ΔΙΑΦΑΙΝΟΤΑΝ πολύ πριν την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών, αποδείχθηκε κατά την επίσκεψή του: Ο σχεδιασμός για την επέκταση του νέου σιδηροδρόμου προς την Πάτρα είναι δεμένος κυρίως ως προς την άφιξη του τρένου στην πόλη. Η επέκτασή του μέσω του κέντρο προς το νέο λιμάνι αποτελεί μια θεωρητική, προς το παρόν υπόθεση. Θετικές προθέσεις και προμελέτες απέχουν παρασάγγας από του να αποτελέσουν θεμέλιο για ένα έργο.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ και από τον γγ Υποδομών που θα αφιερώσει στην πόλη μας μιάμιση ημέρα. Για την κυβέρνηση ισχύει ο στόχος να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι, αλλά όπως φαίνεται, η προετοιμασία, η εξασφάλιση χρηματοδότησης, και βέβαια η εκτέλεση, θα αφορούν την επόμενη κυβέρνηση ή... κάποια από τις επόμενες, καθώς δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι το επόμενο στάδιο θα ενεργοποιηθεί αύριο το πρωί.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ έχει η στάση των φορέων της πόλης απέναντι στο θέμα. Από την επίσκεψη Σπίρτζη μέχρι και χθες, δεν ενεργοποιήθηκε κάποια ανησυχία, πέραν της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα, ο οποίος έχει ζωτικούς λόγους να θέλει τνο σύγχρονο τρένο στο νέο λιμάνι.
Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα: Οτι οι σημερινές αυτοδιοικητικές αρχές δεν βασανίζονται για ζητήματα που δεν αφορούν τον στενό πολιτικό (και εκλογικό) ορίζοντα. Ή ότι βασικό μας μέλημα ήταν να αποφύγουμε τεχνικές λύσεις που ενοχλούν τις προαστικές κοινότητες. Αφού διασφαλίστηκε ότι το τρένο θα φτάσει υπόγεια μέσω Ρίου -Μποζαϊτίκων- Κανελλοπούλου και δεν αναστατώνεται κανείς, αφήνουμε στην άκρη το ερώτημα τι θα γίνει στην κυρίως Πάτρα.
ΚΑΙ αν δεν γίνει τίποτα; Εάν δηλαδή μπει στο ράφι η ανάπτυξη νέου εμπορικού λιμένα; Να ένα ερώτημα, καταληκτικό: Ποιες είναι οι πραγματικές σκέψεις των φορέων της πόλης, για τον σχεδιασμό της πόλης, πέρα από κοινοτυπίες και προγράμματα που μένουν στα φυλλάδια.
ΤΥΧΑΙΝΕΙ βέβαια η κοινωνία να μην πιέζει γι' αυτά. Αντίφαση: Συμπεριφερόμαστε σαν να μας αρκεί το παρόν μας. Εξήγηση: Η κοινωνία δεν συνδέει την τύχη της με την ανάπτυξη. Αυτό είναι βολικό για τους τοπικούς άρχοντες, αλλά δεν είναι καλό για την πόλη.
pelop.gr