Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Το τελευταίο κρατικό τρένο στη Θεσσαλία σφύριξε το βράδυ της Τετάρτης.

Ιστορική ημέρα η σημερινή για τους Ελληνικούς σιδηροδρόμους καθώς υπογράφεται η ανάληψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλούς της ferrovie Dello stato Italiane. Το κρατικό μονοπώλιο τερματίζεται, γεννιούνται ελπίδες για καλύτερα τρένα και αν μη τι άλλο τελειώνουν τα ελλείμματα μιας κρατικής εταιρείας τα οποία πλήρωνε αιωνίως ο Έλληνας φορολογούμενος. 

Οι σιδηρογραμμές, βεβαίως, δεν ιδιωτικοποιούνται. Παραμένουν στον ΟΣΕ και στο Ελληνικό κράτος, και όποιος επιθυμεί βάζει το δικό του τρένο στις ράγες καταβάλλοντας φυσικά το σχετικό αντίτιμο -όπως κάνουν άλλωστε και οι Ιταλοί.

Έτσι λειτουργεί η ιδιωτική οικονομία, με τελικό κερδισμένο τον καταναλωτή ένεκα του ανταγωνισμού. Φτάνει να θυμηθούμε τι πληρώναμε (και τι υπηρεσίες εισπράτταμε) στα χρόνια των μονοπωλίων του ΟΤΕ και της Ολυμπιακής Αεροπορίας…

Βέβαια ο τερματισμός του κρατικού σιδηροδρόμου φέρνει συναισθήματα συγκίνησης στους ανθρώπους που εργάστηκαν και δέθηκαν μαζί του. Τελειώνει μια εποχή, την οποία αποτυπώνει γλαφυρά, στη σελίδα του στο facebook, ο Μάκης Χαχάμης ένας από τους εμβληματικούς υπαλλήλους στον θεσσαλικό σιδηρόδρομο ανεβάζοντας και τις σχετικές φωτογραφίες:

«Το τελευταίο κρατικό τραίνο 884 από Αθήνα προς Καλαμπάκα Σήμερα στις 13 του Σεπτέμβρη 2017. .Εγώ που προέρχομαι από οικογένεια Σιδηροδρομικών από παππού προπάππου πατέρας όλοι Σιδηροδρομικοί μεγάλωσα με πολύ αγάπη για τον Σιδηρόδρομο και τον υπηρέτησα και τον υπηρετώ με αγάπη και αφοσίωση ..Θλίβομαι με το σημερινό γεγονός Δεν ξέρω ποιο θαναι το μέλλον του ιδιωτικού Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα αν όμως έρθει προς όφελος της κοινωνίας καλώς να ορίσει αν όχι τότε εδώ είμαστε το Αντάρτικο μπορεί να αναβιώσει ανά πάσα στιγμή από όλους μας. Με Τάσσος Γκολτσης Μηχανοδηγος και Κωνσταντίνος Ουτσικας Σταθμάρχης. .

Benvenouti Siniore. …».


Συντάκτης: Κώστας Τόλης
Πηγή: thessaliaeconomy.gr