Ποιοι δρόμοι και ποιες πλατείες θα "ερημώσουν" για χρόνια, λόγω των έργων για τη δημιουργία της γραμμής 4 του Μετρό
Για περίπου επτά χρόνια εκτιμάται, ότι θα "εξαφανιστούν" από τον χάρτη κεντρικές πλατείας της Αθήνας, της Κυψέλης, του Κολωνακίου και των Εξαρχείων λόγω των έργων που θα πραγματοποιηθούν στη γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου-Γουδή).
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, στις τρεις αυτές πλατείες, θα δημιουργηθούν οι τρεις από τους 14 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετούν τη νέα γραμμή, μήκους 13 χιλιομέτρων, που θα διαγράφει μια πορεία σε σχήμα ύψιλον.
Οι μελέτες για το σημαντικό αυτό έργο υποδομής έχουν ξεκινήσει από τη δεκαετία του 2000, ενώ η δομή του περιγράφεται και στο νόμο για το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Η μικρή τριγωνική πλατεία Εξαρχείων θα πρέπει να κλείσει για τουλάχιστον μια επταετία και να μετατραπεί σε εργοτάξιο. Στη σχετική μελέτη, αναφέρεται πως θα μείνει ελεύθερος μόνον ο πεζόδρομος της Θεμιστοκλέους, ενώ θα χρειαστεί να καταληφθεί και μέρος των οδών που τη διατρέχουν στις άλλες δύο πλευρές της.
Προβληματισμός επικρατεί στο Δήμο Αθηναίων που πρόσφατα κλήθηκε να εγκρίνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Στην έγγραφη εισήγηση καλείται η κατασκευάστρια του έργου Αττικό Μετρό «να εξασφαλίσει την αποδοχή του έργου κατά τη φάση κατασκευής του από τους κατοίκους των περιοχών» και να έρθει σε «επικοινωνία με συλλογικότητες της περιοχής για την αποφυγή συγκρούσεων κατά τη διάρκεια της κατασκευής». Ιδιαίτερα για την πλατεία Εξαρχείων, ζητείται «η εταιρία να μεριμνήσει για τη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που χρησιμοποιούν κοινόχρηστους χώρους της περιοχής γύρω από την πλατεία, την αποδοχή του έργου από τους καταστηματάρχες, ενώ η κατάληψη του κοινόχρηστου χώρου από το εργοτάξιο θα πρέπει να προγραμματισθεί για το μικρότερο δυνατό χρόνο».
Σύμφωνα με την απόφαση της Αττικό Μετρό που ξεκίνησε στις 30/3/17 το διεθνή διαγωνισμό, οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρίες θα πρέπει έως τις 30/6/17 να καταθέσουν προτάσεις για να επιλεγεί ανάδοχος ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες δημοπράτησης και να ξεκινήσει η κατασκευή στις αρχές του 2019. Η σύμβαση θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 1,45 εκατομμύριο ευρώ.
Όμως, όπως αναφέρεται στην απόφαση, η Αττικό Μετρό διατηρεί το δικαίωμα να αναθέσει τα πρόδρομα έργα (αρχαιολογικά, παρακάμψεις δικτύων) με ξεχωριστή σύμβαση για να ξεκινήσουν συντομότερα και αυτή φαίνεται να είναι η κατεύθυνση.
Ας δούμε όμως τι θα συμβεί στις περιοχές που θα κατασκευάζονται οι 14 σταθμοί ακολουθώντας τη σειρά με την οποία θα τους συναντούν οι συρμοί ξεκινώντας από Βορρά.