Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Η ένταση του ανταγωνισμού στις ράγες ευνοεί τον «σοβαρό» ΟΣΕ.

Η ένταση του ανταγωνισμού στις ράγες ευνοεί τον ΟΣΕ ή καλύτερα ευνοεί τον «ευσυνείδητο» και «σοβαρό» ΟΣΕ.

Ο ΟΣΕ, μέσα σε λίγα χρόνια, απώλεσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίες αποτελούσαν τις κύριες πηγές εσόδων.

 Σήμερα, στον Οργανισμό απέμεινε η συντήρηση του δικτύου και η ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Ως κύριες πηγές εσόδων, ο Οργανισμός έχει την ετήσια κρατική επιδότηση, η οποία ανέρχεται στα 45 εκατ. ευρώ ετησίως, αλλά βαίνει μειούμενη τα τελευταία χρόνια και τα τέλη χρήσης, τα οποία επιβαρύνονται οι σιδηροδρομικές εταιρείες για να χρησιμοποιούν το δίκτυο.

Δεδομένης της οικονομικής στενότητας του ελληνικού δημοσίου και της φθίνουσας κρατικής επιδότησης, αποτελεί μονόδρομο για τον ΟΣΕ η ενίσχυση των εσόδων – κυρίως – από τα τέλη χρήσης και δευτερευόντως από άλλες πηγές, όπως η πώληση άχρηστου υλικού, κ.α.

Οι οικονομικές καταστάσεις έως του πρώτου εξαμήνου 2017 του ΟΣΕ

Η αύξηση των εσόδων από τα τέλη χρήσης θα έρθει από τη δραστηριοποίηση νέων εταιρειών. Όσες περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται στο δίκτυο, τόσο καλύτερα για τον Οργανισμό, του οποίου τα έσοδα από τα τέλη χρήσης κυμαίνονται, τα τελευταία χρόνια, στην περιοχή των 20 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η δραστηριοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, Rail Cargo Logistics Goldair, Pearl και αύριο των Makios Logistics και GFR σκορπά αισιοδοξία στον ΟΣΕ.

Ωστόσο, η ένταση του ανταγωνισμού στις ράγες έχει διπλή ανάγνωση. Ο Οργανισμός υπογράφει με κάθε εταιρεία σύμβαση για την πρόσβαση στο δίκτυο, η οποία συνοδεύεται από συγκεκριμένες υποχρεώσεις.

Εάν ο ΟΣΕ εμφανιστεί ανακόλουθος και το δίκτυο δεν είναι αυτό που «πρέπει», όταν «πρέπει», τότε ενεργοποιούνται ρήτρες.

Γι΄ αυτό, είναι προς το συμφέρον του ΟΣΕ να αποδειχθεί «σοβαρός» και «ευσυνείδητος», διότι σε αντίθετη περίπτωση θα ενταθούν οι πιέσεις για περαιτέρω «τεμαχισμό» ή ελαχιστοποίηση της παρεμβατικότητάς του.

Πηγή: metaforespress.gr