Τρίτη, 28 Νοεμβρίου 2017

Νίκος Λάζου: "Επιμένουμε σε έναν δημόσιο και κοινωνικό σιδηρόδρομο!"

Στην πάγια θέση τους ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα εμμένουν οι σιδηροδρομικοί της Βόρειας Ελλάδας, ακόμη και μετά την μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., που έγινε στα μέσα του περασμένου Σεπτέμβρη.
«Εμείς συνεχίζουμε να ζητάμε νέο δημόσιο σιδηρόδρομο, με κοινωνικά χαρακτηριστικά και επιμένουμε. Ο σιδηρόδρομος άλλωστε έγινε για να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον», αναφέρει στη «Δημοκρατία» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος (ΣΣΒΕ) κ. Νίκος Λάζου, ο οποίος επισκέφτηκε το περίπτερο – μουσείο τύπου που λειτουργεί στην νέα παραλία Θεσσαλονίκης.


«Στα σκαριά είναι και η πώληση της θυγατρικής EEΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού), την ώρα που η εταιρεία μπαίνει σε κερδοφορία. Δεν βρίσκω το λόγο της αποκρατικοποίησης, τη στιγμή μάλιστα που δεν παίρνει χρήματα από τον ελληνικό λαό», τονίζει ο κ. Λάζου. Σχετικά με την εξέλιξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την παραχώρηση «δεν έχουμε δει ακόμη αλλαγές, ούτε κάτι καλύτερο, ούτε κάτι χειρότερο περιγράφει ακόμη ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ καταγγέλλοντας ότι «το μόνο που είδαμε ήταν η απομάκρυνση του εκπροσώπου των εργαζομένων από το διοικητικό συμβούλιο, η οποία μάλιστα ήταν και άκομψη, καθώς σε δύο – τρεις μήνες έληγε η θητεία του και θα μπορούσαν να περιμένουν».

Ο κ. Λάζου κατακρίνει και τις τελευταίες δηλώσεις του επικεφαλής της Ferrovie Ρενάτο Μαζοντζίνι, σύμφωνα με τις οποίες το 2019 η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διανύεται σε 3,5 ώρες εξηγώντας ότι, ούτως ή άλλως, με την παρουσία ή όχι των Ιταλών, ο χρόνος της διαδρομής θα μειωθεί, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής. «Πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι το τραίνο θα το πάνε γρήγορα οι Έλληνες που πλήρωσαν για να αναβαθμιστεί η υποδομή. Οι Ιταλοί έχουν μόνο το δικαίωμα χρήσης», τονίζει. Στην διαπίστωση ότι τα έργα υποδομής καθυστερούν και η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί, ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ απαντά ότι «πράγματι, η τηλεδιοίκηση έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί. Σαν ομοσπονδία είχαμε κάνει μήνυση στον εισαγγελέα το 2010 για τις καθυστερήσεις». Εκτός από τις καθυστερήσεις, στα προβλήματα του σιδηρόδρομου παραμένει και η έλλειψη προσωπικού, σε όλες τις θυγατρικές εταιρείες του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα οι σιδηροδρομικοί να χρειάζεται να εργάζονται και δέκα ώρες την ημέρα, να οφείλονται 4.000 αναπαύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες τόσες στον ΟΣΕ.

Οι συνδικαλιστές του σιδηρόδρομου, σύμφωνα με τον κ. Λάζου, βλέπουν θετικά την συνεργασία μεταξύ Ελλάδας – Βουλγαρίας για την ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου μεταφορών στον άξονα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη, Μπουργκάς, με κατασκευή ή αναβάθμιση γραμμών. Εκτιμούν ότι με συνδυασμένες μεταφορές και σύνδεση του σιδηρόδρομου με διαμετακομιστικά κέντρα, μπορεί να δοθεί ώθηση ανάπτυξης στην οικονομία.

Όσον αφορά το περίπτερο – μουσείο τύπου του «Δημοκρατικού Τύπου» και του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) στη Νέα Παραλία, ο κ. Λάζου χαρακτήρισε θετική τη λειτουργία του για την ενημέρωση του κόσμου και εκτίμησε ότι πρέπει να το επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες. Υπενθυμίζεται ότι το μουσείο τύπου λειτουργεί στο γυάλινο περίπτερο του δήμου Θεσσαλονίκης, μετά το «Μακεδονία Παλλάς», δίπλα στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, καθημερινά από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ και το Σαββατοκύριακο από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 μετά το μεσημέρι.


Συντάκτης: Φώτης Κουτσαμπάρης
Πηγή: "Δημοκρατία"