Την ώρα που εκκρεμεί το θέμα της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα, μια απόφαση του ΔΣ του ΟΣΕ θορυβεί τους σιδηροδρομικούς και θα πρέπει να προβληματίσει την πόλη σχετικά με τις πραγματικές κυβερνητικές προθέσεις για το μέλλον του σιδηροδρόμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο οργανόγραμμα του ΟΣΕ, φαίνεται να προωθείται η δημιουργία περιφερειακής διοίκησης των σιδηροδρόμων με έδρα την Κόρινθο.
Η νέα περιφερειακή διοίκηση Πελοποννήσου, θα δημιουργηθεί με μεταφορά του ΟΣΕ από την Πάτρα.
Οι προθέσεις του ΟΣΕ κινούνται ξεκάθαρα προς αυτή την κατεύθυνση συγκέντρωσης των υπηρεσιών πιο κοντά στην Αθήνα καθώς, ήδη, το σχετικό οργανόγραμμα κατατέθηκε στην διαβούλευση με την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.
Η Ομοσπονδία φαίνεται είναι αντίθετη βέβαια στη συγκεκριμένη πρόταση συγχώνευσης των υπηρεσιών της Πελοποννήσου με έδρα την Κόρινθο.
Το νέο οργανόγραμμα μαζί με τις αλλαγές που προβλέπονται σε αυτό, θα πάρει τον δρόμο της τελικής διαμόρφωσης, μετά και από την σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το νέο οργανόγραμμά φαίνεται να απεικονίζει τις πραγματικές προθέσεις της διοίκησης του οργανισμού: Προοιωνίζει το τερματικό του δικτύου κάπου στην Πάτρα και θέτει εν αμφιβόλω την επέκταση της γραμμής προς Πύργο - Κυπαρισσία.
Ο ΟΣΕ στην Πάτρα υπάρχει από ιδρύσεως του οργανισμού προ 120 ετών ενώ στην Κόρινθο οι υποδομές ήταν μέχρι σήμερα υποβαθμισμένες.
Η διατήρηση του ΟΣΕ στην Πάτρα, σε μία περίοδο που πρέπει να κλείσει μάλιστα οριστικά το θέμα με την επέκτασης της γραμμής μέχρι και το νέο λιμάνι, θεωρείται από παράγοντες του χώρου απαραίτητη. Και η λειτουργία του προαστιακού, με την σχεδιαζόμενη επέκταση του προς την πλευρά της Δυτικής Αχαΐας, έχει ως προαπαιτούμενο να μείνει «ζωντανός» ο ΟΣΕ μέσα στην πόλη μας.
Μακροπρόθεσμα θα πρέπει επίσης η πόλη να αμυνθεί κατά της υποβάθμισης των υπηρεσιών καθώς και σε κάθε σχέδιο που δεν θα έχει την πόλη της Πάτρας ως ιστορικό κέντρο βάρους του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου.
Διότι αυτό θα σημάνει και την εγκατάλειψη του οράματος για την ανασύσταση του ιστορικής σημασίας, από την εποχή του Χαρ. Τρικούπη, σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Π.Σ.
pelop.gr