Η σύμβαση για την κατασκευή του σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, που θα είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, έχει ήδη κυρωθεί από τη Βουλή.
Εξι νέα εμπορευματικά κέντρα, σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το πρώτο που ετοιμάζεται στη χώρα μας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο. Θα οργανώσουν μια νέα αλυσίδα υποδομών, βοηθώντας στην παραγωγική ανάπτυξη και τη δημιουργία μόνιμων θέσεων εργασίας.
Την ανακοίνωση έκανε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας από το βήμα του 22ου συνεδρίου που οργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics. Θα συμπληρώνουν τα δύο μεγάλα κέντρα που έχουν δρομολογηθεί στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.
Στην πρώτη περίπτωση, η σύμβαση για την κατασκευή του σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο σε έκταση 580 στρεμμάτων, που θα είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, έχει κυρωθεί από τη Βουλή.
Τα έργα, που έμεναν στα «θα» πάνω από μία δεκαετία και προβλέπουν επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα και με την ολοκλήρωσή τους θα δημιουργήσουν 3 έως 5 χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας.
Στις αρχές του χρόνου θα ακολουθήσει νέος διαγωνισμός για εγκαταστάσεις που έχουν προβλεφθεί στο γειτονικό ακίνητο του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο, επιφάνειας 1.200 στρεμμάτων.
Στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής με το λιμάνι. Στις κυβερνητικές επιλογές ο σιδηρόδρομος έχει καθοριστικό ρόλο, γι' αυτό προβλέπεται η επέκταση του δικτύου για να εξυπηρετούν τα έξι νέα εμπορευματικά κέντρα.
Η αρχή θα γίνει μέσα στο 2019 από την Αλεξανδρούπολη, σε έκταση 500 στρεμμάτων και επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ. Εξασφαλίστηκαν επίσης κοινοτικοί πόροι για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει την Καστοριά και τη Φλώρινα με το Πόγραδετς της Αλβανίας, το οποίο έχει πρόσβαση σε όλα τα Δυτικά Βαλκάνια.
Κόμβος μεταφορών
Ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, με δεδομένες τις επενδύσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, έχει μεγάλες προοπτικές για την Ελλάδα. Παρά την οικονομική κρίση, κατέγραψε άνοδο και το 2016 αντιπροσώπευε το 7,2% του ΑΕΠ, έναντι 5,2% το 2009. Ο ετήσιος τζίρος το 2016 ανήλθε στα 12,87 δισ. ευρώ και εξασφαλίστηκαν πάνω από 200 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
«Η Ελλάδα έχει γεωστρατηγική θέση στην Ευρώπη», τόνισε ο Νίκος Ροδόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, ο οποίος επισήμανε ότι η χώρα μας είναι «επίνειο της Ευρώπης και κεντρική είσοδος των διεθνών εμπορευματικών ροών».
Από την πλευρά του ο Κώστας Αλεξόπουλος, διευθυντής των Αναπτυξιακών Εργων του ΟΗΕ, αναφέρθηκε στην ανάγκη ολοκλήρωσης του Εθνικού Σχεδίου και κυρίως στη συνεργασία που πρέπει να αναπτυχθεί ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
efsyn.gr