Το μετρό της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες καθυστερήσεις και τα προβλήματα που προκάλεσαν οι εργασίες στο κέντρο της πόλης, έχει γίνει τα τελευταία χρόνια… ανέκδοτο. Φαίνεται όμως ότι πλησιάζει ο καιρός που θα γίνει πραγματικότητα.
Πριν από λίγες ημέρες η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκε το 100% της διάνοιξης των γραμμών, το οποίο αποτελεί και το δυσκολότερο κομμάτι του έργου, και πλέον το ενδεχόμενο μέσα στο 2020 να λειτουργεί το μετρό τουλάχιστον σε κάποιους σταθμούς δεν φαντάζει απίθανο.
Πριν από λίγες ημέρες η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκε το 100% της διάνοιξης των γραμμών, το οποίο αποτελεί και το δυσκολότερο κομμάτι του έργου, και πλέον το ενδεχόμενο μέσα στο 2020 να λειτουργεί το μετρό τουλάχιστον σε κάποιους σταθμούς δεν φαντάζει απίθανο.
Και δεν πήρε λίγο. Το έργο ξεκίνησε το 2006 και θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έξι χρόνια αργότερα. Το 2012 όμως η πρόοδος του έργου ήταν μηδαμινή (κάτω του 20%) και τα επόμενα χρόνια η κατάσταση χειροτέρεψε και άλλο. Η κατασκευή ανέβασε ταχύτητες μόλις από τα μέσα του 2015 με αποτέλεσμα στα τέλη του φετινού Ιουλίου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο «Φρίξος» ο δεύτερος μετροπόντικας που ανοίγει σήραγγες στη Θεσσαλονίκη έφθασε στον σταθμό της 25ης Μαρτίου καταγράφοντας ένα σημαντικό ορόσημο για το έργο.
Πέρα από την διάνοιξη των γραμμών που ολοκληρώθηκε προχωρούν και τα έργα στους 13 σταθμούς που περιλαμβάνονται στην βασική γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Αττικό Μετρό στις 11 από τους 13 σταθμούς έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και προχωρούν οι αρχιτεκτονικές εργασίες και τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα. Πιο πίσω βρίσκονται οι σταθμοί στη Βενιζέλου και στην Αγίας Σοφίας λόγω των αρχαίων που είχαν βρεθεί εκεί. Μετά όμως από τις αλλαγές που έγιναν στις μελέτες για τους δύο συγκεκριμένους σταθμούς πριν από δύο χρόνια οι εργασίες προχωρούν κανονικά.
Παράλληλα προχωρά και η κατασκευή του αμαξοστασίου και του κέντρου ελέγχου του μετρό στην Πυλαία αλλά και οι εργασίες εγκατάστασης των σιδηροτροχιών. Στο πρώτο κτήριο του συγκροτήματος που θα λειτουργήσει ως αμαξοστάσιο καθώς εκεί θα φυλάσσονται και θα επιδιορθώνονται οι συρμοί είναι σχεδόν έτοιμο, ενώ προχωρούν και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και στο δεύτερο κτήριο που θα λειτουργήσει το κέντρο ελέγχου.
Η επέκταση προς Καλαμαριά
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά και η επέκταση προς Καλαμαριά. Σε αυτό συντέλεσε και το γεγονός πως κατά τη διάνοιξη των γραμμών δεν εντοπίστηκαν αρχαία. Η επέκταση έχει συνολικό μήκος 4,8 χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Εκεί τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 79,87% ενώ το όλο έργο βρίσκεται στο 60%. Στόχος είναι η επέκταση να ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2022.
Πηγή: insider.gr