Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018

Υπόγεια γραμμή ΟΣΕ στα Σεπόλια.


Χώροι πρασίνου και αναψυχής αναμένεται να αντικαταστήσουν τις σημερινές γραμμές και επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις που βρίσκονται μεταξύ Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (ΣΣΑ) και Τριών Γεφυρών.
Η υπογειοποίηση της γραμμής του ΟΣΕ στα Σεπόλια αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της περιοχής, καθώς πέρα από την ασφάλεια που θα προσφέρει σε διερχόμενους πεζούς και οχήματα, θα αναβαθμιστεί λόγω της αναμενόμενης ανάπλασης κατά μήκος των γραμμών, ενώ θα πάψει και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα. Το έργο «Kατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση μετά την παρουσίαση στη Βουλή του έργου της κατασκευής της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων. Μοναδική εκκρεμότητα πλέον η προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων από τον ανάδοχο και η υπογραφή της σύμβασης, που αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙKA ΕΡΓΑ ΑΤΕ που πρόσφερε έκπτωση 45,71%.

Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 52 μήνες (4,5 χρόνια) με την ολοκλήρωσή του να προγραμματίζεται για τις αρχές του 2023. Η συνολική διάρκεια του έργου, με τη συντήρηση, που θα την οδηγήσει σε εμπορική λειτουργία είναι 88 μήνες. Το κόστος του έργου είναι 151,28 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή δίδυμης σήραγγας τετραπλού διαδρόμου 1,9 χλμ. και έργο συνολικού μήκους 2,36 χλμ. που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα.

Σημειώνεται ότι παλαιότερη απόφαση του ΣτΕ (2004) επέβαλε την υπογειοποίηση των γραμμών στο εν λόγω τμήμα. Το έργο χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020 και φορέας υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. 

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου προβλέπεται να μη διακοπεί η λειτουργία των υφιστάμενων γραμμών, που εξυπηρετούν τη σιδηροδρομική κυκλοφορία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν με έργα στη δυτική πλευρά ώστε να παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές. Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο. Το έργο απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς διέρχεται από τη σήραγγα του μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

Το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων το 1,91 χλμ. θα είναι υπογειοποιημένο. Οι γραμμές θα ξεκινούν από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr