Οι παρεμβάσεις κρίνονται σκόπιμες για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων από την παραλαβή των νέων έργων, όπως η ηλεκτροκίνηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Την κακή εικόνα του δικτύου επιχειρεί να βελτιώσει ο ΟΣΕ, γεγονός που αποτελεί και πάγιο αίτημα των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι ζητούν επιτακτικά αναβάθμιση της επιδομής προκειμένου να «τρέξουν» με υψηλότερες ταχύτητες και αυξημένη αξιοπιστία και ασφάλεια οι συρμοί της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ.
Με χθεσινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕ, ξεκινούν στοχευμένες παρεμβάσεις στις γραμμές του δικτύου του λεκανοπεδίου Αττικής. Στόχος είναι η διεύρυνση της χωρητικότητάς του, που κρίνεται απαραίτητη με δεδομένη τη ραγδαία αύξηση της εμπορευματικής κίνησης. Ταυτόχρονα, οι εργασίες που προγραμματίζονται αναμένεται να βελτιώσουν συνολικά τις συνθήκες κυκλοφορίας των τρένων, μεγιστοποιώντας και τα όρια ταχύτητας κυκλοφορίας των συρμών. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η ανάταξη της σηματοδότησης στη γραμμή ΣΚΑ - Κιάτο, για την καλύτερη λειτουργία του προαστιακού, καθώς και επιμέρους επισκευές σε τμήματα της γραμμής ΣΚΑ - Οινόη. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών. Εως τότε η κυκλοφορία των τρένων θα διεξάγεται με μονοδρομήσεις σε ορισμένα σημεία.
Οι παρεμβάσεις στις γραμμές του δικτύου κρίνονται σκόπιμες για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που δημιουργούνται από την παραλαβή των νέων έργων, όπως η ηλεκτροκίνηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη και η εντατικοποίηση της λειτουργίας του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο λόγω της σύνδεσής του με το Ικόνιο.
Η ολοκλήρωση της ανάταξης σηματοδότησης στο τμήμα ΣΚΑ - Κιάτο πρόκειται να αυξήσει άμεσα τη χωρητικότητα του δικτύου, κυρίως, για τις προαστιακές συνδέσεις της Αττικής. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 18 μηνών και θα οδηγήσει μέχρι και σε τριπλασιασμό των δρομολογίων των τρένων σε σύγκριση με αυτά που εκτελούνται σήμερα. Στο μεταξύ, ορίστηκε ανάδοχος για το έργο εκσυγχρονισμού της μονής γραμμής στο τμήμα Ισθμός - Λουτράκι, μήκους 6 χλμ., με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Το έργο του προαστιακού στο Λουτράκι αναλαμβάνει η κοινοπραξία Μυτιληναίος - Ξανθάκης, η οποία μειοδότησε με ποσοστό που ξεπέρασε το 47% (47,82%). Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΕΡΓΟΣΕ όρισε στις αρχές Αυγούστου προσωρινό ανάδοχο την παραπάνω κοινοπραξία φέρνοντας την υπογραφή της σύμβασης ένα βήμα πιο κοντά. Η σύμβαση αναμένεται να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση, ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί η οριστική σύμβαση και να ξεκινήσουν τα έργα.
Το έργο, με τίτλο «Κανονικοποίηση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού Λουτρακίου με ηλεκτροκίνηση», αποτελεί επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου που περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού - Λουτρακίου, με ηλεκτροκίνηση, ενώ θα συνδεθεί και με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων, του προαστιακού που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου - Κορίνθου - Αεροδρομίου. Φορέας υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 14,88 εκατ. ευρώ. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την έναρξη των εργασιών το φθινόπωρο, με ολοκλήρωση περίπου το 2020 (διάρκεια έργου 18 μήνες).
Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: kathimerini.gr