H ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί άλλο ένα σημείο τριβής ανάμεσα στον υπό ιταλικό έλεγχο προαστιακό και το υπόλοιπο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Χρειάστηκαν πολλές συζητήσεις ανάμεσα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και τη διοίκηση της εταιρείας για να αντιμετωπιστούν θέματα διαλειτουργικότητας που δημιουργήθηκαν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Χθες όμως ανέκυψε νέο θέμα, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση που μπορεί να θεωρηθεί «σφήνα» στην απόφαση του ΟΑΣΑ να καταργήσει από την 1η Οκτωβρίου τα χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήρια για δικαιούχους μειωμένου κομίστρου.
Το μέτρο αφορά τους φοιτητές, τους νέους κάτω των 18 ετών, τους πολύτεκνους και τα άτομα άνω των 65 ετών, που θα συνεχίσουν να έχουν έκπτωση 50% αλλά είναι υποχρεωμένοι να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα.
Θα χρειαστεί να πάνε μία φορά στα εκδοτήρια και να περιμένουν στην ουρά για να αρχειοθετηθούν τα στοιχεία τους και να βγάλουν φωτογραφία, αλλά στη συνέχεια θα μπορούν να ανανεώνουν την κάρτα τους από τα αυτόματα μηχανήματα με εισιτήρια ή μηνιαίο κόμιστρο.
Διαφορές
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προφανώς «ποντάροντας» στην ταλαιπωρία των επιβατών, ανακοίνωσε χθες ότι θα συνεχίσει να εκδίδει χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήρια για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο του λεκανοπεδίου (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ).
Στην ανακοίνωση δεν γίνεται όμως αναφορά στο γεγονός ότι ο προαστιακός είχε πάντα διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
Οι φοιτητές στο τρένο έχουν έκπτωση 25% έναντι 50% που ισχύει στον ΟΑΣΑ. Ανάλογη είναι η χρέωση και για άτομα άνω των 65 ετών.
Οι ειδικές τιμές για νέους καλύπτουν μόνον όσους είναι έως 14 ετών, ενώ τα ΑμεΑ, που κινούνται δωρεάν στις αστικές συγκοινωνίες, θα κληθούν να πληρώσουν το 50% του εισιτηρίου.
Οι σχέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν φαίνεται να είναι ρόδινες το τελευταίο διάστημα.
Είναι πιθανόν να σχετίζονται με την πρόσφατη απομάκρυνση ολόκληρης της διοίκησης της μητρικής εταιρείας Ferrovie dello Stato Italiane από τη σημερινή ιταλική κυβέρνηση.
Η αλλαγή υπαγορεύτηκε αποκλειστικά από πολιτικούς λόγους, αφού η προηγούμενη ηγεσία είχε στο ενεργητικό της μεγάλες επιτυχίες στα οικονομικά και την ανάπτυξη των κρατικών σιδηρόδρομων της Ιταλίας.
Παράπονα
Από την πλευρά του υπουργείου υπάρχουν παράπονα γιατί η ιδιωτικοποίηση δεν συνοδεύεται ώς τώρα με τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες του σιδηρόδρομου.
Το τελευταίο διάστημα ξεκίνησε η εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών, που θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα στο προσοδοφόρο δίκτυο του προαστιακού.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αρχίσει να υποβάλλει υπομνήματα προς τον ΟΣΕ για προβλήματα στο δίκτυο που οδηγούν σε ακύρωση δρομολογίων. Δεν είναι γνωστό αν θα επανέλθει με αίτημα για αποζημιώσεις.
Ενδεικτικό του κακού κλίματος είναι ότι στο δοκιμαστικό ταξίδι του νέου συρμού από τη Θεσσαλονίκη ώς την Κατερίνη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, δεν παρευρέθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Η επίσημη εξήγηση ήταν ότι την ίδια ώρα ήταν σε εξέλιξη η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στα περίπτερα της Εκθεσης.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
efsyn.gr