ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Οταν ένα τρένο βρήκε από τις ράγες του την περασμένη εβδομάδα στον σταθμό Penn της Νέας Υόρκης, το φαινομενικά μικρό ατύχημα οδήγησε σε μια σειρά από εξοργιστικές καθυστερήσεις για εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες.
Οταν μια πλημμύρα ανάγκασε τις Αρχές να καταδικάσουν μια αιωνόβια γέφυρα στο αγροτικό Οζαρκ του Μισούρι, η κατάσταση που δημιουργήθηκε εκεί δεν ήταν λιγότερο απογοητευτική για τους κατοίκους και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που αποκόπηκαν από τη συντομότερη διαδρομή τους προς την πόλη.
Τα δύο αυτά επεισόδια αναδεικνύουν μια πραγματικότητα για το σύστημα συγκοινωνιών στις ΗΠΑ: Είναι απαρχαιωμένο και υπερφορτωμένο σε τέτοιο βαθμό που όταν κάτι δεν πάει καλά υπάρχουν μεγάλες αναστατώσεις.
Αν και ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει υποσχεθεί ένα πρόγραμμα υποδομών-ανοικοδόμησης ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, αυτό δεν σημαίνει πως όλα αυτά τα χρήματα θα πάνε στις υποδομές. Ακόμα όμως και αν όλο το ποσό κατευθυνόταν προς τις υποδομές, το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια δεν είναι αρκετό για να εκσυγχρονιστούν οι δρόμοι, οι γέφυρες, οι υπόγειοι σιδηρόδρομοι και οι σταθμοί των λεωφορείων ολόκληρης της χώρας.
Επί παραδείγματι, το τρένο στη Νέα Υόρκη την περασμένη εβδομάδα εκτροχιάστηκε εξαιτίας ενός απαρχαιωμένου συνδέσμου ανάμεσα στις ράγες. Κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά. Ωστόσο, εξαιτίας του συμβάντος έκλεισαν οι οκτώ από τις 21 γραμμές του σταθμού, διαταράσσοντας τα δρομολόγια της Αmtrak στα βορειοανατολικά από τη Βοστώνη έως την Ουάσιγκτον. Παράλληλα, σημειώθηκαν καθυστερήσεις στα τρένα στη Νέα Υόρκη, τη Νέα Ιερσέη και το Κονέκτικατ για περισσότερο από μια εβδομάδα.
Αυτό σημαίνει ότι επιχειρηματικά ραντεβού ακυρώθηκαν, χάθηκαν ιατρικά ραντεβού όπως επίσης και αθλητικές συναντήσεις.
Ο δικηγόρος Dominic Boone, ο οποίος ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη από τη Νέα Ιερσέη, κατήγγειλε ότι επειδή έφτανε αργά στο γραφείο και έπρεπε να φύγει νωρίς για να πάρει ένα διαφορετικό σταθμό, έχασε 10 ώρες εργασίας.
«Θα έπρεπε να έχουν κάνει εργασίες στον σταθμό Penn εδώ και καιρό» δήλωσε χαρακτηριστικά. «Ως έθνος, θα πρέπει να δαπανούμε περισσότερα για τις απαρχαιωμένες υποδομές μας».
Η εν λόγω αναταραχή ήταν μόνο ένα μικρό παράδειγμα της απογοήτευσης που θα αντιμετωπίσουν οι ταξιδιώτες αν η περιοχή δεν μπορέσει να βρει έναν τρόπο να αντικαταστήσει τις αιωνόβιες σιδηροδρομικές σήραγγες που περνούν κάτω από τον ποταμό Hudson και συνδέουν τη Νέα Υόρκη με τη Νέα Ιερσέη.
Οι σήραγγες, οι οποίες υπέστησαν σοβαρές ζημιές από τον τυφώνα Sandy, το 2012, θα μπορούσαν να κοστίσουν περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια για να αντικατασταθούν. Πέρα όμως από τα χρήματα υπάρχει και η παράμετρος του χρόνου. Το έργο για να γίνει θα πάρει περισσότερο από μια δεκαετία.
Εικόνα από τον πολυσύχναστο σταθμό Penn της Νέας Υόρκης. (AP Photo/Mark Lennihan, File.
Πηγή: ekirikas.com