Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

Στις 24 Μαρτίου οι προσφορές για τον ΟΛΘ.

Παρά τα σχετικά αιτήματα υποψηφίων, το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων αποφάσισε σήμερα να μη δώσει παράταση στην προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ.
Στις 24 Μαρτίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ καθώς το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), που συνεδρίασε σήμερα, δεν έκανε δεκτό το αίτημα παράτασης που είχαν καταθέσει ορισμένοι εκ των υποψηφίων. Όπως είχε γράψει προ ημερών το Euro2day.gr το αίτημα παράτασης είχαν καταθέσει η ιαπωνική Mitsui, η P&O (του ομίλου Dubai Ports) και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Κατά πληροφορίες, η P&O ενημέρωσε στη συνέχεια πως δεν ζητά πλέον παράταση της διαδικασίας. Δεν είναι γνωστή, όμως, η στάση που θα τηρήσει, αν δηλαδή θα καταθέσει προσφορά.

Σίγουρη είναι πάντως η κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς από το σχήμα της επενδυτικής εταιρείας Deutsche Invest στο οποίο προστέθηκε προ ημερών ο γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός CMA CGM, ενώ συμμετέχει με ποσοστό περί το 15% ο όμιλος του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη.

Η CMA CGM συμμετέχει στο σχήμα που φαντάζει ως επικρατέστερο για τον ΟΛΘ, μέσω της θυγατρικής Terminal Link, που διαχειρίζεται 14 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων ανά τον κόσμο. Η Terminal Link ελέγχεται κατά 51% από τους Γάλλους ενώ το 49% κατέχει η China Merchants Holdings International (CMHI), ο μεγαλύτερος κρατικός διαχειριστής λιμένων της Κίνας. H CMHI και η Cosco (που ελέγχει πλέον τον ΟΛΠ) είχαν από κοινού εξαγοράσει το 2015 τον τερματικό σταθμό Kumport, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Η απόφαση για τήρηση των προθεσμιών χωρίς νέα παράταση είχε ληφθεί εδώ και εβδομάδες σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, με δεδομένη τη μεγάλη καθυστέρηση αλλά και το γεγονός πως έχουν αντιμετωπιστεί οι περισσότερες εκκρεμότητες σχετικά με τη σύμβαση που θα υπογράψει ο νέος βασικός μέτοχος του ΟΛΘ.

‘Επειτα και από τις διαπραγματεύσεις με τους υποψήφιους, προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία. Ταυτόχρονα η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί στις 500.000 TEUs εντός εννέα ετών.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr