Περιμένοντας τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τις συγκοινωνίες τις Αθήνας να ολοκληρωθεί αυτές τις μέρες, επιχειρήσαμε να κάνουμε μία σύναψη των εκκρεμοτήτων και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Αν και για να ολοκληρωθεί η μετάβαση εκκρεμεί μόνο το κλείσιμο μερικών δεκάδων πυλών σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ, υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία αναμένουν διευθέτηση.
Κάποια από αυτά είναι προφανή σε όλους, κάποια άλλα τα έχουμε παρατηρήσει οι ίδιοι, ενώ μερικά μας τα έχουν αναφέρει αναγνώστες.
Σίγουρα δεν περιμένουμε πως θα δοθεί λύση σε όλα τα προβλήματα/εκκρεμότητες που έχουμε καταγράψει. Θεωρούμε όμως σημαντικό να δίνεται δημοσιότητα σε αυτά ακόμα και αν ενοχλούνται μερικοί παροικούντες την Ιερουσαλήμ.
Εκκρεμότητες μετάβασης
1. Δεν έχει ακόμα κλείσει το σύνολο των πυλών σε όλους τους σταθμούς. Το χρονοδιάγραμμα παρατείνεται συνεχώς και αυτή τη στιγμή κάνει λόγο για «αρχές Ιουνίου», δηλαδή αυτές τις μέρες.
2. Δεν υπάρχει προσωπικό σε κάθε σταθμό προκειμένου να εξυπηρετεί τους επιβάτες και να επιβλέπει τις πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
3. Δεν έχει ακόμα ενημερωθεί το λογισμικό των παλιών μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων προκειμένου να είναι σε θέση να εκδίδουν και να επαναφορτίζουν ηλεκτρονικά εισιτήρια.
4. Δεν έχουν αφαιρεθεί από τους σταθμούς παλιά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που δεν έχουν δυνατότητα ενημέρωσης.
5. Δεν έχει συνδεθεί ακόμα το σύνολο των μηχανημάτων με τραπεζικά POS με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών παντού
Έκδοση εισιτηρίων και καρτών
6. Τα εκδοτικά μηχανήματα έχουν πολύπλοκα μενού και η διαδικασία έκδοσης εισιτηρίων διαρκεί αρκετή ώρα. Έχει δρομολογηθεί η απλοποίησή του αλλά αυτό δεν έχει γίνει ακόμα.
7. Έχουν αναφερθεί περιπτώσεις όπου κάρτες και εισιτήρια δεν φορτίζονται αν και το μηχάνημα κρατάει λεφτά.
8. Δεν υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης των φωνητικών οδηγιών. Σε συγκεκριμένα μηχανήματα τα μεγάφωνα όμως έχουν χαλάσει.
9. Τα χαρτονομίσματα που δέχεται το κάθε μηχάνημα εξαρτώνται από τον τύπο εισιτηρίου που αγοράζει ο επιβάτης. Για συναλλαγές μικρής αξίας δεν γίνονται δεκτά χαρτονομίσματα μεγάλης αξίας.
10. Κάθε συναλλαγή (ακόμα και μηδενική) έχει αποτέλεσμα την έκδοση απόδειξης που συχνά καταλήγουν στο δάπεδο. Ρύπανση και αδικαιολόγητη σπατάλη χαρτιού.
11. Δεν υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης της διαδικασίας έκδοσης των προσωποποιημένων καρτών μέσω διαδικτύου. Δεν στέλνεται καν email επιβεβαίωσης.
12. Δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης και αποστολής καρτών στο εξωτερικό.
Προβλήματα κατά την χρήση
13. Έχει αναφερθεί πως κατά την έξοδο από σταθμούς, εισιτήρια και κάρτες εμφανίζονται άκυρα ενώ κανονικά δεν έχει εξαντληθεί η χρονική ισχύς του εισιτηρίου.
14. Αν το χρονικό υπόλοιπο του εισιτηρίου λήξει κατά τη διάρκεια της διαδρομής, δεν ανοίγουν οι μπάρες στο σταθμό εξόδου. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει καν η δυνατότητα χρέωσης επιπλέον εισιτηρίου ή άλλος τρόπος επέκτασης της ισχύος του εισιτηρίου.
15. Χωρίς προφανή λόγο κάθε πύλη παράγει ένα δυνατό ήχο κάθε φορά που κάποιος διέρχεται -δυνατότερος ήχος σε αποτυχημένη διέλευση- με αποτέλεσμα σε κάθε σταθμό να κυριαρχεί πλέον μία απίστευτη κακοφωνία.
Δωρεάν μετακίνηση
15. Ο ΟΑΣΑ ποτέ δεν έστειλε ένα μεγάλο αριθμό καρτών σε δικαιούχους που είχαν κάνει αίτηση online ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο.
