Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

Ακόμη ανοιχτές πύλες σταθμών του ηλεκτρικού.

Η εικόνα στις γραμμές του μετρό είναι διαφορετική,
καθώς έχουν κλείσει οι πύλες στο σύνολο των
σταθμών με εξαίρεση εκείνους του προαστιακού.


Συνεχίζονται τα προβλήματα στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, καθώς το χρονοδιάγραμμα έχει για πολλοστή φορά εκτροχιαστεί. Οι πιο πρόσφατες εξαγγελίες ήθελαν το κλείσιμο των πυλών στο σύνολο των σταθμών του μετρό και του ηλεκτρικού στις αρχές Ιουνίου, ωστόσο, σήμερα, τέλη του μήνα, πολλοί σταθμοί του ηλεκτρικού παραμένουν εκτεθειμένοι στους λαθρεπιβάτες.
Η εικόνα βέβαια στις γραμμές 2 και 3 του μετρό είναι διαφορετική, καθώς έχουν κλείσει οι πύλες στο σύνολο των σταθμών, με εξαίρεση εκείνους του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Μέχρι και χθες κλειστοί ήταν οι σταθμοί της γραμμής 1 (ηλεκτρικός) Ταύρος, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Πετράλωνα, Αγιος Νικόλαος, Ανω Πατήσια, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά, Ηράκλειο, Φάληρο, Αττική και Νέα Ιωνία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», σήμερα αναμένεται να κλείσουν οι πύλες στον σταθμό Θησείο και έτσι θα έχει ενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε 14 από τους 24 σταθμούς του ηλεκτρικού.

Το κυριότερο εμπόδιο για το κλείσιμο των πυλών εισόδου-εξόδου στους σταθμούς του ηλεκτρικού αποτελεί η έλλειψη προσωπικού. Προσωπικό το οποίο είναι απαραίτητο προκειμένου να εξυπηρετηθούν –και στο μετρό– οι επιβάτες εκεί όπου τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων δεν επαρκούν, είτε να εκδοθούν μειωμένα εισιτήρια (για μαθητές, φοιτητές, υπερήλικες κ.τ.λ.), που δεν εκδίδονται, παρά μόνο στα γκισέ (συχνά κλειστά). Ακόμη, λειτουργούν λίγα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, πολλά εμφανίζουν βλάβες και τίθενται εκτός λειτουργίας, ενώ δεν αποδέχονται χαρτονομίσματα για χαμηλής αξίας εισιτήρια. Οι ΣΤΑΣΥ έχουν ήδη αιτηθεί την πρόσληψη 40 ατόμων, διαδικασία η οποία θεωρητικώς έχει δρομολογηθεί, ωστόσο παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί. Ταυτόχρονα, ο ΟΑΣΑ συνεχίζει να υποβάλει σχετικά αιτήματα προς το υπερταμείο για την πρόσληψη προσωπικού. Με δεδομένες και τις θερινές άδειες, αναμένεται η κατάσταση να επιδεινωθεί περαιτέρω. 

Στο μεταξύ, άλυτο παραμένει ένα ακόμη πρόβλημα, η αναβάθμιση των παλαιών εκδοτικών μηχανημάτων (INDRA) ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν την έκδοση του νέου συστήματος ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Πληροφορίες αναφέρουν εδώ και αρκετές εβδομάδες ότι η αναβάθμιση έχει ολοκληρωθεί και ότι αναμένεται να δοθούν στο κοινό. Η σύμβαση έχει πραγματοποιηθεί μεταξύ Αττικό μετρό και INDRA (κατασκευάστρια των παλαιών εκδοτικών μηχανημάτων) και εκκρεμεί η έγκριση του αναβαθμισμένου εξοπλισμού από τον ανάδοχο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (LG). Ο ΟΑΣΑ προχώρησε στη μεταφορά εκδοτικών μηχανημάτων από το τραμ σε σταθμούς του μετρό προκειμένου να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις. 

Πάντως, όσο περισσότεροι είναι οι «κλειστοί» σταθμοί τόσο αυξάνονται και τα έσοδα των ΣΤΑΣΥ λόγω περιορισμού της εισιτηριοδιαφυγής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τον Μάιο η αύξηση των εσόδων σε εβδομαδιαία βάση για το μετρό ανήλθε σε 15%, με το σύνολο του μήνα να «κλείνει» ανοδικά κατά 29%.

Τα λεωφορεία

Από την άλλη, το πρόβλημα παραμένει στα λεωφορεία όπου η επικύρωση εισιτηρίου αποτελεί... σπάνιο φαινόμενο. Η μικρή αύξηση των επικυρώσεων το τελευταίο διάστημα οφείλεται κυρίως σε μετεπιβιβαζόμενους επιβάτες που έχουν ήδη επικυρώσει εισιτήρια σε σταθμούς μετρό και το επικυρώνουν ξανά, χωρίς κόστος, κατά τη μετεπιβίβαση στα λεωφορεία. Η μέση αύξηση εσόδων σε εβδομαδιαία βάση για τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 8%. Στόχος είναι με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου τα έσοδα να ενισχυθούν κατά 35%. Στην παρούσα φάση ο ΟΑΣΑ προχωρά στην εκπαίδευση 65 ατόμων της εταιρείας οι οποίοι θα αποτελέσουν το νέο σώμα ελεγκτών.

Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: kathimerini.gr