Νέα εικόνα θα έχει από το 2019 ο συγκοινωνιακός χάρτης της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και των εταιρειών που διαχειρίζονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, απομακρύνονται από το κέντρο της Αθήνας οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ, δημιουργούνται νέοι σταθμοί Μετρό και Τραμ τα οποία επεκτείνονται, και μειώνεται η κυκλοφορία στους κεντρικούς άξονες λεωφορείων και τρόλεϊ, που θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές των μέσων σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και των εταιρειών που διαχειρίζονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, απομακρύνονται από το κέντρο της Αθήνας οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ, δημιουργούνται νέοι σταθμοί Μετρό και Τραμ τα οποία επεκτείνονται, και μειώνεται η κυκλοφορία στους κεντρικούς άξονες λεωφορείων και τρόλεϊ, που θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές των μέσων σταθερής τροχιάς.
Η μεγαλύτερη αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας συντελείται στα μέσα σταθερής τροχιάς και πιο συγκεκριμένα στο Τραμ και το Μετρό, γεγονός που εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή «ανάσα» στο κεντρικό οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας.
Νέοι σταθμοί Τραμ και Μετρό
Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα θα παραδοθούν έως το 2021 ακόμα τρεις σταθμοί, «Δημοτικό Θέατρο», «Μανιάτικα» και «Πειραιάς». Με τη δημιουργία των νέων σταθμών, μειώνεται δραστικά ο χρόνος πρόσβασης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά προς το αεροδρόμιο θα διαρκεί λιγότερο από μία ώρα (υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά).
Το 2019 θα τεθούν σε λειτουργία και οι νέες γραμμές του Τραμ που επεκτείνεται προς τον Πειραιά. Η επέκταση από τον έως τώρα τερματικό σταθμό του Φαλήρου, στο ύψος του ΣΕΦ, ως το λιμάνι της πρωτεύουσας, θα περιλαμβάνει 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στη διαδρομή εξόδου από τον Πειραιά.
«Κοσμογονικές» αλλαγές στα ΚΤΕΛ
* Στην Κηφισιά για την εξυπηρέτηση του βόρειου τομέα.
* Στο Ελληνικό για τον νότιο τομέα και τις παραλιακές γραμμές.
* Στο Νοµισµατοκοπείο για τις γραμμές που εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής.
* Στον Ελαιώνα για όσα καλύπτουν τον δυτικό τοµέα.
Μειώσεις στο κόμιστρο
Οι επιβάτες των ΚΤΕΛ, μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής τους, θα επιβιβάζονται στους παρακείμενους σταθμούς μετρό (Ελαιώνας, Ελληνικό, Νομισματοκοπείο) και του ηλεκτρικού (Κηφισιά) ή σε λεωφορειακές γραμμές προκειμένου να μεταβούν στο κέντρο της Αθήνας ή σε άλλες περιοχές.
Οι αλλαγές αυτές θα φέρουν και μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, καθώς από το συνολικό κόμιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες των ΚΤΕΛ θα αφαιρεθεί, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ένα ποσό ίσο με το κόστος του εισιτηρίου που θα χρειαστεί το κοινό για να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς προς το κέντρο, δηλαδή 1,40 ευρώ.
Όπως ξεκαθάρισαν πάντως οι εμπλεκόμενοι φορείς, δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν ορισμένες τοπικές γραμμές, όπως π.χ. τις διαδρομές Λαύριο-Σούνιο, Μαρκόπουλο-Ραφήνα, Μέγαρα-Πάχη κλπ.
Μείωση λεωφορείων-τρόλεϊ
Μεγάλες αλλαγές όμως έρχονται και στα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ, με τον ΟΑΣΑ να έχει ως βασικό του στόχο και στρατηγική επιλογή τη μείωση των οχημάτων στους δρόμους.
Όπως και με τα ΚΤΕΛ, σκοπός είναι η αποσυμφόρηση των βασικών οδικών αξόνων της πόλης, και στην κατεύθυνση αυτή, οι λεωφορειακές γραμμές σιγά-σιγά να μετατραπούν σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών θα επανεξετάσει το σύνολο των γραµµών κορµού. Οι βασικές γραμμές θα παραµείνουν, αλλά και όσες δεν καλύπτονται από τραμ, μετρό ή ηλεκτρικό, ενώ οι υπόλοιπες θα εξυπηρετούν τη μετακίνηση μεταξύ των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς.
Ισίδωρος Ρούσσος
athina984.gr
athina984.gr