand Central κάθε μέρα.

Επί του παρόντος, πρέπει να προχωρήσουν, να σπρώξουν και να αγκαλιάσουν το δρόμο τους προς τις πλατφόρμες στο γεμάτο σταθμό Penn, ο οποίος φιλοξενεί επίσης τα τρένα Amtrak και New Jersey Transit, προσθέτοντας έως και 40 λεπτά στις καθημερινές μετακινήσεις τους.

Για χρόνια, οι επικριτές υποστήριζαν ότι το έργο καθυστερούσε εξαιτίας της πολιτικής, της γραφειοκρατίας και της αποδιοργάνωσης.


 Ο κυβερνήτης Κουόμο έφερε τον Λίμπερ και άλλους επαγγελματίες του ιδιωτικού και κυβερνητικού τομέα που επιτρέπουν στους εργολάβους μεγαλύτερη ευελιξία στην αντιμετώπιση λεπτομερειών ή απροσδόκητων περιστάσεων.

Ο Λίμπερ λέει ότι επικεντρώνεται στο να είναι το έργο έτοιμο εντός της καταληκτικής προθεσμίας, δηλαδή μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2022.

«Τώρα, στην MTA, είμαστε αποφασισμένοι», είπε. «Αλλάζουμε την κουλτούρα της διαχείρισης των κατασκευών και της ανάπτυξης στην MTA».
(AP Photo/Mary Altaffer)


ekirikas.com