Παρά τις καθυστερήσεις των πρώτων ημερών, το επιβατικό κοινό φαίνεται ότι «ψηφίζει» υπέρ των «έξυπνων» μετακινήσεων. Μέσα στο πρώτο τετραήμερο που σταμάτησε η έκδοση χάρτινων κουπονιών, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), εκδόθηκαν 6.000 προσωπικές ηλεκτρονικές κάρτες.
Το σύνολο των μηνιαίων καρτών ανέρχεται στις 250.000 και εκτιμάται ότι ώς την περασμένη Τετάρτη είχε εκδοθεί το 90% των κουπονιών του Οκτωβρίου.
«Ο αριθμός είναι ικανοποιητικός», εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, και μας ενημερώνει ότι μόνο τα έσοδα από τα «έξυπνα» εισιτήρια του 1,40 ευρώ ξεπέρασαν τα 6 εκατ. ευρώ.
«Είμαστε στην πρώτη περίοδο και είναι φυσικό να υπάρχουν προβλήματα», παραδέχεται και ενημερώνει ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα από 30 σημεία στο δίκτυο για την έκδοση προσωποποιημένων καρτών.
Διαβεβαιώνει όσους ταλαιπωρήθηκαν στις ουρές των εκδοτηρίων τις πρώτες ημέρες ότι δεν θα χρειαστεί να περάσουν πάλι από τα εκδοτήρια, αφού θα μπορούν να «φορτώνουν» τις κάρτες τους από το διαδίκτυο και τα αυτόματα μηχανήματα των σταθμών.
Εξηγεί, όμως, ότι η αρχική πρόβλεψη κάλυπτε την έκδοση καρτών μέσω Internet, αλλά η διαδικασία άλλαξε με παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε να προσέρχονται οι ενδιαφερόμενοι στα εκδοτήρια και να πληκτρολογούν τον οκταψήφιο κωδικό για να μην υπάρχει παραβίαση της προσωπικής τους ζωής.
«Δεν έχει ομαλοποιηθεί το σύστημα μετάβασης από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο», επιμένει ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, που οργανώνει τη σημερινή στάση εργασίας, και υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι κάνουν μεγάλες προσπάθειες για να λειτουργήσει το νέο σύστημα».
Διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ότι δεν έχουν αντιμετωπιστεί ζητήματα που αφορούν τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια και υποστηρίζει πως δεν υπάρχουν ικανοποιητικές ποσότητες ηλεκτρονικών εισιτηρίων. «Εχουμε περίπου 10 εκατ. κομμάτια, που επαρκούν για μερικές ημέρες», μας είπε.
Κοινή ανακοίνωση
Τα προβλήματα των πρώτων ημερών απασχόλησαν και τα υπόλοιπα πέντε σωματεία των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ.
Με χθεσινή, κοινή ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι στο μετρό (ΣΕΛΜΑ και ΣΗΑΜ), στο τραμ (ΣΕΤ και ΣΗΤΑ) και οι ηλεκτροδηγοί του Ηλεκτρικού (ΣΕΗΗΣΑΠ) τονίζουν ότι την ευθύνη για την κακή λειτουργία των συστημάτων έχει η κατασκευάστρια εταιρεία και καλούν τον αρμόδιο υπουργό να δείξει αυστηρότητα ανάλογη με αυτήν που επέδειξε για τους εργαζόμενους στα εκδοτήρια του Ηλεκτρικού.
Από τα στοιχεία που συγκέντρωσαν προκύπτει ότι η διαδικασία για την έκδοση μιας «έξυπνης» κάρτας διαρκεί 4 λεπτά και επισημαίνουν ότι αν παρουσιαστεί πρόβλημα οι εργολάβοι παρεμβαίνουν μέσα σε μία έως και 4 ώρες.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι η σχετική πρόβλεψη περιλαμβάνεται στη σύμβαση που είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2014.
Οδηγίες χρήσεως προς ναυτιλλομένους κατόχους «έξυπνης» κάρτας
Οδηγίες για όσους θέλουν να προμηθευτούν «έξυπνες» κάρτες ή εισιτήρια παρέχονται στην ιστοσελίδα athenacard.gr, αλλά επειδή υπάρχουν και άλλα ερωτήματα η «Εφ.Συν.» φρόντισε να μάθει και σας ενημερώνει:
Θα συνεχίσει κανονικά η εφαρμογή του ευεργετικού μέτρου. Για τα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό, το προσωπικό που προβλέπεται να υπάρχει δίπλα στις μπάρες για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων θα τις ανοίγει για να περνούν τα παιδιά που δεν είναι εφικτό να εφοδιαστούν με κάρτα.
Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Πρέπει όμως να φροντίσουν πριν ανακοινωθεί ότι θα κλείσουν οι μπάρες σε Μετρό και Ηλεκτρικό να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα, προσκομίζοντας στα εκδοτήρια τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά (πιστοποιητικό ΑΜΚΑ και ταυτότητα), αλλά και τα επιπλέον πιστοποιητικά με βάση τα οποία είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης (π.χ. κάρτα ΟΑΕΔ).
Βεβαίως, αλλά μαθητές, φοιτητές και άλλοι δικαιούχοι πρέπει να προσέλθουν στα εκδοτήρια για να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα πριν να λειτουργήσουν οι μπάρες. Οφείλουν να προσκομίσουν τα γενικά και ειδικά πιστοποιητικά (π.χ. φοιτητικό πάσο).
Είναι υποχρεωτικά προσωποποιημένες. Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν ισχύουν για ημερολογιακό μήνα, αλλά για 30 ημέρες από την πρώτη επικύρωσή τους και μάλιστα ανεξάρτητα από την ημέρα αγοράς τους.
Τα χάρτινα εισιτήρια συνεχίζουν να εκδίδονται ώς τις 31 Οκτωβρίου, με βάση την τελευταία επίσημη ενημέρωση. Πολλοί επιβάτες όμως έχουν ήδη στραφεί προς τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, που δεν είναι μιας χρήσης όπως τα χάρτινα.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες: τα χάρτινα και τα πλαστικοποιημένα. Και τα δύο διαθέτουν μικροτσίπ και επαναφορτίζονται από εκδοτήρια και αυτόματα μηχανήματα.
Μόνο για την πρώτη έκδοση του «έξυπνου» εισιτήριου ο επιβάτης πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 7 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε πέντε εισιτήρια, και να το χρησιμοποιήσει κανονικά για πέντε διαδρομές των 90 λεπτών.
Στη συνέχεια μπορεί να το «φορτώνει» με όποιο ποσό επιθυμεί, με ελάχιστο το 1,40 ευρώ. Με την καταβολή 14 ευρώ, ο επιβάτης αγοράζει 11 εισιτήρια στην τιμή των 10 και πετυχαίνει μείωση της τιμής του απλού εισιτηρίου στο 1,27 ευρώ.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα.
Πηγή: efsyn.gr