Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Η Πάτρα έτοιμη να αποκτήσει υπόγειο σιδηρόδρομο μέχρι το 2022.


Μπροστά σε μία μεγάλη ανατροπή βρισκόμαστε στην υπόθεση της σιδηροδρομικής χάραξης στο δυτικό άκρο του ΠΑΘΕΠ, από το Ρίο μέχρι το Λιμάνι της Πάτρας. Το σήριαλ που κρατά εδώ και χρόνια ενώ φαινόταν να οδεύει σε πλήρες αδιέξοδο, έκανε στροφή 90 μοιρών και τώρα είναι ένα βήμα πριν την απεμπλοκή του με μεγάλα κέρδη για την τοπική κοινωνία.

Η στροφή του Υπ.Υποδομών στην επιμονή Δήμου, φορέων και κατοίκων, φέρνει όπως όλα δείχνουν το τέλος μιας περιόδου που άφηνε την Πάτρα χωρίς τρένο. Η πρόταση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, για υπογειοποίηση του τμήματος Κανελλοπούλου-Άγιος Διονύσιος όπως όλα δείχνουν ικανοποιεί το Δήμο που το ζητούσε επιτακτικά.

Αυτό όμως είναι το πολιτικό σκέλος αυτής της υπόθεσης. Στο κοινωνικό-τεχνοκρατικό αυτή τη στιγμή είμαστε ένα βήμα πριν την κατάκτηση του προνομίου για την Πάτρα ενός υπόγειου Σιδηρόδρομου, που σε συνδυασμό με την μέχρι σήμερα επιτυχημένη πορεία του Προαστιακού Πάτρας της ανοίγει διάπλατα την πόρτα για την πλήρη αναβάθμιση του αστικού τμήματος και τη δημιουργία υπόγειων σταθμών.

Σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσουμε πως υπόγειο προβλέπεται και το τμήμα Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας και ως αποτέλεσμα έχουμε ένα υπογειοποιημένο τμήμα που φτάνει τα 4χλμ, σχεδόν όσο ήταν από την εποχή Λιάπη.

Μερίδιο στην επιτυχία έχουν όλοι. Ο Δήμος που επέμενε εξαρχής, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας που έκανε την υπέρβαση με μία πρόταση κομμένη και ραμμενη στα μέτρα της πόλης και το ΥΠΟΜΕ που έδειξε την απαραίτητη σοφία και ευελιξία αποφασίζοντας να κλείσει το θέμα με happy end.

Αν η συνέχεια δεν μας επιφυλάσσει άλλες εκπλήξεις και τα έργα ξεκινήσουν το 2019, τότε στα τέλη του 2022 η Πάτρα θα αποκτήσει τον δικό της υπόγειο σιδηρόδρομο αλλά και σύνδεση με τον υπό μεταμόρφωση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τις μεγάλες δυνατότητες που ανοίγονται με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο ακίνητο της Πατραϊκής.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com