Η αναμονή τελειώνει σε μερικές μέρες και το πρώτο "Ιταλικό" τρένο, έστω και 20ετίας, αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρουν πηγές, το τρένο ETR.485 Νο31 ξεκίνησε στις 14 Αυγούστου την διαδρομή του από την Ιταλία και περνώντας μέσα από τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Σερβία, το Κόσσοβο και την ΠΓΔΜ θα περάσει τα Ελληνικά Σύνορα της Ειδομένης στις 26 Αυγούστου, τερματίζοντας στη Θεσσαλονίκη.
Το τρένο έχει την ονομασία "Pendolino", είναι κατασκευής του 1997, έχει πλήρως ανακαινιστεί πριν μία δεκαετία και μπορεί να φτάσει ταχύτητες μέχρι και 250χλμ/ώρα. Η επίσημη παρουσίαση του θα γίνει στις 8 Σεπτεμβρίου 2018 εν μέσω ΔΕΘ και στόχος είναι να καταδειχθεί η ετοιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει δρομολόγια με τις νέες υπερταχείες εφόσον τα έργα και τα συστήματα στις γραμμές ολοκληρωθούν.
Επίσης όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, θα γίνουν και δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κατερίνης προκειμένου να γίνουν τα πρώτα "τεστ" ταχύτητας και ασφάλειας επί Ελληνικού εδάφους.
Το νέο τρένο αφού κάνει όλες τις απαραίτητες δοκιμές θα επιστρέψει στην Ιταλία, όπου θα ληφθούν και οι τελικές αποφάσεις για την δρομολόγηση 5-8 αμαξοστοιχιών για την κάλυψη του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Η εκτίμηση είναι ότι αυτό θα γίνει από το 2020 με την αίρεση ότι όλα τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι προς το παρόν δεν έχει ληφθεί η απόφαση για τον τύπο ή τους τύπους τρένων που θα καλύψουν αυτό το δρομολόγιο.
Έτσι για το επόμενο διάστημα ακόμα και με την ολοκλήρωση το επόμενο διάστημα των έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, οι υφιστάμενες αμαξοστοιχίες θα συνεχίσουν να καλύπτουν το επιβατικό δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης με εμφανώς βελτιωμένους χρόνους.
ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΕΝΟ
Το τρένο που θα έρθει στη χώρα μας για να δρομολογηθεί στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι το ETR 485, κατασκευασμένο από τις Fiat Ferroviaria/Alstom και ανήκουν στην γνωστή οικογένεια Pendolino. Είναι ηλεκτροκίνητα τρένα που μπορούν να πιάσουν τελική ταχύτητα 250χλμ/ώρα.
Η πρώτη τους λειτουργία έγινε το 1997 ενώ την περίοδο 2004-2009 έγινε πλήρης ανακαίνιση με το εσωτερικό του είναι εντυπωσιακό και με μοντέρνες καινοτομίες.
Το κάθε τρένο έχει 9 βαγόνια (τρία για πρώτη θέση, ένα για μπαρ-εστιατόριο και πέντε για δεύτερη θέση). Θα μπορεί να μεταφέρει 489 επιβάτες (146 στην πρώτη θέση, 343 στην δεύτερη θέση, 2 σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά καροτσάκια και 23 θέσεις στο εστιατόριο). Το μήκος του είναι 236,6 μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com