Σημαντικές παρεμβάσεις.
Σε ειδική συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης συζήτησε για την έγκριση του τελικού σταδίου της σύνταξης μελέτης του Νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης.
Σε ειδική συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης συζήτησε για την έγκριση του τελικού σταδίου της σύνταξης μελέτης του Νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος και Σιδηροδρομικός κ. Βασίλης Διαμαντάκης τοποθετήθηκε και ενημέρωσε το Σώμα για τις προτάσεις της μελέτης που αφορούν τους χώρους του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα:
Για τον Νέο Επιβατικό Σταθμό Θεσσαλονίκης (Ν.Ε.Σ.Θ.).
Τονίστηκε ότι ο χώρος του ΝΕΣΘ λειτουργεί πλέον ως κέντρο εξυπηρέτησης ΜΜΜ (Μέσων Μαζικής Μεταφοράς), αφού εκτός του ΟΣΕ, εξυπηρετούνται λειτουργίες : α) του ΟΑΣΘ, β) του ΜΕΤΡΟ, γ) των ΤΑΞΙ, δ) του ΚΤΕΛ και ε) των Τουριστικών Γραφείων Λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια προς Βαλκανικές χώρες και Τουρκία.
Υπό το πρίσμα αυτό ζητήθηκε η συνδρομή του Δήμου στην επικείμενη αναδιάταξη των λειτουργιών μετά το διαφαινόμενο τέλος των εργασιών του ΜΕΤΡΟ, που θα περιλαμβάνει την μεταφορά της πιάτσας των ΤΑΞΙ επι της οδού Μοναστηρίου, την δημιουργία χώρων Στάθμευσης, την δημιουργία νέων οδεύσεων για τους επιβάτες, την τοποθέτηση νέου ηλεκτροφωτισμού, καθώς και την υπογειοποίηση των κάδων απορριμάτων μέσω της εργολαβίας που πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα.
Επίσης ζητήθηκε η απομάκρυνση των περιπτέρων που λειτουργούν, στις αρχικές τους θέσεις (δηλαδή στις οδούς Μοναστηρίου και Αγίων Πάντων), αφού οι κερδοφόρες αυτές επιχειρήσεις λειτουργούν χωρίς να πληρώνουν μίσθωμα ούτε στον Δήμο, ούτε και στην ΓΑΙΑΟΣΕ. (το ένα εξ αυτών μάλιστα θα εμποδίζει την έξοδο των επιβατών του τερματικού Σταθμού του Μετρό).
Για το θέμα της ανέγερσης του σχεδιαζόμενου από την ΓΑΙΑΟΣΕ Εμπορικού Κέντρου, ανακοινώθηκε ότι έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ Δ.Θ. και ΓΑΙΑΟΣΕ για δόμηση μόνο άνωθεν των γραμμών (και προς την πλευρά την οδού Μιχαήλ Καλού) με έγκριση από τον Δήμο αυξημένου συντελεστή δόμησης, και με δέσμευση της ΓΑΙΑΟΣΕ να διατηρηθεί ο χώρος της πλατείας ελεύθερος μετά την κατασκευή Υπογείου Parking.
Για τον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης (Παλιός).
Ο κ. Διαμαντάκης ανέφερε ότι ο χαρακτηρισμός του χώρου από τους μελετητές ως <<εγκαταλελειμμένου >> είναι απαράδεκτος και ζήτησε να απαλειφθεί, παραθέτοντας στοιχεία για τις δραστηριότητες που επιτελούνται εντός αυτού (2.800 αφίξεις βαγονιών ανα έτος, 1500 φορτώσεις κοντέινερ από φορτηγά, 800 επισκευές οχημάτων μεταφοράς, Τεχνικά Συνεργεία ΟΣΕ, Αποθήκες Εμπορευμάτων , πρόβλεψη διέλευσης Δυτικού Προαστιακού και Στάση αυτού, κλπ).
Με τα παραπάνω δεδομένα δεν μπορεί η μελέτη να προτείνει συνολική "μετεγκατάσταση" του Σταθμού εκτός Πολεοδομικού Συγκροτήματος.
Αυτή μπορεί να γίνει μόνο αν εξευρεθούν πιστώσεις για απαλλοτριώσεις και σταδιακή μεταφορά των λειτουργιών, πράγμα που απαιτεί χρόνο και χρήμα.
Υπάρχει όμως η δυνατότητα , μετά και από την συζήτηση του Δημάρχου με τον Υπουργό και τον Πρωθυπουργό και την σχετική δέσμευσή τους για σταδιακή αποδέσμευση χώρων, αρχής γενομένης από έκταση περίπου 35 στρεμμάτων πέριξ του χώρου που έχει παραχωρηθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος (περιλαμβανομένου και αυτού), για την δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου Δυτικής Θεσσαλονίκης που θα περιλαμβάνει το αναβαθμισμένο οικοδομικό τετράγωνο των νέων γραφείων της Π.Κ.Μ, το Μουσείο Ύδρευσης, το Μουσείο Ολοκαυτώματος , το Ειδικό (Εθνολογικό) Σχολείο, το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης που προτείνεται να λειτουργήσει στο παρακείμενο παλιό Μηχανοστάσιο που έχει χαρακτηρισθεί σαν Νεώτερο Μνημείο, ( έχουν ήδη ξεκινήσει διερευνητικές συζητήσεις για συνεργασία του Δήμου που θα αναπαλαιώσει το κτίριο , του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου που θα λειτουργήσει το Μουσείο, και του ΟΣΕ που είναι ο ιδιοκτήτης του Μουσειακού Υλικού) και άλλες παρεμβάσεις που πρόκειται να μελετηθούν προκειμένου να αναβαθμισθεί η Δυτική Πλευρά της Πόλης.
Τέλος τονίσθηκε ότι δεν μπορεί να προτείνονται υπογειοποιήσεις γραμμών εντός των ορίων του Δ.Θ. επειδή υπάρχουν μόνο συγκροτήματα σταθμών με μεγάλο πλάτος και το κόστος τέτοιων προτάσεων τις καθιστά απαγορευτικές.
Για τον χώρο του Γηπέδου Θερμαΐκού.
Ο κ. Διαμαντάκης τόνισε ότι ο προτεινόμενη χρήση γης σαν "πολεοδομικό κέντρο" πρέπει να αλλάξει σε χρήση χώρων αθλητικών δραστηριοτήτων και πρότεινε την συνεργασία Δ.Θ και ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ για την αναβάθμιση των αθλητικών χώρων, την δημιουργία νέων, και τη συντήρησή τους, με δαπάνες του Δήμου,(αφού ο Θερμαϊκός δεν έχει την οικονομική δυνατότητα), και την από κοινού χρήση των Ομάδων του Θερμαΐκού και Ομάδων της Πόλης με δεδομένη την έλλειψη Αθλητικών Υποδομών στην Δυτική Πλευρά της Πόλης πρόταση με την οποία συμφωνεί και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Παππάς Αθανάσιος τόνισε ότι είναι ενήμερος και συμφωνεί με το σύνολο σχεδόν των προτάσεων και ανέλαβε την δέσμευση να γίνουν οι ανάλογες τροποποιήσεις ώστε αυτές να ενσωματωθούν στο τελικό στάδιο της μελέτης.