Σιδηροδρομικά Νέα

Σελίδες

  • Αρχική σελίδα
  • Δρομολόγια τραίνων
  • Η ιστορία μας
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνήστε μαζί μας

Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017

Η πιο στενή σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο βρίσκεται στην Ελλάδα!



Η ιστορία του τρένου και οι μύθοι του Πηλίου σε μια μαγευτική διαδρομή!
Το τρενάκι του Πηλίου, ο θρυλικός «Μουτζούρης» εδώ και έναν αιώνα περίπου, με μία διακοπή 25 χρόνων, σημαδεύει την ιστορία του τόπου καθώς υπήρξε έντονα δυναμικό στοιχείο πολιτισμού και ανάπτυξης.
Το ιστορικό τρενάκι που παλαιότερα διένυε την απόσταση Βόλος – Μηλιές, κυλούσε πάνω στον επίσης ιστορικό σιδηρόδρομο του οποίου η κατασκευή άρχισε το 1881 για να παραδοθεί τελικά το 1896 μέχρι τα Λεχώνια. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές κατασκευάστηκε στην συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903.


Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στο Βόλο.

Στα έργα κατασκευής του δικτύου, ο μικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν εκεί, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του. Σε πολλά έργα του υπάρχει μια μικρή φιγούρα τρένου, συνήθως κρυμμένου πίσω από τοίχους και καμάρες, όπως και το κρυφό βλέμμα του μικρού παιδιού στα μεγάλα έργα των ενηλίκων.


Η πιο στενή σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο!
Η μυθική διαδρομή του «μουτζούρη»…

11 η ώρα στο σταθμό των Άνω Λεχωνίων. Το τρενάκι του Πηλίου σφυρίζει δίνοντας το σύνθημα μιας αξέχαστης διαδρομής. Η ανάβαση στις όμορφες πλαγιές του Πηλίου μέχρι τις Μηλιές ξεκινά!

Μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο (60 εκατοστά) φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του «μουτζούρη», όπως λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές η διαδρομή είναι ορεινή, διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές, με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια.

Το υψόμετρο που βρίσκεται πια το τρενάκι είναι και το ιδανικό σημείο για την γεμάτη θέα προς τον Παγασητικό. Και όσο η ταχύτητα των 20 χιλιομέτρων την ώρα (μέγιστο) που πιάνει ο μουτζούρης, βοηθάει την παράλληλη θέα στις χαράδρες, στις μικρές γαλαρίες και στα γεφύρια, ενώνονται τα κομμάτια του υπέροχου παζλ αυτής της διαδρομής. Η μοναδική στάση του τρένου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για να συνεχίσει «ξεφυσώντας» και λικνίζοντας τα βαγόνια του, για μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου 90 λεπτών.
Μέχρι το ιστορικό κεφαλοχώρι των Μηλιών η διαδρομή γεμίζει από εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής με παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής μαρμαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου που διαμόρφωσαν τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, τις καμάρες και τα στόμια των σηράγγων. Ξεχωριστό δείγμα, η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα, Καλόρεμα, στην περιοχή του Μαλακίου.
Πλησιάζοντας στις Μηλιές το τοπίο αποκτά μια άγρια ομορφιά, ιδιαίτερα στο πέρασμα της μεγάλης μεταλλικής γέφυρας του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρικο, από το όνομα του κατασκευαστή και πατέρα του μεγάλου ζωγράφου. Στο σημείο αυτό, το τρένο θα κυλήσει σε καμπύλη γραμμή, ενώ η γέφυρα στην οποία βρίσκεται είναι ευθεία.

Ο σταθμός Μηλεών είναι και το τέρμα της διαδρομής. Παραδοσιακοί ξενώνες, ταβέρνες, η εκκλησία των Ταξιαρχών που ανακαινίστηκε το 1743!, το λαογραφικό μουσείο και η βιβλιοθήκη, μια από τις παλαιότερες στην Ελλάδα, περιμένουν τους επισκέπτες για περιήγηση, ενώ από κει ξεκινάει το γραφικό καλντερίμι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού.


