Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αλεξανδρούπολης ως διαμετακομιστικό κέντρο και ενεργειακός κόμβος, οι αναπτυξιακές δυνατότητές της, ειδικότερα του λιμένα αλλά και της ευρύτερης περιοχής και ο κυβερνητικός σχεδιασμός προκειμένου να μετασχηματιστεί η πόλη σε μία πύλη με υπηρεσίες και υποδομές προστιθέμενης αξίας, παρουσιάστηκαν σήμερα στη διάρκεια του αναπτυξιακού συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα του Έβρου.
Την αγωνία του για τον χρόνο υλοποίησης των σχεδιασμών και τον κίνδυνο «η Αλεξανδρούπολη να χάσει το τρένο» εάν συνεχιστεί η παραγωγή συζήτησης χωρίς όμως σημεία κατάληξης, κατέθεσε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Βαγγέλης Λαμπάκης. «Έχουμε έναν αναξιοποίητο τόπο, θησαυρό... Γιατί η κυβέρνηση δεν προχωρά σε έναν δημόσιο διαγωνισμό μετά από 3,5 χρόνια;...Έρχονται εκλογές, θα προλάβουμε ότι δεν έγινε σε 3,5 χρόνια να γίνει σε λίγους μήνες;», είπε χαρακτηριστικά.
Κατά της πώλησης του λιμανιού ο πρόεδρος του
Ο πρόεδρος του λιμένα Αλεξανδρούπολης Χρήστος Δούκας έκανε εκτενή αναφορά στο σκεπτικό της μη πώλησης ενός περιφερειακού λιμένα- παρότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει δρομολογήσει το διαγωνισμό για παραχώρησή του σε ιδιώτες. Ο κ. Δούκας υποστήριξε ότι «σε αντίθεση με τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική και την εθνική οικονομία. Αναφέρθηκε στον σαφή διαχωρισμό του φορέα διαχείρισης ενός λιμένα από τους παρόχους υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται μέσα στο λιμάνι, παρέχοντας συγκεκριμένες υπηρεσίες. «Το γεγονός αυτό αποτέλεσε και τον πυλώνα για τη σημερινή κυβέρνηση, στη διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης των περιφερειακών λιμένων που συμπυκνώνεται στα εξής: Δημόσιος χαρακτήρας του φορέα διαχείρισης και ιδιώτες-πάροχους υπηρεσιών στους οποίους υποπαραχωρούνται για χρήση και εκμετάλλευση λιμενικές εγκαταστάσεις, υπηρεσίες και δραστηριότητες που παρουσιάζουν δυναμική, διαθέτουν προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης και επομένως επενδυτικό ενδιαφέρον», είπε ο κ. Δούκας.
Υπογράμμισε τη σημαντικότητα της γεωγραφικής θέσης του λιμένα, που βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου και τη σύνδεση μέσω του λιμένα δύο θαλασσών και τριών ηπείρων. Μίλησε για τη δυνατότητα σύνδεσής του με όλα τα μέσα μεταφοράς, μέσα στο λιμάνι, το νέο ρόλο της Διώρυγας του Σουέζ στις εμπορικές μεταφορές, το διεθνές ενδιαφέρον για το λιμένα, για το πόσο σημαντικό είναι ότι η περιοχή αναδεικνύεται σε ενεργειακό κόμβο... Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι το λιμάνι μπορεί ν’ αποτελεί τον πυλώνα σαν κόμβος όμως, όχι σαν σημείο διέλευσης, άρα έχει ανάγκη για εμπορευματικό κέντρο.
Εκτενή αναφορά έκανε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και σε δύο σημαντικούς άξονες, τα δίκτυα διακίνησης εμπορευμάτων και τις υποδομές μέσα στο λιμάνι. «Δίκτυα για να μπορούν να φτάνουν στο λιμάνι με όλους τους δυνατούς τρόπους τα φορτία και υποδομές, το λιμάνι σαν κόμβος πια θα δέχεται φορτία που πρέπει να παραμείνουν για να γίνει αναδιανομή διαδρομών ως προς το σημείο προορισμού, ανασυσκευασία, αποθήκευση.. Όλα αυτά σημαίνουν δημιουργία και λειτουργία με κέντρο το λιμάνι ενός εμπορευματικού κέντρου και των Logistics . Η κυβέρνηση, η τοπική κοινωνία και ο ΟΛΑ έχουν αποδεδειγμένα λειτουργήσει σε αυτή τη δυναμική η οποία θα προσδώσει στην περιοχή χαρακτηριστικά σημαντικού, παραγωγικού και επιχειρηματικού κέντρου. Η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία υλοποιούν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σχέδιο στον τομέα αυτό και πρέπει ν’ αναφερθεί ότι το συγκεκριμένο σχέδιο το χει πάρει στην ευθύνη του και ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε πολλές δημόσιες επαφές και δηλώσεις που έχει κάνει...», είπε ο πρόεδρος του ΟΛΑ.
makthes.gr