Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

Αναβάθμιση σε 40 κεντρικούς και 120 περιφερειακούς σταθμούς του ΟΣΕ

Τους 40 κεντρικούς και στελεχωμένους σταθμούς του και τους 120 περιφερειακούς σε ολόκληρη τη χώρα αναδιοργανώνει ο ΟΣΕ, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα τις υπηρεσίες προς τους πολίτες αλλά και καθιστώντας τον σιδηρόδρομο βασικό εργαλείο ανάπτυξης της χώρας.

Οι εργασίες γίνονται στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του ΟΣΕ και μέσω αυτού δημιουργείται υπηρεσία άμεσης δράσης με αποκλειστική ευθύνη τη βελτίωση των υπηρεσιών στους σταθμούς, την άμεση επίλυση προβλημάτων διαχείρισης, συντήρησης και φύλαξης και την άμεση αποκατάσταση βλαβών σε ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες, φωτισμούς και τουαλέτες.

Στην κατεύθυνση αυτή ήδη στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης έχει τοποθετηθεί σύστημα για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.

Τις κατευθύνσεις του οργανισμού παρουσίασαν στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρός του Γιώργος Κακουλάκης, ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Θεοχάρης και ο γενικός διευθυντής Γρηγόρης Σαμπατακάκης καθώς ο ΟΣΕ συμμετέχει στη ΔΕΘ με ένα ειδικά σχεδιασμένο περίπτερο, αισθητικά αναβαθμισμένο.

Σύμφωνα με τα στελέχη του Οργανισμού, προωθείται ακόμη το κρίσιμο από κάθε άποψη ζήτημα της αναβάθμισης της ασφάλειας του δικτύου με ανάταξή του και ταυτόχρονη θέση σε λειτουργία των εγκατεστημένων συστημάτων σηματοδότησης σε όλο το δίκτυο για την αύξηση της χωρητικότητάς του λόγω της επικείμενης αύξησης της εμπορευματικής κίνησης. Το έργο είναι προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά παρεμβάσεις στις περιοχές Θεσσαλίας, Θεσσαλονίκης, Λεκανοπεδίου Αττικής και όπου αλλού κριθεί αναγκαίο.

Ετσι, θα εγκατασταθούν συστήματα παρακολούθησης επισφαλών σημείων του δικτύου (οργανομετρήσεις γεφυρών κ.λπ.), θα βελτιωθεί η ασφάλεια στις θέσεις των ισόπεδων διαβάσεων του δικτύου, θα γίνεται χρήση πληροφοριακών συστημάτων και ειδικού εξοπλισμού για την καταγραφή του δικτύου με στόχο την προληπτική και διορθωτική συντήρησή του και θα αναπτυχθούν πληροφοριακά συστήματα για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, την καταγραφή της ακίνητης περιουσίας, τον υπολογισμό των τελών πρόσβασης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και την παρακολούθηση των συρμών.

Παρακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και αξιοποιώντας τες για την ασφάλεια του δικτύου, ο ΟΣΕ θα εκμεταλλευτεί τα δεδομένα από τα σιδηροδρομικά υποσυστήματα ERTMS (European Rail Traffic Management Systems) εντοπισμού αμαξοστοιχιών (με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης), ενώ θα εξελίξει πρόγραμμα δράσης για την Ανάπτυξη της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της χώρας, που θα περιλαμβάνει ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών σιδηροδρομικής τεχνολογίας-τεχνογνωσίας (R&D) και προγραμμάτων εξετάσεων και πιστοποίησης μηχανοδηγών καθώς και όλων των άλλων ειδικοτήτων.

Στους προγραμματισμούς του Οργανισμού υπάρχουν ακόμη η δημιουργία ειδικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης, εφοδιασμού και φύλαξης του τροχαίου υλικού των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, κάτι αντίστοιχο με τα συστήματα που υπάρχουν στα λιμάνια για τα σκάφη, αλλά και η διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικές περιοχές και βιομηχανίες (συνεργασία ΟΣΕ με ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ, Μότορ Οϊλ, Ελληνικά Πετρέλαια, περιοχές Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, Οινόης, Κιλκίς, Εδεσσας, Κομοτηνής, Σίνδου Θεσσαλονίκης).

Συντάκτης: Απόστολος Λυκεσάς
efsyn.gr