Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

"Εκτροχιασμό" στο μετρό προκαλούν οι εισαγγελικές διώξεις.

Πρωτόφαντη σύγκρουση έχει ξεσπάσει μεταξύ του διοικητικού συμβουλίου της Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη με αφορμή τις διώξεις που άσκησαν οι Εισαγγελείς Διαφθοράς κατά νυν και πρώην στελεχών της εταιρείας για το ζήτημα των πλαστών εισιτηρίων που μόνο για το 2015 στοίχισε 1.156.321,206 εκατ. ευρώ στην εταιρεία.

Οι εισαγγελικές διώξεις σχετίζονται με το περιεχόμενο του πορίσματος εσωτερικού ελέγχου - που υπήρξε απόφαση του δ.σ. της ΣΤΑΣΥ- βάσει του οποίου το εύρος της ζημιάς περιορίστηκε περίπου κατά 1,14 εκατ. ευρώ, στις 17.000 ευρώ. Σύμφωνα με την έρευνα της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, Μάρης Παπασπύρου το 2015 δεν αποδόθηκαν 1,2 εκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων στον ΟΑΣΑ.

Όπως μετέδωσε το Capital.gr (χωρίς να αποκαλύψει τα ονόματα των όσων φέρονται να διώκονται) την περασμένη Παρασκευή, οι ποινικές διώξεις ασκήθηκαν και κατά ανώτερων και ανώτατων στελεχών της σημερινής διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Ωστόσο, η υπόθεση έλαβε διαφορετική τροπή, όταν το όνομα του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Γιώργου Θωμόπουλο είδε -μέσω δημοσιευμάτων προσκείμενων στην κυβέρνηση μέσων ενημέρωσης - το φως της δημοσιότητας ως ένα από τα πρόσωπα στα οποία ασκήθηκε ποινική δίωξη.

Τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα "ώθησαν” τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, να ζητήσει την Παρασκευή το πρωί, την παραίτηση των μελών του δ.σ. της ΣΤΑΣΥ, αίτημα το οποίο έπεσε στο κενό. Ο κ. Θωμόπουλος, που είχε την Πέμπτη, το απόγευμα, ερωτηθεί από το Capital.gr για το ζήτημα που έχει ανακύψει, με γραπτή δήλωσή του στην εφημερίδα "Αυγή” (φύλλο 02.05) σημείωσε ότι "μέχρι και σήμερα, 1 Μαΐου το βράδυ, δεν μου έχει κοινοποιηθεί με κανένα μέσο (επίδοση, τηλεφώνημα, εξώδικο), τίποτα σχετικό.”

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε, η χθεσινή ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, όπου αναφέρεται ότι: "μέχρι σήμερα 2 Μαΐου 2017 δεν έχει περιέλθει σε γνώση μας καμία άσκηση ποινικής δίωξης σε ό,τι αφορά το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Γεώργιο Θωμόπουλο και ούτε θα μπορούσε να έχει καμία εμπλοκή με τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων".

Όπως αναφέρει η ίδια ανακοίνωση, "στους 8 μήνες της διοίκησης του, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας και ο διευθύνων σύμβουλος, λειτούργησαν με βάση τους νόμους και τους κανονισμούς με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία, αλλά και την εξυγίανση της εταιρείας”.

Σύγκρουση

Το διαφορετικό περιεχόμενο των ανακοινώσεων στοιχειοθετεί, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, ένα πρωτόφαντο στις συγκοινωνίες σκηνικό σύγκρουσης μεταξύ της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ και του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.

Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργούνται ερωτήματα για τη σπουδή του υπουργού Υποδομών να απομακρύνει το δ.σ. της ΣΤΑΣΥ, ο επικεφαλής του οποίου Γ. Θωμόπουλος τοποθετήθηκε στην εταιρεία τον Αύγουστο του 2016.

Μάλιστα, από την ακρόαση του κ. Θωμόπουλου από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, απουσίαζε ο κ. Σπίρτζης, γεγονός που είχε οδηγήσει, τότε, τον Γιώργο Βούτση να μιλήσει για "αρνητική πρωτοτυπία που δεν πρέπει να καταστεί οδηγός”.

Ως εκ τούτου, έχουν φουντώσει τα σενάρια που κάνουν λόγο για προσπάθεια αντικατάστασης της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, με άτομα της απολύτου επιρροής του Χρήστου Σπίρτζη.

Το κύκλωμα των πλαστών εισιτηρίων

Στη σκιά των παραπάνω εξελίξεων, παραμένει άγνωστο εάν το κύκλωμα των πλαστών εισιτηρίων έχει εξαρθρωθεί. Και αυτό δεδομένου ότι τον περασμένο Μάρτιο, όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr, εντοπίστηκαν επιβάτες, που εν αγνοία τους είχαν προμηθευτεί πλαστά εισιτήρια από εκδοτήριο της ΣΤΑΣΥ.

Ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, δεν έχει προχωρήσει, έως σήμερα, στην τροποποίηση της μορφής των εισιτηρίων από τον Νοέμβριο του 2016 οπότε έγινε γνωστή η ύπαρξή του, με στόχο να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας αντιγραφής τους.

Συντάκτης:  Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr