Η κυβερνητική αναποτελεσματικότητα και οι προσωπικές εμμονές του κ. Μπουτάρη και μίας ομάδος αρχαιολόγων κοστίζουν πλέον πολύ ακριβά στην πόλη.
Η σχεδιαζόμενη μονοδρόμηση για ένα χρόνο τμήματος της Εγνατίας και το κλείσιμο της Βενιζέλου στο ύψος της Εγνατίας για πολλά χρόνια, θα προκαλέσουν κυκλοφοριακό έμφραγμα στο κέντρο της πόλης ,απίστευτη ταλαιπωρία στους πολίτες και συνέχιση της εμπορικής απαξίωσης της περιοχής.
Την ίδια στιγμή, ακόμη δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση για τα επιπρόσθετα έργα στο σταθμό Βενιζέλου, η αρχαιολογική σκαπάνη μπορεί να αναδείξει και άλλα ευρήματα και το οικονομικό κόστος διαχείρισης της “τρύπας Μπουτάρη” μπορεί να υπερβεί και τα 80 εκατ. Ευρώ. Από την άλλη η κυβέρνηση πανηγυρίζει που θα παραδώσει το 2022 ένα κολοβό Μετρό μέχρι το Συντριβάνι,ενώ Κύριος οίδε πότε θα μπορέσει να παραδοθεί το τμήμα της γραμμής από το Συντριβάνι μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Η λύση για να αποφευχθεί αυτή η άνευ προηγουμένου αναστάτωση υπήρχε και ήταν η προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και στη συνέχεια η επανατοποθέτηση του 87% ,στο σημείο που βρέθηκαν,όπως από το 2013 τονίζω σε κάθε ευκαιρία.Όμως η λανθασμένη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου τον Σεπτέμβριο του 2015 και η τεράστια χρονική καθυστέρηση των τελευταίων 2,5 ετών, που την χρεώνεται η κυβέρνηση και ο κ. Μπουτάρης, οδηγούν το κέντρο της Θεσσαλονίκης σε ένα τραγικό αδιέξοδο.
Στράτος Σιμόπουλος
Πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων