Συμβόλαιο ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων για την εγκατάσταση νέας σηματοδότησης υψηλής χωρητικότητας, θα μπορούσε να δώσει ανάσα στις πολυσύχναστες γραμμές του μετρό της Μελβούρνης καθώς τα δρομολόγια θα απέχουν μόλις 2 λεπτά.
Η τεχνολογία σηματοδότησης "υψηλής χωρητικότητας" θα εγκατασταθεί στις γραμμές Pakenham/Cranbourne και Sunbury, που είναι δύο από τις πιο πολυσύχναστες γραμμές του μετρό της Μελβούρνης και προβλέπεται να συνδεθούν ως το 2026 με το νέο τούνελ (ένα έργο ύψους έντεκα δισεκατομμυρίων δολαρίων).
Το έργο κέρδισε μετά από δημοπρασία κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η Bombardier, η εταιρεία μεταφορών (ο κολοσσός του κλάδου με έδρα τον Καναδά) που πλέον διάσημη στη Βικτώρια αφού το εργοστάσιο της στο Dandenong κατασκευάζει τα τραμ E-Class και τις αμαξοστοιχίες V/Line VLocity. Η Bombardier είχε επιχειρήσει και στο παρελθόν να αναλάβει αντίστοιχο έργο για το μετρό του Λονδίνου το 2011, αλλά η ανάθεση τότε ακυρώθηκε καθώς θεωρήθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να φέρει εις πέρας ένα τόσο μεγάλο έργο. Αυτή τη φορά προχώρησε σε κοινοπραξία με τη CPB Contractors.
Η προηγμένη αυτή τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη σε διάφορες χώρες του κόσμου, όχι όμως στην Αυστραλία. Το πιλοτικό πρόγραμμα ύψους 131 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα εφαρμοστεί σε μέρος της γραμμής του South Morang και στη συνέχεια θα επεκταθεί μεταξύ Dandenong και Watergardens. Η κυβέρνηση Andrews δήλωσε ότι αυτή η υψηλής χωρητικότητας σηματοδότηση δίνει τη δυνατότητα στα τρένα να κινούνται κοντά το ένα στο άλλο και στην πράξη αυτό θα μεταφραστεί σε πιο συχνά δρομολόγια με την απαιτούμενη ασφάλεια. Ο πολιτειακός πρωθυπουργός, Daniel Andrews, ανέφερε ότι "με τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα έχουμε δρομολόγια τρένων ανά δύο ή τρία λεπτά όπως γίνεται σε διεθνές επίπεδο όπου η κουλτούρα του μετρό είναι πιο γρήγορη".
"Εδώ και πολύ καιρό παρακολουθούμε ανθρώπους να συζητούν για τη βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας, χωρίς όμως να κάνουν κάτι στην πράξη" ανέφερε. Η σηματοδότηση θα λειτουργεί σε 65 τρένα νέας γενιάς που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στο Newport και τα οποία σε πρώτη φάση θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στη γραμμή Cranbourne/Pakenham.
Για τις ανάγκες του έργου θα κατασκευαστούν δύο νέα κέντρα στο Dandenong και το Sunshine, ενώ θα προκύψουν περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας.
Πηγή: neoskosmos.com