Η πιο γραφική σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα, θα δεχτεί άλλη μια ευκαιρία θαυμασμού την ίδια ημέρα, με την επιστροφή από Μηλιές στα Άνω Λεχώνια στις 4 το απόγευμα.
Το τρενάκι του Πηλίου περνάει μέσα από τις μυθικές διαδρομές των κενταύρων, αλλά και του δωδεκάθεου, αφού το Πήλιο αποτελούσε το βουνό των κενταύρων αλλά και τη θερινή κατοικία των 12 θεών του Ολύμπου, κατά τη μυθολογία.
Στις πυκνόφυτες δασώδεις πλαγιές του και συγκεκριμένα εκεί που βρίσκεται σήμερα ο τερματικός σταθμός του τρένου, στις Μηλιές, τοποθετούν οι ερευνητές τον τόπο που έγινε ο γάμος του Πηλέα με τη Θέτιδα (γονείς του Αχιλλέα), αλλά και το σημείο όπου ζούσαν οι κένταυροι και όπου έγινε η ξακουστή κενταυρομαχία ανάμεσα στους Κενταύρους και τους Λαπίθες για χάρη της όμορφης Ιπποδάμειας.
Μέσα στη χαράδρα του Ταξιάρχη που στρίβει το τρενάκι για να φτάσει στις Μηλιές, βρίσκεται η σπηλιά του σοφού Κένταυρου Χείρωνα, ο οποίος παρουσιάζεται σε αρκετούς μύθους, με σημαντικότερο ρόλο αυτόν του δασκάλου του Αχιλλέα. Ο Χείρων που ήταν ο θεραπευτής κένταυρος είχε δωρίσει στους γονείς του Αχιλλέα το ακόντιο που αργότερα εκείνος χρησιμοποίησε στον τρωικό πόλεμο και θεράπευε τις πληγές που προκαλούσε.
Η σπηλιά του Κένταυρου Χείρωνα βρίσκεται ακριβώς στην ρίζα του βράχου που σήμερα είναι το εξωκλήσι του Ταξιάρχη. Λέγεται ότι από το εσωτερικό της σπηλιάς υπάρχει μονοπάτι που διαπερνά το βουνό και επικοινωνεί με αντίστοιχη σπηλιά στην περιοχή «Μαλάκι» ή και ακόμη μακρύτερα, μέχρι το λόφο της Γορίτσας στα Ανατολικά της πόλης του Βόλου.

Πηγή:dinfo.gr,travelstyle.gr






Αναρτήθηκε από: Σιδηροδρομικά Νέα στις 8:33 π.μ.
Κατηγορίες: Τα «Σ.Ν» ταξιδεύουν στην Ελλάδα και στο Κόσμο
Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

Αναζήτηση ιστοσελίδας μέσω Google

Μεταφραστής ιστοσελίδας-Site translator

Κατηγορίες

  • Τα Σιδηροδρομικά Νέα σήμερα
  • Ο Κόσμος σε δύο ράγες
  • Μετρό-Ειδήσεις
  • Επιβάτες
  • Σε Τροχιά Συνταξιοδότησης
  • Η ιστορία του σιδηροδρόμου
  • Τα Απίστευτα στο Σιδηρόδρομο
  • Τα «Σ.Ν» ταξιδεύουν στην Ελλάδα και στο Κόσμο
  • Τεχνολογία στα τρένα
  • Τραμ-Ειδήσεις
  • Άρθρα και Απόψεις για το Σιδηρόδρομο
  • Τα τραγούδια των τρένων
  • Ο Αθλητισμός στον Σιδηρόδρομο
  • Η λογοτεχνία και η ποίηση στο σιδηρόδρομο
  • Μοντελισμός
  • Ο κινηματογράφος στον σιδηρόδρομο
  • Εύρεση Εργασίας
  • Ζωντανές Μεταδόσεις και Εκπομπές

Ακολουθήστε μας στο Facebook!

Σιδηροδρομικά Νέα

Ακολουθήστε μας στο Twitter!

Follow @SidirodromikaNe

Τα πιο πρόσφατα

Φόρτωση...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

  • Hellenic Train: Υπογραφή σύμβασης με την Alstom για 23 νέους ηλεκτροκίνητους συρμούς Coradia Stream – Επένδυση 308 εκατ. ευρώ
  • Σας ευχαριστώ όλους από καρδιάς για τις συγκινητικές σας ευχές.
  • Hellenic Train: Αμαξοστοιχία με 347 επιβάτες ακινητοποιήθηκε κοντά στην περιοχή της σήραγγας Όθρυος, λόγω τεχνικής βλάβης στη μηχανή.
  • Σε λίγους μήνες η μεταλλική γέφυρα Επταλόφου θα είναι παρελθόν
  • Το τρένο ξανασφύριξε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Καλαμάτας μετά από χρόνια.

ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ YouTube

  • Νέο Κανάλι "Σιδηροδρομικά Νέα"
  • Εμβόλιμα Νέα - Βίντεο "Σ.Ν" έως 25/7/2013
Σιδηροδρομικά Νέα

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Το αρχείο μας

  • Πολιτική Απορρήτου
Σιδηροδρομικά Νέα © 2009-2025. Εικόνες θέματος από hfng. Από το Blogger.