Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018

Απάντηση του Δ. Ρίζου για την σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννη.

«Λόγια του αέρα η Σιδηροδρομική Εγνατία για τους Βουλευτές της ΝΔ στην ΑΜΘ, αλλά σήμερα-αύριο θα μας φέρουν το τρένο από το…Μπακού»

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η ερώτηση που κατέθεσαν από κοινού οι βουλευτές της ΝΔ στην ΑΜΘ πριν από λίγες ημέρες υπό τον βαρύγδουπο τίτλο «Λόγω έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού η Ελλάδα βρίσκεται πάλι σε Συγκοινωνιακή απομόνωση! Εκτός της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού – Βιέννης ο Έβρος και η Αλεξανδρούπολη!».
Χορηγούμενη

Ως γνωστόν η σημερινή ελληνική Κυβέρνηση έχει βάλει μπροστά και προχωρά ένα έργο μεγάλης πνοής ιδιαίτερα για τη Βόρεια Ελλάδα, με αντανάκλαση σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αυτό της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα συνδέει σιδηροδρομικά τα λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα βουλγάρικα λιμάνια του Μπουργκάς, της Βάρνα και του Ρούσε στον Δούναβη. Μπορούν όλοι να αντιληφθούν την σημασία αυτού του έργου και δεν χρειάζεται καν να επιχειρηματολογήσει κάποιος περαιτέρω.

Για αυτόν τον λόγο υπεγράφη τον περασμένο Σεπτέμβριο στην πόλη της Καβάλας η ιστορική συμφωνία μεταξύ του Έλληνα και του Βούλγαρου Πρωθυπουργού για την υλοποίηση του έργου, (και) για αυτόν τον λόγο έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα 4 τετραμερείς Σύνοδοι Κορυφής μεταξύ Ελλάδος-Βουλγαρίας-Σερβίας-Ρουμανίας – η 4η διεξάγεται σήμερα στην πόλη της Θεσσαλονίκης – ενώ τόσο ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ όσο και η Επίτροπος Μεταφορών κ. Βιολέτα Μπούλτς έχουν δηλώσει πολλές φορές την πλήρη στήριξή τους στοπρότζεκτ της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο μάλιστα αναμένεται να χρηματοδοτηθεί και από το λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ».

Όλα τις παραπάνω εξελίξεις βεβαίως οι Βουλευτές της ΝΔ στην ΑΜΘ τις θεωρούν «λόγια του αέρα», όπως τις χαρακτηρίζουν και στην ερώτηση που κατέθεσαν, «έπεα πτερόεντα», θεωρούν δηλαδή τα παραπάνω δεδομένα πλήρως αναξιόπιστα, ανάξια σχολιασμού.

Και τι θεωρούν οι Βουλευτές της ΝΔ στην ΑΜΘ ως αξιόπιστο στοιχείο για να καταθέσουν την ερώτηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση Μπακού-Βιέννης, που σήμερα το πολύ αύριο – έτσι όπως το διατυπώνουν στην ερώτησή τους – έρχεται, φτάνει το τρένο; Και μάλιστα φτάνουν στον σενάριο ότι το τρένο προβλεπόταν να περνά και από την Αλεξανδρούπολη και η σημερινή ελληνική κυβέρνηση, επειδή είναι «κακή» και «άκαρδη», έκοψε τον Έβρο από αυτό το τρένο από το Μπακού που σήμερα-αύριο έρχεται;

Επικαλούνται ηλεκτρονικά δημοσιεύματα. Από τις ιστοσελίδες “Travel in Georgia”και το αζέρικο site “Report”. Αυτές είναι οι έγκυρες και αδιαμφισβήτητες πηγές που επικαλούνται οι Βουλευτές της ΝΔ στην ΑΜΘ για το τρένο από το Μπακού που σήμερα-αύριο έρχεται και θα περνούσε και από την Αλεξανδρούπολη και η σημερινή κυβέρνηση το έδιωξε!

