Την παρασκευή 14/9 ολοκληρώθηκε με την υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato(Κρατικοί Σιδηρόδρομοι Ιταλίας).
Η ιδιωτικοποίηση του επιχειρησιακού βραχίονα των σιδηροδρόμων της χώρας μας είναι δυστυχώς πραγματικότητα.
Μια πραγματικότητα-παρακαταθήκη των έργων των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ όπου με συνεχόμενο έργο τους εδώ και δεκαετίες της διέλυσαν, απαξίωσαν και ξεπουλήσαν τον ΟΣΕ. Αφετηριακά τον έσπασαν σε ανεξάρτητες θυγατρικές που με φανατισμό και επιμελώς δημιούργησαν και με το πρόσχημα δήθεν ότι είναι αναγκαίες εφαρμοσμένες πολιτικές της ΕΕ
Στην συνέχεια τις απαξίωσαν (με τα τεράστια χρέη που τις έβαλαν) , μετά τις οδήγησαν στο ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΕΕΣΣΤΥ) με άλλες 23 εταιρείες στερώντας με τις πολιτικές τους βασικά εργαλεία ανάπτυξης της χώρας.
Το καλοκαίρι του 2015 με την υπογραφή του Γ μνημονίου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ εκβιαζόμενη από τους δανειστές και ενάντια σε διακηρυγμένες πολιτικές της προέβη στον αναγκαστικό συμβιβασμό και αντί της ιδιωτικοποίησης των είκοσι τριών(23 ) εταιριών δημόσιου συμφέροντος ‘’κατάφερε’’ να ιδιωτικοποιηθούν εννέα (9) .
Η σκληρή πραγματικότητα όμως είναι ότι η πορεία της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε προδιαγραφεί και μεθοδευτεί εδώ και δεκαετίες.
Πράξη 1η : Ο Νόμος 3891/2010 ο οποίος ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την Νέα Δημοκρατία ξεκίνησε ουσιαστικά την διαδικασία της αποκρατικοποίησης-ιδιωτικοποίησης της εταιρείας με πρόσχημα την δήθεν εξυγίανση της , με το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου ,την κατάργηση εκατοντάδων δρομολογίων και την μετατάξη χιλιάδων σιδηροδρομικών
Πράξη 2η : Η μνημονιακή υποχρέωση της μεταφοράς των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ η οποία έγινε στο τέλος Μαρτίου 2013 και η έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης ξεκίνησε τον Ιούνιο 2013 οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από την συγκυβέρνηση της ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και του ΠΑΣΟΚ.
Πράξη 3η : Το 3ο μνημόνιο (Αύγουστος του 2015) δέσμευσε και την σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως μία από τις υποχρεωτικές ιδιωτικοποιήσεις του μνημονίου παρά του εξ αντιθέτου αφετηριακά (Ιανουάριος 2015) εξαγγελιών της.
Πράξη 4η : Με συμφωνητικό της πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ από το ΤΑΙΠΕΔ, έλαβε χώρα την 18-1-2018 γίνεται ένα ακόμη βήμα πριν την οριστική μεταβίβαση των μετοχών.
Πράξη 5η : Την 14/9 υπογράφηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato(Κρατικοί Σιδηρόδρομοι Ιταλίας) .
Συναδέλφισσες Συνάδελφοι
Τα βήματα που χρειάζεται να γίνουν τώρα για το σιδηρόδρομο και τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ είναι πολλά. Μικρά ή μεγάλα , δύσκολα ή εύκολα αλλά πρέπει να είναι σταθερά και ξεκάθαρα με κατεύθυνση για να έχουν αποτέλεσμα.
Για αυτό και ενθαρρύνουμε τη νέα διοίκηση να συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση. Θα είμαστε στο πλευρό της σε κάθε απόφαση που κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά και θα την ελέγχουμε για τις επιλογές εκείνες που θα τις κρίνουμε αρνητικά, χωρίς βεβαίως ποτέ εμείς να επιδιώκουμε συνδιοίκηση, όπως γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια..
Είναι αναγκαιότητα και θα τα καταφέρουμε για έναν ΟΣΕ με σύγχρονες υποδομές που θα εγγυάται ασφαλείς, γρήγορες και αξιόπιστες μετακινήσεις, με καθαρά άνετα τρένα και είμαστε σίγουροι ότι όταν έρθει η ώρα της σύγκρισης οι πολίτες θα αναγνωρίσουν και υποστηρίξουν τις προσπάθειες μας
Συναδέλφισσες Συνάδελφοι
· Συνεχίζουμε να Διεκδικούμε δημόσιο σιδηρόδρομο με κοινωνικό χαρακτήρα προς όφελος του λαού, των εργαζομένων και της χώρας.
· Συνεχίζουμε να Διεκδικούμε την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των εργαζόμενων σιδηροδρομικών.
· Συνεχίζουμε, δεν παραιτούμαστε από τους αγώνες, γιατί χαμένοι αγώνες είναι αυτοί που δεν δίνονται.
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