Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

ΣΤΑΣΥ: Επόμενη στάση... δικαστήρια για τις κινητοποιήσεις στο Μετρό.

Πηγές από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφέρουν πως η εταιρεία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε οδηγούς εκπαιδεύοντας εργαζόμενους που απασχολούνται σε άλλες θέσεις καθώς απαγορεύεται να γίνουν νέες προσλήψεις
Στα δικαστήρια θα απευθύνεται εφεξής η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ σε περιπτώσεις κήρυξης κινητοποιήσεων από τα συνδικάτα των εργαζομένων, προκειμένου να εξαντλεί τα νομικά περιθώρια και να υπερασπίζεται το συμφέρον της εταιρείας, σύμφωνα με πληροφορίες. 

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έλαβε την απόφαση αυτή με τη σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, στην οποία έχουν μεταβιβαστεί οι μετοχές της εταιρείας εδώ και μερικούς μήνες. Καταλυτικό ρόλο στη λήψη της απόφασης έπαιξαν οι απανωτές κινητοποιήσεις τις οποίες έχουν πραγματοποιήσει δύο συνδικάτα εργαζομένων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο συνδικάτο στις σταθερές συγκοινωνίες, το ΣΕΛΜΑ και για ένα από τα δύο συνδικάτα ηλεκτροδηγών. 

Το συνδικάτο ηλεκτροδηγών ετοιμάζεται για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, λίγες μόλις ημέρες μετά από δύο στάσεις εργασίας που πραγματοποίησε στις 25 και στις 29 Ιουνίου. 

Στις 25 Ιουνίου, όταν το συνδικάτο κήρυξε στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9 το πρωί, στη γραμμή 3 του μετρό απείχαν από την εργασία τους 7 οδηγοί από τους 32 που επρόκειτο να εργαστούν. Αντίστοιχα στη γραμμή 2, απείχαν 16 από τους 30 που είχαν βάρδια τις ώρες της στάσης εργασίας. 

Την Παρασκευή, 29 Ιουνίου, στη γραμμή 3 μόλις 5 οδηγοί από τους 20 που είχαν βάρδια δεν εργάστηκαν, ενώ στη γραμμή 2 εκείνοι που συμμετείχαν στη στάση εργασίας ήταν 7 από το σύνολο των 18 ηλεκτροδηγών που είχαν βάρδια εκείνο το βράδυ. 

Τα δύο βασικά αιτήματα του ενός εκ των δύο συνδικάτων ηλεκτροδηγών, στο οποίο συμμετέχουν 115 από τους 225 οδηγούς, αφορούν στην έλλειψη προσωπικού και ανταλλακτικών. 

Πηγές από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφέρουν πως η εταιρεία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε οδηγούς εκπαιδεύοντας εργαζόμενους που απασχολούνται σε άλλες θέσεις καθώς απαγορεύεται να γίνουν νέες προσλήψεις. Για το λόγο αυτό μάλιστα, ζητούν να αυξηθεί το όριο ηλικίας για να εργαστεί κάποιος ως ηλεκτροδηγός από τα 40 στα 45 έτη. 

Οι ίδιες πηγές παραδέχονται πως υπάρχουν ελλείψεις σε ανταλλακτικά οι οποίες οφείλονται κυρίως στο γεγονός πως καθυστερούν οι διεθνείς διαγωνισμοί για την προμήθειά τους, αλλά και οι εγκρίσεις του προϋπολογισμού της εταιρείας από το Υπουργείο Οικονομικών.



Πηγή: skai.gr