ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ενα τρένο της γραμμής «Α» εκτροχιάστηκε την Τρίτη, με αποτέλεσμα ο συρμός να χτυπήσει σε τοίχο μεταξύ της 135ης οδού και της 125ης στο Βόρειο Μανχάταν.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ένα βαγόνι ανετράπη και 34 άνθρωποι τραυματίστηκαν, χωρίς κανείς από αυτούς να διατρέχει κίνδυνο για τη ζωή του. Το τελευταίο αυτό ατύχημα έρχεται να αναδείξει και πάλι το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στις μετακινήσεις με το τρένο στη Νέα Υόρκη.
Οι καθυστερήσεις των συρμών είναι τόσο συχνές που προκαλούν μεγάλο εκνευρισμό στους επιβάτες, ενώ καθημερινά υπάρχουν ανακοινώσεις για αλλαγές στις γραμμές του συστήματος. Τα τρένα σταματούν εντός των τούνελ, χωρίς οι επιβάτες να γνωρίζουν το λόγο, ενώ στις πλατφόρμες επιβίβασης στους σταθμούς επικρατεί συνωστισμός.
Είναι ο κύριος ένοχος ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός ενός συστήματος μετακίνησης που μετράει 112 χρόνια ζωής; αναρωτιέται η «New York Times», για να δώσει την απάντηση πως είναι ένας από τους βασικούς λόγους, αλλά όχι η νούμερο ένα αιτία. Η βασική αιτία για τις καθυστερήσεις των συρμών είναι ένας παράγοντας που δεν υπήρχε 15 χρόνια πριν: ο υπερπληθυσμός.
Το σιδηροδρομικό σύστημα έχει πέσει θύμα της ίδιας του της επιτυχίας, καθώς και της ανοδικής πορείας της ίδιας της πόλης. Μεγάλα πλήθη επιβραδύνουν τα τρένα, γεγονός που δημιουργεί περισσότερο συνωστισμό σε έναν φαύλο κύκλο που απαιτεί ώρες για να χαλαρώσει μετά τις ώρες αιχμής.
Οι επιβάτες του συστήματος έχουν αυξηθεί δραματικά από τη δεκαετία του 1990, όταν και περίπου τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι το χρησιμοποιούσαν καθημερινά.
Πλέον, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στα 6 εκατομμύρια σε καθημερινή βάση – ο υψηλότερος από το 1940, αναφέρει η «ΝΥΤ».
Αυτοί οι επιπλέον επιβάτες συνωστίζονται στο σύστημα, το μέγεθος του οποίου κατ’ ουσία παραμένει ίδιο εδώ και δεκαετίες.
Ξεκινώντας από το 2011, η αύξηση των επιβατών έγινε πιο απότομη και το 2013 έφτασε σε σημείο το σύστημα να μην είναι πλέον σε θέση να απορροφήσει εύκολα τους επιπλέον αναβάτες.
«Στις αρχές του 2014 και 2015, ήταν κάτι περισσότερο από κορεσμένο και αυτό επέφερε το σωρευτικό αποτέλεσμα των μεγάλων καθυστερήσεων», δήλωσε ο Ουάιτον Χάμπερσαμ, επικεφαλής του τμήματος του σιδηροδρόμου της Μητροπολιτικής Αρχής Μεταφορών.
Το ποσοστό έγκαιρης άφιξης του τρένου -κάτι που κάποτε θεωρούνταν δεδομένο- έχει υποχωρήσει σχεδόν σε ολόκληρο το σύστημα και σε τέτοιο βαθμό που ελάχιστες είναι οι γραμμές όπου οι έγκαιρες αφίξεις ξεπερνούν το 70%.
Αλλά, πώς ακριβώς επηρεάζει τις καθυστερημένες αφίξεις ο υπερπληθυσμός; Οι αξιωματούχοι του σιδηρόδρομου απαντούν πως τα τρένα επιβραδύνουν σε κάθε σταθμό, καθώς δέχονται την «επίθεση» των επιβατών. Ο χρόνος παραμονής ενός συρμού σε ένα σταθμό διογκώνεται και είναι ο σημαντικότερος λόγος των καθυστερήσεων.
Οταν το τρένο είναι γεμάτο επιβάτες, γίνεται όλο και πιο δύσκολο γι’ αυτούς να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν, δήλωσε στην «ΝΥΤ» ο Μπρουσάρντ Αλστον, οδηγός τρένων για πάνω από δύο δεκαετίες. Αυτές οι καθυστερήσεις δημιουργούν στην ουσία ουρά από συρμούς που περιμένουν από πίσω για να πάρουν τη θέση τους στους σταθμούς.
Πηγή: ekirikas.com