Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, σε έκταση 580 στρεμμάτων. Μετά την ψήφιση της σύμβασης από τη Βουλή, το επενδυτικό σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε. (Τράπεζα Πειραιώς) και η Goldair Cargo Α.Ε. έχουν υποβάλει τις μελέτες που απαιτούνται για αδειοδοτήσεις, οι οποίες θα χορηγηθούν με διαδικασίες fast track.
Η επένδυση θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα μισά αφορούν έργα συνολικής επιφάνειας 125.000 τετραγωνικών που θα υλοποιηθούν την πρώτη διετία. Χθες, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου της Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος, ενημέρωσε ότι η δεύτερη φάση, με επενδύσεις ύψους 125 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί σε έξι αντί για τα προβλεπόμενα δέκα χρόνια, με στόχο να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των 240.000 τετραγωνικών, που θα είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Ο Κ. Καλλίνικος δήλωσε ότι η εταιρεία θα συμμετάσχει στον νέο διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, που αφορά γειτονική έκταση 1.650 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, και θα συμπληρώσει το σιδηροδρομικό κέντρο. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί στις αρχές του 2019 και θα έχει τη μορφή σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, πιθανότατα με τη μορφή παραχώρησης μετοχών.
Η Goldair, σε συνεργασία με τους Σιδηρόδρομους της Αυστρίας, δραστηριοποιείται ήδη στις εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα. Με δικά της βαγόνια πραγματοποιεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Εχει επίσης καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Σκόπια, αλλά ο Κ. Καλλίνικος ανέφερε ότι υπάρχουν προβλήματα με τις τελωνειακές αρχές της γειτονικής χώρας και γίνεται προσπάθεια να επιλυθούν μέσω του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών.
Προανήγγειλε ότι μέσα στον επόμενο χρόνο και μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής, θα ξεκινήσουν δρομολόγια και στη διαδρομή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Εχει ήδη έξι πιστοποιημένους μηχανοδηγούς και εκπαιδεύει άλλους έξι που θα διπλασιαστούν την επόμενη χρονιά.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
efsyn.gr