Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Επέμβαση ΤΑΙΠΕΔ στον ΟΛΘ: Απέστειλε έγγραφο για να “παγώσουν” οι 78 προσλήψεις.

Για άλλη μια φορά το ΤΑΙΠΕΔ παρεμβαίνει στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, έπειτα από προηγούμενη παρέμβαση που είχε κάνει για το κόψιμο συγκεκριμένων επενδύσεων.


Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες με έγγραφο που απέστειλε στο δ.σ. του ΟΛΘ, στα μέσα της εβδομάδας, ζητά από τη διοίκηση να σταματήσει τη διεκπεραίωση των προσλήψεων των 78 ατόμων, που είχαν εγκριθεί από το υπουργείο και είναι κολλημένες στον ΑΣΕΠ.
Η κίνηση αυτή από το ΤΑΙΠΕΔ δικαιολογείται, όπως αναφέρει το έγγραφο θα μεταβληθούν οι πληροφορίες που έχει αποδώσει στους επενδυτές και θα υπάρχει περαιτέρω επιβάρυνση μισθολογικου κόστους.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, διότι οι προσλήψεις αυτές αντιθέτως θα λειτουργήσουν ως προστιθέμενη αξία για τον λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Να επισημάνουμε πως από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΛΘ αποφάσισε τη συνέχιση της διαδικασίας των προσλήψεων στο κομμάτι που αφορά το Λιμάνι.
Εάν η διαδικασία αυτή σταματήσει με κυβερνητική παρέμβαση στο ΑΣΕΠ είναι μια άλλη ιστορία…

Να θυμίσουμε πως η ημερομηνία για την υποβολή των αιτήσεων των ενδιαφερομένων “επενδυτών” -εμείς θα τους χαρακτηρίσουμε αγοραστές- είναι η 24η Μαρτίου.

Για την ιστορία θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι προσλήψεις έχουν εγκριθεί από τον ΥΝΑΝΠ από τις 15/1/2016 και αφορούν την πρόσληψη προσωπική με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Έκτοτε είναι… κολλημένες στον ΑΣΕΠ κάτι που δημιουργεί εύλογες απορίες. Γιατί δεν έχουν προχωρήσει οι προσλήψεις; Γιατί έχουν μπλοκάρει τη στιγμή που έχουν… ξεμπλοκαριστεί άλλων ΔΕΚΟ, όπως ΕΥΑΘ, ΟΣΕ και ΕΛΤΑ;
Να συμπληρώσουμε πως το μισθολογικό κόστος αυτών των προσλήψεων βαραίνει αποκλειστικά τον ΟΛΘ κι όχι τον κρατικό προϋπολογισμό.

Το γεγονός αυτό, ότι δηλαδή δεν έχουν προχωρήσει ακόμη οι προσλήψεις, σημαίνει αυτόματα την παρακώλυση της λειτουργίας του ΟΛΘ και ταυτόχρονα την περαιτέρω απαξίωση του Λιμανιού.
Κατά τη δική μας άποψη αυτό συνιστά αδίκημα που έχει να κάνει με το δημόσιο συμφέρον, αφού ο συγκεκριμένος τρόπος συμβάλει στη μείωση της αξίας του Λιμανιού.

Να επισημάνουμε ακόμη πως αυτές οι προσλήψεις, όπως αναφέρουν άλλες πληροφορίες, για κάποιους θα γινόταν αποκλειστικά για τη νέα λειτουργία του λιμανιού που έχει να κάνει με την υποδοχή και εναπόθεση των προς εξαγωγή έμφορτων κοντέινερ στο ΣΕΜΠΟ.
Ο κύκλος αυτών των εργασιών υπολογίζεται ότι θα ήταν περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ κάτι που θα σήμαινε περίπου καθαρά κέρδη 2 εκατομμύρια ευρώ για τον ΟΛΘ.
Ωστόσο, η άποψη αυτή φαίνεται να είναι λάθος. Διότι σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλες κενές θέσεις που θα έπρεπε να έχουν καλυφθεί πριν χρόνια. Οι προσλήψεις Θα βοηθούσαν και στην διεύρυνση του κύκλου εργασιών, μειώνοντας και τα διαφυγόντα κέρδη που υπάρχου από τη λετουργία των εργολαβιών.
Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως το 2009 ο ΟΛΘ απαριθμούσε 530 εργαζόμενους, ενώ σήμερα ο αριθμός αυτός υπολογίζεται περίπου στους 310.
Η αύξηση των θέσεων εργασίας σημαίνει την πραγματικά “ανάπτυξη” ειδικά σε μια πόλη που η ανεργία ανέρχεται σε αρκετά υψηλά ποσοστά.
Να εστιάσουμε και στο γεγονός πως ταυτόχρονα με τις αορίστου χρόνου προσλήψεις… έτρεχαν και προσλήψεις ορισμένου χρόνου (8μηνα), κάτι που αυτόματα αποδεικνύει και αιτιολογεί το παραπάνω σκεπτικό και αναδεικνύει την τεράστια ανάγκη που έχει και έχει ο οργανισμός σε προσωπικό.
Και όπως είναι φυσιολογικό ο αριθμός των ατόμων σίγουρα θα ανέβαζε περισσότερο και τον κύκλο των εργασιών , άρα θα λειτουργούσε προσθετικά στην αξία του Λιμανιού.

Προβληματισμός στον δήμο μόνο για την πρώτη προβλήτα ενώ θα μπορούσε να λειτουργεί με ευρωπαϊκά κεκτημένα

Στο δήμο Θεσσαλονίκης γίνεται μεγάλος λόγος για την πρώτη προβλήτα του Λιμανιού και υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για το δάνειο των 20.000.000 ευρώ για να γίνουν έργα. Δεν είναι μόνο οι πεζοδρόμηση του άξονα Αγ. Σοφίας από την οδό Τσιμισκή ως τη Λ. Νίκης, ούτε η ανάπλαση της Πλ. Ελευθερίας ή η υπογειοποίηση των κάδων απορριμάτων ή η επέκταση της παλιάς παραλίας.

Θα μπορούσε το λιμάνι Θεσσαλονίκης να ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης, όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, με αποτέλεσμα τα κέρδη του λιμανιού να μετατρέπονται σε έργα, δουλειά για τον κόσμο να υπάρχει, να ωφελείται η πόλη και οι πολίτες της από τον παραγόμενο πλούτο του λιμανιού.
Να εκμεταλλεύεται την κρουαζιέρα, προς όφελος των επαγγελματιών αυτής της πόλης. Με τη διαχείριση του δήμου θα μπορούσε να είναι ένας ευρωπαϊκός τρόπος διαχείρισης Ευρωπαϊκού λιμένα.
Ωστόσο κι άλλοι οι φορείς, όπως η Περιφέρεια Μακεδονίας Θράκης, κι όχι μόνο ο δήμος Θεσσαλονίκης έχουν ταχθεί υπέρ της πώλησης του Λιμανιού, κάτι που εμείς από την πλευρά μας δεν μπορούμε να το κατανοήσουμε από τη στιγμή πως ως οργανισμός είναι κερδοφόρος.

Για μια ακόμη φορά λοιπόν το ελληνικό λιμενικό σύστημα, πειραματόζωο στις νέες ευρωπαϊκές πολιτικές. Πουθενά στην Ευρώπη δεν έχει δοθεί το πλειοψηφικό πακέτο σε ιδιώτη διαχειριστή λιμένα προς όφελος πολυεθνικών εταιριών, όπως έγινε και με τον ΟΛΠ και την COSCO.

Συντάκτης: Κάτια Νταβράνη
Πηγή: newreport.gr/