16. Σε αρκετές περιπτώσεις η φόρτιση των καρτών για δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης δεν είναι δυνατή μετά την ενεργοποίηση μέσω ΗΔΙΚΑ, ακόμα και αν έχουν περάσει αρκετές ημέρες.
17. Η επαναφόρτιση των καρτών των δικαιούχων δωρεάν μετακίνησης μπορεί να γίνει μόνο εφόσον έχει ήδη περάσει 30 μέρες από την προηγούμενη ενεργοποίηση και όχι νωρίτερα. (Αναγνώστες μάς έχουν αναφέρει πως έχουν καταφέρει να ανανεώσουν την κάρτα πριν λήξουν οι 30 μέρες αυτό όμως προφανώς δεν ισχύει για όλες τις κάρτες)
+ Αναγνώστρια αναφέρει πως σύμφωνα με εκδότες εισιτηρίων η επαναφόρτιση της κάρτας πρέπει να γίνει 5-10 μέρες πριν τη λήξη και πως υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να λύσει το ΗΔΙΚΑ. Εννοείται πως ο ΟΑΣΑ δεν έχει ποτέ αναφέρει τίποτα για το θέμα.
18. Τα ΑΜΕΑ πρέπει να επαναφορτίζουν τις κάρτες τους με δωρεάν μετακινήσεις κάθε 30 μέρες ενώ πριν το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορούσαν να μετακινούνται δωρεάν για ένα χρόνο. (Αναγνώστες αναφέρουν πως έχουν επικοινωνήσει με τον ΟΑΣΑ και αυτό πρόκειται να διορθωθεί).
Πληροφόρηση και εξυπηρέτηση
19. Πολλοί εκδότες εισιτηρίων δίνουν ακόμα λανθασμένες οδηγίες σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
+ Αναγνώστης θίγει το θέμα της κακής ενημέρωσης που δίνεται σε επισκέπτες σχετικά με τα εισιτήρια που μπορούν να αγοράσουν από τους υπαλλήλους που εργάζονται στα εκδοτήρια του Αεροδρομίου καθώς και το ότι δεν υπάρχει κατάλληλα εκπαιδευμένο ξενόγλωσσο προσωπικό. Πρόκειται για πρόβλημα που προϋπάρχει της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
20. Η ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι ακόμα διαθέσιμη μόνο στην ελληνική γλώσσα.
21. Δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο helpdesk του ΟΑΣΑ για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Οι επιβάτες πρέπει να αναζητούν τηλέφωνα γραφείων του ΟΑΣΑ ή να πηγαίνουν στα κεντρικά γραφεία προκειμένου να λύνουν τα προβλήματα που προκύπτουν.
22. Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένων καρτών, πολλοί εκδότες εισιτηρίων δεν ενημερώνουν για τη δυνατότητα μεταφοράς του υπολοίπου της παλιάς κάρτας σε νέα ή λένε πως δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Σχεδιασμός του συστήματος
23. Οι περιορισμοί στην επαναφόρτιση εισιτηρίων (τα Ath.ena Ticket πρέπει να είναι κενά για να επαναφορτιστούν ενώ περιορισμοί υπάρχουν και στις προσωποποιημένες Ath.ena Card) δεν προωθούν την επαναφόρτιση και επανάχρηση εισιτηρίων και καρτών και δυσχεραίνουν τους επιβάτες.
24. Δεν υπάρχει δυνατότητα πραγματοποίησης μετακινήσεων με τη χρήση smartphone. Για την πληρωμή κομίστρου είναι απαραίτητη η χρήση εισιτηρίων ή καρτών.
25. Όπως σχολιάζει αναγνώστρια, για την χρήση των προϊόντων κομίστρου που αγοράζονται online πρέπει να προηγηθεί επίσκεψη σε σταθμό Μετρό προκειμένου να φορτιστεί το εισιτήριο από εκδοτικό μηχάνημα (εναλλακτικά μπορεί να φορτιστεί με τη χρήση κινητού – μόνο για συγκεκριμένες συσκευές κινητών Android). Θεωρητικά η φόρτιση θα μπορούσε να γίνει σε κάθε ακυρωτικό μηχάνημα τη στιγμή που πάει να χρησιμοποιηθεί το εισιτήριο.
26. Λόγω του τρόπου τοποθέτησης των πυλών σε πολλούς σταθμούς είναι δυνατή η είσοδος στην αποβάθρα -ηθελημένα ή μη- χωρίς τη μεσολάβηση πυλών.
+ Αναγνώστης αναφέρει πως η σήμανση που υπάρχει στις πύλες για την φορά με την οποία λειτουργούν (είσοδος ή έξοδος) πιθανόν να μην επαρκεί. Θα μπορούσαν να υπάρξουν και εναέριες πινακίδες ή σήμανση στο δάπεδο.+ Έτερος αναγνώστης γράφει πως πρέπει να μειωθεί ο χρόνος κατά τον οποίο οι πύλες είναι ανοικτές για κάθε διέλευση επιβάτη.
Πηγή: athenstransport.com