Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Ουρές στα εκδοτήρια του μετρό.


Οι ουρές επανήλθαν τις τελευταίες ημέρες στα εκδοτήρια του Μετρό. 
Στο Σύνταγμα το Σάββατο η αναμονή στο «φιδάκι» ξεπερνούσε τα 20 λεπτά, καθώς υπήρχαν επιβάτες δύο ταχυτήτων: αυτοί που ήθελαν να αγοράσουν εισιτήριο ή να ανανεώσουν τη μηνιαία κάρτα τους, αλλά και οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου που είναι πλέον υποχρεωμένοι να αποκτήσουν προσωποποιημένη κάρτα.

«Τα αυτόματα μηχανήματα είναι λίγα», μας εξηγεί εργαζόμενος στο εκδοτήριο και προσθέτει ότι οι επιβάτες, κυρίως μεγάλης ηλικίας, δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και πάνε στα εκδοτήρια όπου όμως υπάρχει άλλο πρόβλημα.

«Από τα 109 εκδοτήρια στο δίκτυο του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ είναι ανοιχτά μόνον τα 21», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, του μεγαλύτερου σωματείου εργαζομένων στο Μετρό, και εξηγεί ότι από τους 250 εργαζομένους στα εκδοτήρια έχουν παραμείνει μόνον οι 90 και οι υπόλοιποι μετακινήθηκαν για να κάνουν ελέγχους στις πύλες εισόδου.

Από τα στοιχεία που μας έδωσε, προκύπτει η εξής εικόνα:

◼ Στον Ηλεκτρικό (Γραμμή 1) με 24 σταθμούς λειτουργούν μόνον πέντε εκδοτήρια σε Κηφισιά, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια και Πειραιά.

◼ Στη Γραμμή 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) με 20 σταθμούς λειτουργούν 7 εκδοτήρια σε Ανθούσα, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Φιξ, Νέο Κόσμο, Δάφνη και Ελληνικό.

◼ Στη Γραμμή 3 (Αεροδρόμιο-Αγία Μαρίνα) με 17 σταθμούς λειτουργούν 6 εκδοτήρια σε Αγία Μαρίνα, Μοναστηράκι, Ευαγγελισμό, Αμπελόκηπους, Δουκ. Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.

◼ Στο τραμ με 48 σταθμούς λειτουργούν μόνο τρία εκδοτήρια σε Σύνταγμα, Αγία Φωτεινή και Μουσών.

«Εχουμε μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό που συνεχώς αυξάνονται», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ και επικαλείται το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, που καλύπτει και τα τρία δίκτυα σταθερής τροχιάς, με βάση το οποίο υπάρχουν 400 κενές θέσεις.

«Χρειάζεται να γίνουν προσλήψεις για να καλύψουμε τις ανάγκες αλλά και γιατί κάθε χρόνο φεύγουν περίπου 100 άτομα με σύνταξη, κυρίως στον Ηλεκτρικό που λειτουργεί περισσότερα χρόνια», επισημαίνει ο Σπύρος Ρεβύθης.

Θυμίζει ότι το 2011 είχαν υποχρεωθεί να φύγουν με μετάταξη 40 εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ που μεταφέρθηκαν σε θέσεις φυλάκων σε αρχαιολογικούς χώρους! Εχει ψηφιστεί ρύθμιση, αλλά ακόμη εκκρεμεί η υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης για να επιστρέψουν στις θέσεις τους.

«Εχουν αραιώσει τα δρομολόγια», μας ενημερώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων. Τις ώρες αιχμής γίνονται κάθε τέσσερα λεπτά αντί για τρία και εξηγεί ότι είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης ανταλλακτικών για τους συρμούς. Από τους 67 που διαθέτει το Μετρό, οι 23 είναι σε μόνιμη ακινησία γιατί λείπουν βασικά εξαρτήματα.

«Οι εργαζόμενοι κάνουν μεγάλες προσπάθειες, αλλά είναι ίσοι ή και λιγότεροι από αυτούς που είχαμε όταν το Μετρό λειτουργούσε με είκοσι σταθμούς», τονίζει και αναφέρει ότι οι αρμόδιοι είχαν υποσχεθεί να καταβάλουν 3 εκατ. ευρώ για αγορά ανταλλακτικών, αλλά δεν έχουν έρθει ακόμη στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ.

«Το τραμ βρίσκεται σε πλήρη απαξίωση», είπε στην «Εφ.Συν.» ο Νίκος Γιαννής, πρόεδρος του σωματείου ηλεκτροδηγών. Από τους 35 συρμούς, οι δύο έχουν σοβαρά προβλήματα και εννέα χρειάζονται ανταλλακτικά. «Μας είχαν διαβεβαιώσει ότι θα δώσουν κονδύλια για ανταλλακτικά, μείναμε όμως στις υποσχέσεις», τονίζει και αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι έχουν στείλει εγκαίρως έγγραφα με τις ελλείψεις.

«Οι παραγγελίες έπρεπε να έχουν γίνει χτες», μας είπε και προέβλεψε ότι η έλλειψη συρμών θα μεγαλώσει, καθώς πολύ σύντομα θα λειτουργήσει η επέκταση της γραμμής στον Πειραιά.

Το τραμ λειτούργησε το 2004 και σήμερα υπολογίζεται ότι εξυπηρετεί 100.000 επιβάτες την ημέρα, κατά μέσο όρο. Τότε είχαν τοποθετηθεί δύο αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στους περισσότερους σταθμούς, από ένα σε κάθε κατεύθυνση.

Πρόσφατα όμως οι υπηρεσίες της ΣΤΑΣΥ αφαίρεσαν 24 μηχανήματα για να ενισχύσουν το δίκτυο του Ηλεκτρικού, κάνοντας τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα.

Στην παραλιακή διαδρομή, από το ΣΕΦ ώς τη Βούλα, με 31 στάσεις υπάρχουν 10 σημεία χωρίς μηχανήματα, ανάμεσά τους το Κέντρο Ιστιοπλοΐας, όπου λειτουργούν τρία μεγάλα ξενοδοχεία.

«Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται και ξεσπάνε στους εργαζομένους», τονίζει ο Νίκος Γιαννής και προσθέτει: «Δεν είμαστε σάκος του μποξ. Θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες. Γι’ αυτό δεν κάνουμε απεργία, που είναι το έσχατο όπλο των εργαζομένων. Ομως η υπομονή μας εξαντλείται».


Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
efsyn.gr