Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018

Ν. Λάζου (πρ. Σιδηροδρομικών Β. Ελλάδος): “Τώρα που τελειώνουν τα έργα, χαρίζουμε τα πάντα στους ιδιώτες”.

Για “εκποίηση του εθνικού πλούτου” κάνει λόγο μέσω του Alpha 96,5 ο πρόεδρος του Σωματείου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, Νίκος Λάζου, ενόψει της αυριανής κατάθεσης προσφορών των ενδιαφερόμενων για την ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού.

Οι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι προχωρούν σήμερα σε τρίωρες στάσεις εργασίας και αύριο, 6/3, σε 24ωρη απεργία, τονίζουν πως “αντιδρούμε στο σύνολο των ιδιωτικοποιήσεων του σιδηροδρόμου και του εθνικού πλούτου” με τον κ. Λάζου να καταγγέλλει εν συνεχεία για τον σιδηρόδρομο ότι “τον διαλύσανε και τον πουλάνε κομμάτι-κομμάτι.”

Δεδομένης της κερδοφορίας της ΕΕΣΤΥ το 2017, ο κ. Λάζου διερωτάται “ποιος είναι ο λόγος της πώλησης; ενώ τελειώνουν τα έργα της ΠΑΘΕ το 2018 και το 2019, ποιος είναι ο λόγος;” και προσθέτει πως “το ελληνικό κράτος όταν γίνονταν τα έργα, ποτέ δεν συνέβαλε το μερίδιό του μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση και εξανάγκασε τον ΟΣΕ να παίρνει δάνεια να τα χρηματοδοτήσει”, πρακτική την οποία χαρακτηρίζει “μεγάλη απάτη.”

Σήμερα, “δεν είναι δυνατόν να πουλάει το ελληνικό κράτος στο ιταλικό κράτος” εκτιμά ο κ. Λάζου για την ενδεχόμενη αγορά της ΕΕΣΣΤΥ από την κρατική ιταλική εταιρεία των σιδηροδρόμων (Ferrovie dello stato Italiane), η οποία έχει ήδη αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο φόβος των εργαζόμενων είναι ότι “πουλώντας στους Ιταλούς την ΕΕΣΣΤΥ, αν την ενσωματώσει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ” δεν θα καταβάλλει ΦΠΑ στο κράτος για δύο εταιρείες, αλλά για μία, άρα “τώρα που τελειώνουν τα έργα, χαρίζουμε τα πάντα στους ιδιώτες.”

Περιγράφοντας τη διάρθρωση των εταιρειών στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ εξηγεί ότι έχει διασπαστεί σε πέντε εταιρείες. “Ο ΟΣΕ που έχει τις ράγες και κίνηση κυκλοφορίας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η εταιρεία που ‘χει τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Η ΕΕΣΣΤΥ έχει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, μηχανές και βαγόνια. Η ΕΡΓΟΣΕ κάνει τα έργα. Η ΓΑΙΟΣΕ νοικιάζει την περιουσία του ΟΣΕ”, λέει σχετικώς ο κ. Λάζου και προσθέτει χαρακτηριστικά ότι σήμερα “η ΤΡΑΙΝΟΣΕ νοικιάζει τα βαγόνια και τις μηχανές απ’ τη ΓΑΙΟΣΕ και πληρώνει και την ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση των μηχανών, πληρώνει και τον ΟΣΕ που κυκλοφορεί τα βαγόνια πάνω στις ράγες.”

“Εδώ καταντήσαμε και θα είμαστε η μοναδική χώρα, στον κόσμο ίσως, που δεν θα ‘χουμε κρατικό σιδηρόδρομο” προειδοποιεί ο κ. Λάζου και βάλλει κατά του ΣΥΡΙΖΑ και του πρωθυπουργού, λέγοντας πως “Αυτά κατάφερε η σημερινή κυβέρνηση, ενώ ο κ. Τσίπρας σε ομιλία του στο εργοστάσιο Θεσσαλονίκης μας είπε δεν εκποιείται ο εθνικός πλούτος. Δυστυχώς με δικιά του υπογραφή πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ”.

Αποστολή θέματος: alpha965.gr