Η εξασφάλιση χρηματοδότησης , από το αρμόδιο υπουργείο, για αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, η ολοκλήρωση εργασιών για τον ΟΣΕ και οι απαλλοτριώσεις, καθυστερούν την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού στον Έβρο, όπως ειπώθηκε από τους εμπλεκόμενους φορείς σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε εχθές στο Σουφλί, με πρωτοβουλία του δημάρχου, Ευάγγελου Πουλιλιού.
Πιο συγκεκριμένα, στο οδικό τμήμα Μάνδρα -Ψαθάδες, θα πρέπει να γίνει η αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας όπως επιβάλλει σχετική νομοθεσία, ενώ το εκτιμώμενο ποσό για το σκοπό αυτό ανέρχεται στα 2-3 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης στο στάδιο έγκρισης, από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ, βρίσκονται οι μελέτες της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., που αφορούν στην κατασκευή σταθμού και δευτερεύουσας σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος των Λαβάρων του δήμου Σουφλίου.
Σύμφωνα με τον διευθυντή εποπτείας έργων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, Μιχάλη Δώδου, μόλις επιλυθούν τα διαδικαστικά ζητήματα , το τεχνικό κομμάτι μπορεί να εκτελεστεί σε διάστημα τριών μηνών και το τμήμα να παραδοθεί σε κυκλοφορία. Παράλληλα, τόνισε ότι το έργο στο βόρειο τμήμα του νομού δεν έχει τις προδιαγραφές να λειτουργήσει ως αντιπλημμυρικό και για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες και νέες κατασκευές.
Επιπλέον, για τη χρόνια καθυστέρηση ολοκλήρωσης των εργασιών, καθώς ξεκίνησαν πριν από 13 χρόνια, υποστήριξε ότι αυτές οφείλονται στα «οικονομικά των εργολάβων» που αναλάμβαναν κατά καιρούς το έργο όπως και στα πλημμυρικά φαινόμενα που πλήττουν την περιοχή. Σχετικά με το οδικό τμήμα του καθέτου άξονα Μάνδρα-Αρδάνιο, ανέφερε ότι δεν υπάρχει προσδιορισμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών, καθώς η εμπλοκή του έργου έγκειται στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τις απαλλοτριώσεις και που μάλιστα έχουν φτάσει στις αίθουσες των δικαστηρίων. «Δεν υπάρχει γη για να εκτελεστούν οι εργασίες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δώδου, συμπληρώνοντας ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ προχωρά σε επανασχεδιασμό και σε διάστημα περίπου 1,5 μήνα θα τον έχει ολοκληρώσει, θέτοντας τον στη συνέχεια σε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Κατά την τοποθέτηση της , η εκπρόσωπος του ΟΣΕ και προϊσταμένη του τμήματος Συντήρησης Αλεξανδρούπολης, Ελένη Ζαχαρά, διευκρίνισε ότι δεν ευσταθούν οι ευθύνες που επιρρίπτονται στον ΟΣΕ, σχετικά με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου κατασκευής του τμήματος Μάνδρα-Ψαθάδες, καθώς όπως προέβλεπε η συμφωνία μεταξύ ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και Οργανισμού, που υπεγράφη το 2003, οι εργασίες μετατόπισης των 13,5 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής και κατασκευής σταθμών και αποβάθρων , σύμφωνα με τη μελέτη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, ήταν αποκλειστική ευθύνη της εταιρείας. Επίσης σημείωσε ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει , οι αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού θα προχωρήσουν τη διαδικασία έγκρισης σε διάστημα ενός μήνα.
Πηγή: ΕΡΤ Ορεστιάδας
Ρεπορτάζ:Δήμητρα Παρασκευοπούλου