H ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων ξετυλίγεται στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών.
Το μεγαλύτερο θεματικό μουσείο στο είδος του, στη χώρα μας
Το μουσείο ιδρύθηκε το 1979 μετά από εθελοντική προσπάθεια υπαλλήλων του ΟΣΕ. Στις αίθουσες του, συνολικής έκτασης 1.200 τ.μ., μεταξύ άλλων εκτίθενται:
Η «ΤΥΡΙΝΘΑ», η παλαιότερη διασωθείσα ατμάμαξα γερμανικής κατασκευής του 1884.
Το μοναδικής ιστορικής αξίας βαγόνι-καπνιστήριο του σουλτάνου Αβδούλ – Αζίζ
Το βασιλικό όχημα του Γεωργίου Α’, το οποίο κατασκευάστηκε στον Πειραιά και συγκέντρωσε το θαυμασμό της Διεθνής Έκθεσης του Ζαππείου το 1888. Το Βασιλικό όχημα διαθέτει τέσσερα είδη ξύλου, πολυελαίους, φύλλα χρυσού στις εξωτερικές πλευρές και καναπέδες. Χαρακτηριστικό είναι ότι από έξω φέρει το οικόσημο του βασιλιά και σε αυτό το βαγόνι έμπαιναν μόνο ο βασιλιάς και η βασίλισσα.
Το ιστορικό τραμ της Παραλίας του Πειραιά, ο περίφημος «Καουμπόης» της Μελίνας και του «Ποτέ την Κυριακή». Ο πρώτος «οδοντωτός» Διακοφτού – Καλαβρύτα που εγκαινιάστηκε το 1896 με εύρος γραμμής 75 εκατοστά.
Το Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών σύντομα πρόκειται να μετακομίσει στην περιοχή Λεύκα, στον Πειραιά, αφού μέσα στη χρονιά αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα υπογειοποίησης των γραμμών. Πιθανολογείται ότι, η μετακόμιση θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι, ωστόσο, άγνωστο παραμένει εάν θα επιστρέψει ξανά στα Σεπόλια.Το σίγουρο είναι ότι, ακόμη και αν επιστρέψει δεν πρόκειται να εγκατασταθεί στο ίδιο σημείο.
Το Μουσείο λειτουργεί από Τρίτη έως Παρασκευή από 9 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι.
Η είσοδος και οι ξεναγήσεις είναι δωρεάν.
Να σημειώσουμε ότι στην Αττική λειτουργούν δύο μουσεία αφιερωμένα στον σιδηρόδρομο: Το Σιδηροδρομικό Μουσείο του ΟΣΕ στα Σεπόλια και το Μουσείο του ΗΣΑΠ στον Πειραιά.
Και στα δύο μουσεία η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Συντάκτης: Κώστας Κορέλλης
Πηγή :athina984.gr