Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της COSCO Shipping για την Ευρώπη, Τιαν Ντονγκ, στην τελετή έναρξης λειτουργίας του νέου σταθμού, η υποδομή της Κωνσταντινούπολης είναι αποφασιστικής σημασίας για το εμπόριο μέσω των θαλασσίων οδών, καθώς θα εξυπηρετήσει άμεσα τις περιφερειακές ανάγκες και θα ενισχύσει το ενδο-ευρωπαϊκό εμπόριο, που τα τελευταία δύο χρόνια κατέγραψε αύξηση 70%. Με τη νέα υποδομή η COSCO θα προσφέρει 12 νέες υπηρεσίες για τη μεταφορά και διαχείριση εμπορευμάτων στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.
Σημειώνεται, ότι στο «στόχαστρο» του κινεζικού κολοσσού βρίσκονται σταθμοί διαχείρισης containers τόσο στη χώρα μας, όσο και στο Βέλγιο.
Παράλληλα η Cosco σχεδόν διπλασίασε τη διακίνηση containers με τρένο, καθώς στοχεύει ιδιαίτερα στις συνδυασμένες μεταφορές (σ.σ. το 2015 διακίνησε 17.000 containers με τρένο, ενώ πέρσι 30.000), αφού θέλει η χώρα μας να αναδειχθεί σε βασική πύλη εισόδου κινεζικών προϊόντων προς την Ευρώπη, αν και υπάρχουν μεγάλα παράπονα με την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι προοπτικές του στόχου είναι πολύ θετικές, καθώς μπορούν να δρομολογηθούν περισσότεροι συρμοί ετησίως, αλλά απαιτούνται καλύτερες υποδομές, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και κίνησης των τρένων. Η διαδρομή των σιδηροδρόμων είναι με αφετηρία το Ικόνιο Περάματος – Σκόπια – Σερβία – Ουγγαρία – Σλοβακία και Τσεχία, με κύριους παραλήπτες την Τσεχία και τη Σλοβακία και χρόνο ταξιδίου 3 – 4 ημέρες για τον κεντρικό τερματικό σταθμό.
Πηγή: athina984.gr