Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

Παράταση 10 ημερών στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας.

-Στις 10 Αυγούστου εκπνέει τελικά η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. 
-Ποια είναι τα τέσσερα υποψήφια σχήματα. 
-Η αρχική προθεσμία έληγε την προσεχή Δευτέρα.
Δεκαήμερη παράταση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ), έδωσε σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της Αττικό Μετρό έπειτα από αίτημα υποψηφίου. Οι υποψήφιοι έπρεπε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους την προσεχή Δευτέρα, ώστε να ξεκινήσει η πρώτη φάση, με στόχο να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές μέσα στους επόμενους μήνες. Στόχος της Αττικό Μετρό είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να προχωρήσει η δεύτερη φάση της τεχνικής και οικονομικής προσφοράς, έτσι ώστε εντός του 2018 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 είναι το μεγαλύτερο έργο μετρό που δημοπρατείται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν διαμορφωθεί τέσσερα σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο: Η γαλλική Vinci(επικεφαλής της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και την Ολυμπία Οδό) κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ και τη Siemens. Η ΑΚΤΩΡ συνεργάζεται με την επίσης γαλλική Alstom, ενώ με τον ισπανικό κατασκευαστικό κολοσσό FCC θα διεκδικήσει το έργο ο όμιλος Μυτιληναίος (η ΜΕΤΚΑ απορροφήθηκε από τη μητρική εταιρεία). Τέλος, ο όμιλος ΑΒΑΞ -2,24%ΑΒΑΞ συνεργάζεται με την ιταλική Ghella και τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας που ήδη κατασκευάζει την επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς.

Αντικείμενο της σύμβασης, συνολικού ύψους 1,45 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ), είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α' Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr