Τα πρώτα τραμ ήταν της Swansea and Mumbles Railway στη νότια Ουαλία του Η.Β., ήταν ιππήλατα στην αρχή, και αργότερα τροποποιήθηκαν σταδιακά σε ατμού και ηλεκτρικής ενέργειας. Το 1804 ψηφίστηκε νόμος από το Βρετανικό Κοινοβούλιο και τα πρώτα τραμ (παρόμοια με τραμ στις ΗΠΑ περίπου 30 χρόνια αργότερα) άρχισαν να λειτουργούν το 1807.
Τα πρώτα τραμ, επίσης γνωστά ως horsecars στη Βόρεια Αμερική, δημιουργήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και αναπτύχθηκαν άμαξες και γραμμές με τακτικό δρομολόγιο. Αυτά τα τραμ ήταν ιππήλατα, χρησιμοποιώντας ομάδες από άλογα και μερικές φορές μουλάρια, συνήθως δύο στην ομάδα. Μερικές φορές άλλα ζώα τέθηκαν σε χρήση. Η πρώτη γραμμή τραμ, που αναπτύχθηκε από την ιρλανδική John Stephenson, ήταν η γραμμή Χάρλεμ-Μανχάταν στη Νέα Υόρκη. Η υπηρεσία ξεκίνησε το 1832.
Σε άλλες περιοχές του κόσμου, τα πρώτα δίκτυα τραμ (όλα ιππήλατα) ήταν:
Ηπειρωτική Ευρώπη, 1839 - Montbrison να Montrond, Γαλλία
Νότια Αμερική, 1858 - Σαντιάγο της Χιλής
Αφρική, 1860 - Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Ωκεανία, 1860 - Σίδνεϊ, Αυστραλία
Ασία, 1869 - BATAVIA (σήμερα Τζακάρτα), Ολλανδία Ανατολικές Ινδίες (σήμερα Ινδονησία)
Σε πολλές περιπτώσεις, αυτές οι πρώιμες μορφές των μέσων μαζικής μεταφοράς αναπτύχθηκαν από βιομηχανικά δρομολόγια εμπορευματικών μεταφορών που επιχειρήθηκαν σε δημόσιους δρόμους, χρησιμοποιώντας τον πρόσφατα ανακαλυφθέντα σιδηροδρομικό σίδηρο ή χάλυβα ή «τραμ». Το horsecar στις γραμμές τραμ ήταν μια βελτίωση σε σχέση με το συλλογικό, με χαμηλή αντίσταση κύλισης των μεταλλικών τροχών στις ράγες σιδήρου ή χάλυβα (συνήθως αυλάκια από 1852 και μετά), επιτρεπόταν στα ζώα να μεταφέρουν μεγαλύτερο φορτίο από το συλλογικό με μια δεδομένη προσπάθεια και έδωσε μια ομαλότερη βόλτα. Το ιππήλατο τραμ συνδυάζει το χαμηλό κόστος, την ευελιξία και την ασφάλεια της τροφοδοσίας των ζώων με την αποτελεσματικότητα, την ομαλότητα, και την επί παντός καιρού ικανότητα ενός σιδηροδρομικού οχήματος στην πλευρά του δρόμου.
Στην Αυστραλία, υπήρξαν γραμμές ή δίκτυα με ιππήλατα σε: Αδελαΐδα, Μπαλαράτ, Μπρίσμπεϊν, Περθ, Γκάουλερ, Σίδνεϊ και Βίκτωρ Χάρμπορ.
Πηγή: el.wikipedia.org