Σε δύο «δόσεις» προβλέπεται να φτάσει το μετρό στον Πειραιά. Τον Ιούνιο του 2019, με βάση το τελευταίο χρονοδιάγραμμα της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό», θα λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, ενώ για τους υπόλοιπους τρεις, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, οι επιβάτες θα χρειαστεί να περιμένουν άλλον έναν χρόνο, εκτός νέων απροόπτων.
Την περασμένη εβδομάδα πάντως ολοκληρώθηκε η υπόγεια διαδρομή του «Ιππόδαμου», του γιγαντιαίου μηχανήματος που κατασκεύασε τη σήραγγα των 7,6 χλμ. Την Τετάρτη έφτασε στο φρέαρ εξαερισμού στην οδό Δεληγιάννη, όπου θα αποσυναρμολογηθεί και θα απομακρυνθεί από το εργοτάξιο.
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται να ξεκινήσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια στην επέκταση του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ώς το κέντρο του Πειραιά, το οποίο θα διαθέτει στάσεις που θα εξυπηρετούν το πρώτο λιμάνι της χώρας και το δημαρχείο της πόλης, ενώ θα υπάρχουν συνδέσεις με το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του προαστιακού.
«Είναι έργα που θα συνδέσουν τον Πειραιά με το αεροδρόμιο αλλά και το κέντρο της Αθήνας, δημιουργώντας αναπτυξιακά και τουριστικά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή», επισημαίνει σε δήλωσή του ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της «Αττικό Μετρό».
Οι τρεις πρώτοι σταθμοί δεν θα φέρουν μόνον το μετρό στους «ξεχασμένους» δήμους του δυτικού λεκανοπεδίου, αλλά θα συνδεθούν και με έργα ανάπλασης γύρω από τους σταθμούς.
Μέσα στο τρέχον έτος προβλέπεται να παραδοθούν στους πολίτες η αναβαθμισμένη πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, καθώς και οι χώροι δίπλα στις εκκλησίες της Αγίας Ελεούσας στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας και του Αγίου Νικολάου στη Νίκαια.
Οι τρεις σταθμοί βρίσκονται ήδη στα αρχιτεκτονικά τελειώματα και θα ακολουθήσουν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Τα ερωτήματα σε σχέση με το «επόμενο βήμα» της επέκτασης του μετρό στο κέντρο του Πειραιά συνδέονται με τον κεντρικό σταθμό, δίπλα στο επιβλητικό κτίριο του Ηλεκτρικού.
Με μεγάλη καθυστέρηση εντοπίστηκαν τα προβλήματα που δημιουργούσε η γειτνίαση του υπόγειου σταθμού με το γειτονικό λιμάνι.
Για την πρόληψη ενδεχόμενων διαρροών από τη θάλασσα, χρειάστηκε να μετατοπιστεί αρκετά μέτρα από την αρχική του θέση και να κατασκευαστεί διπλό τσιμεντένιο τείχος προς τη νότια πλευρά.
Οι εργασίες προχωρούν, αλλά με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς, στα Μανιάτικα και το Δημοτικό Θέατρο.
Κρίσιμος θα είναι ο Φεβρουάριος για τη νέα γραμμή του μετρό Γαλάτσι-Γουδή. Στον διαγωνισμό για το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του μετρό, με προϋπολογισμό 1,4 δισ. ευρώ, έδωσαν το «παρών» τέσσερις κοινοπραξίες, με όλα τα «βαριά» ονόματα του κατασκευαστικού τομέα σε Ελλάδα αλλά και Ε.Ε.
Η απόφαση της επιτροπής του διαγωνισμού να δώσει το «πράσινο φως» σε όλους τους ομίλους να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους προκάλεσε αντιδράσεις μεταξύ των ανταγωνιστών.
Ολοι οι συμμετέχοντες υπέβαλαν ενστάσεις εναντίον... όλων, ζητώντας να αποκλειστούν από τη δεύτερη και καθοριστική φάση του διαγωνισμού.
Οι αντιρρήσεις τους θα εκδικαστούν το επόμενο δεκαήμερο, αλλά όλα δείχνουν ότι οι εργολάβοι θα προσφύγουν και στο ΣτΕ. Το ενδεχόμενο αυτό προβληματίζει την «Αττικό Μετρό», που εξετάζει τη δυνατότητα να κερδίσει χρόνο επισπεύδοντας τις πρόδρομες εργασίες, κυρίως τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας.
Στη νέα γραμμή υπάρχει και μια θετική είδηση, καθώς η «Αττικό Μετρό» έκανε δεκτή την πρόταση των κινήσεων πολιτών της Ανω Κυψέλης («Εφ.Συν.» 27/1/2017) και εντάχθηκε ήδη στο έργο η προσθήκη νέου σταθμού στην οδό Ελικώνος, μεταξύ Γαλατσίου και πλατείας, που απείχαν μεταξύ τους 1.400 μέτρα.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr