Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018

Οι επόμενοι σταθμοί της «ατμομηχανής» της ανάπτυξης - τα έργα της Αττικό Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Αρχές του 2019 στο λεκανοπέδιο παραδίδονται τρεις ακόμη σταθμοί του μετρό σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια και το τραμ φτάνει στον Πειραιά, ενώ στην Θεσσαλονίκη «μπαίνει μπουλντόζα» και στις δυτικές συνοικίες ενόψει της επέκτασης της γραμμής του μετρό που θα ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια,
προκειμένου να ανοίξει στο κοινό το 2020 και να επεκταθεί ως την Καλαμαριά το 2021, είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος Στο Κόκκινο και τον Δημήτρη Κουκλουμπέρη. Η εταιρεία «αναστήθηκε» το 2016 και με τεράστια νέα έργα όπως η Γραμμή 4 είναι «ατμομηχανή» ανάπτυξης ανοίγοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, όπως τόνισε.


«Το 2016 όταν αναλάβαμε την Αττικό Μετρό, είχαμε βρει μία εταιρεία σε παρακμή. Σε μία εποχή που η χώρα χρειαζόταν επενδύσεις και αναπτυξιακές πολιτικές, είχε σταματήσει το έργο της Θεσσαλονίκης, το είχε εγκαταλείψει για δύο χρόνια η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ στον Πειραιά το έργο "σερνόταν" με μεγάλες καθυστερήσεις και πολλά προβλήματα», είπε ο κ. Μυλόπουλος. «Σήμερα, 2,5 χρόνια μετά»:



  • το έργο του Πειραιά προχωράει πολύ γρήγορα και ήδη στις αρχές του 2019 θα παραδώσουμε τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια).
  • το έργο του τραμ το έχουμε ολοκληρώσει και αρχές του 2019 το τραμ θα φτάσει μέχρι τον Πειραιά
  • δημοπρατήθηκε η πρώτη φάση της Γραμμής 4, του μεγαλύτερου έργου που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη. Η πρώτη φάση αφορά το τμήμα από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή, διαμέσου του κέντρου της Αθήνας και το κόστος της ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ. Η δεύτερη φάση δημοπρατήθηκε πριν από μία εβδομάδα, τα τεύχη δημοπράτησης έχουν ήδη δοθεί στις τρεις κοινοπραξίες που επικράτησαν
  • αναστήθηκε το «πεθαμένο» έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, «όχι απλώς έχει ξαναξεκινήσει, αλλά είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του μετρό της Θεσσαλονίκης που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης».
Για την Θεσσαλονίκη και το μετρό, όπως είπε, «υπάρχει πολύ σαφές χρονοδιάγραμμα:
  • το 2019 θα ξεκινήσουμε δοκιμαστικά δρομολόγια στη Θεσσαλονίκη, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά όσον αφορά τους εξοπλίσμούς
  • το 2020 θα κυκλοφορήσει εμπορικά η βασική γραμμή της πόλης, θα ανέβει ο κόσμος με εισιτήριο
  • αρχή του 2021 θα κυκλοφορήσει και στην επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά
«Μπαίνει μπουλντόζα» και στις δυτικές συνοικίες
Ο κ. Μυλόπουλος συνέχισε λέγοντας ότι «μέσα στο Φθινόπωρο, δημοπρατούμε στην Θεσσαλονίκη πρόδρομες εργασίες (αρχαιολογικές, μετακίνησης δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας), για την επέκταση προς τα δυτικά, στις πολυπληθείς, οικονομικά μη προνομιούχες δυτικές συνοικίες ... που έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Αρχή του 2019 "μπαίνει μπουλντόζα" και στη δυτική Θεσσαλονίκη, να ξεκινήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες και η μετακίνηση δικτύων, ώστε το κυρίως έργο που θα δημοπρατηθεί περίπου όταν θα ολοκληρώνεται η γραμμή της Θεσσαλονίκης, να είναι απαλλαγμένο από έναν μεγάλο παράγοντα αβεβαιότητας που συνήθως είναι οι αρχαιολογικές εργασίες, σε τέτοια έργα. Είναι μία καινοτομία της Αττικό Μετρό να ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες πριν από το κυρίως έργο, το κάναμε στην Γραμμή 4 (σ.τ.σ. της Αθήνας) για πρώτη φορά, το κάνουμε τώρα και στην Θεσσαλονίκη».
Το πείραμα πέτυχε, οι επενδύσεις της Αττικό Μετρό πρωταγωνιστές στην ανάπτυξη
«Κάναμε ένα μεγάλο επενδυτικό σοκ στα έργα μας που "λίμναζαν", ήταν σταματημένα και σε καινούργια έργα. Αυτή η αναπτυξιακή πολιτική τριπλασίασε το 2016 και το 2017 τις επενδύσεις της εταιρείας σε έργα που ολοκληρώνονται και σε νέα έργα. Πριν το 2016 η εταιρεία επένδυε 130 εκατ. ευρώ το χρόνο, το 2017 επενδύσαμε 350 εκατ. ευρώ συνολικά, από τα οποία τα 242 εκατ. ευρώ στην Θεσσαλονίκη για να "αναστηθεί" το έργο», σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος. Αυτό προκάλεσε «μεγάλη ανάδραση, ανατροφοδότηση του επενδυτικού σοκ. Αυξήθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι εισροές μας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, επειδή είχαμε πολύ μεγάλη απορρόφηση επενδύσεων. Πέρυσι, για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, εισέρευσαν στα ταμεία από το ΠΔΕ 1,25 δισ. ευρώ. Δεκαπλασιάστηκε περίπου το ποσό που εισέρεε στα ταμεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια».
«Αυτή η μεγάλη οικονομική ανακούφιση», συνέχισε, «έδωσε την δυνατότητα να ανατροφοδοτήσουμε τις επενδύσεις σε παλιά και νέα έργα, αλλά και να απαλλαγεί η εταιρεία από κάποια δάνεια του παρελθόντος και σήμερα με υγιή τρόπο να μπορεί να ολοκληρώσει τα έργα και να ξεκινήσει καινούργια, τονώνοντας την οικονομία και λειτουργώντας ως "ατμομηχανή" της ανάπτυξης και στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, αλλά και παράλληλα ανοίγοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας».
«Κάναμε ένα πείραμα που πέτυχε, να λειτουργήσουμε το Δημόσιο ως αναπτυξιακό μοχλό. Ακόμη και στις ΗΠΑ που θεωρούνται η "πρωτεύουσα" του νεοφιλελευθερισμού, το Δημόσιο είναι αυτό που ηγείται, καθοδηγεί το "κάρο" της οικονομικής ανάπτυξης. Εμείς πιστεύουμε στο ρόλο του Δημοσίου ως αναπτυξιακού μοχλού. Κάναμε ένα πείραμα με την Αττικό Μετρό και βλέπουμε ότι είμαστε δικαιωμένοι. Και οι επενδύσεις έπιασαν τόπο και η ανατροφοδότηση από το ΠΔΕ δίνει την δυνατότητα με τα επόμενα έργα να είμαστε πρωταγωνιστές στην ανάπτυξη, κατασκευάζοντας έργα που αφορούν την κοινωνική ευημερία και το περιβάλλον», κατέληξε ο κ. Μυλόπουλος.


stokokkino.gr