Αναξιόπιστες λοιπόν οι 4 Σύνοδοι Κορυφής Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Σερβίας, οι υπογραφές των Πρωθυπουργών Ελλάδος-Βουλγαρίας, οι δηλώσεις του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «Σιδηροδρομική Εγνατία», αλλά πλήρως αξιόπιστα και εμπεριστατωμένα αντίστοιχα για τους Βουλευτές της ΝΔ στην ΑΜΘ τα όσα αναπαράγουν οι ιστοσελίδες «Travel in Georgia» και το αζέρικο «Report» για το τρένο από το…Μπακού.

Είναι προφανές πως κάποιοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Για την ακρίβεια σε αδιέξοδο. Και τους έχει οδηγήσει σε αυτό το αδιέξοδο η πολιτική γραμμή της ακατάσχετης καταστροφολογίας και κινδυνολογίας που έχει επιλέξει το κόμμα τους. Για αυτό και οδηγούνται συχνά σε λογικά άλματα ενώ προσπαθούν να καλύψουν την έλλειψη οποιασδήποτε σοβαρής πρότασης για το – έξω από τα μνημόνια – μέλλον της χώρας με μικροκομματικές λογικές του παρελθόντος.

Είναι βέβαιο ότι η Βόρεια Ελλάδα, με τα έργα που έχει σχεδιάσει και ήδη υλοποιεί η σημερινή Κυβέρνηση στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών(διαμετακομιστικά κέντρα, σύνδεση λιμανιών, μελέτη και κατασκευή νέου τελωνείου στους Κήπους, Κάθετοι Άξονες στην Θράκη, ηλεκτροκίνηση στις σιδηροδρομικές γραμμές, Σιδηροδρομική Εγνατία, αγωγός TAP, ελληνικοβουλγαρικός αγωγός IGB, συμμετοχή της χώρας στον Σιδηροδρομικό Εμπορευματικό Διάδρομο «Orient/East-Med Rail Freight Corridor» ο οποίος διέρχεται από Ελλάδα-Βουλγαρία-Ρουμανία-Ουγγαρία-Σλοβακία-Αυστρία-Τσεχία-Γερμανία, κτλ) έπειτα από χρόνια απομόνωσης βγαίνει στο προσκήνιο, αναβαθμίζεται γεωπολιτικά, και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο. Οι πολίτες το βλέπουν αυτό και το αναγνωρίζουν.

Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται αυτήν την στιγμή στη διαδικασία εκπόνησης του Εθνικού (Στρατηγικού) Σχεδίου Μεταφορών – ανάθεμα αν υπήρχε κάτι τέτοιο τα προηγούμενα χρόνια – έργο με χρονικούς ορίζοντες το 2027 και το 2037, που θα διευκολύνει τον εντοπισμό και την αιτιολόγηση των απαιτούμενων πολιτικών και επενδύσεων για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών (οδικών, σιδηροδρομικών, εναέριων, θαλάσσιων). Και οι πολίτες γνωρίζουν πια καλά ποια κυβέρνηση υπερασπίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το δημόσιο συμφέρον στον τομέα των μεταφορών. Ποια Κυβέρνηση διευρύνει και όχι απομονώνει, κρατά στάσιμες, τις προοπτικές ανάπτυξης των οικονομικών συμφερόντων της χώρας.

Υ.Γ. Ακόμη και στην ιστοσελίδα στην οποία οι ίδιοι Βουλευτές της ΝΔ παραπέμπουν στην ερώτησή τους, για να μιλήσουν για το τρένο από το Μπακού που…έρχεται σήμερα-αύριο (ηλεκτρονική διεύθυνση https://report.az/en/infrastructure/ar-comments-on-news-about-baku-vienna-train-s-launching-in-may-updated), αναφέρεται στο κάτω μέρος:

«Azerbaijan Railways told Report (το όνομα του site) on the issue that this information is not true: “As it was written by the Russian and Georgian media, launching of the railroad from Azerbaijan to Europe IS NOT ON THE AGENDA”. Κοινώς: δεν βρίσκεται στην ατζέντα η έναρξη του σιδηρόδρομου από το Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη.

Μα καλά, δεν το είδαν αυτό οι συνάδερφοι της ΝΔ;

Πηγή: evros24.gr