Η σχετική συζήτηση επανέρχεται κατά καιρούς τα τελευταία χρόνια, μένει ωστόσο ως σήμερα στα λόγια ή το πολύ πολύ στα χαρτιά. Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Σπίρτζης βρέθηκε στην Πάτρα και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο ζήτημα της έλευσης του τραμ, μιλώντας για πρόθεση "να μελετηθεί, να ωριμάσουμε και στη συνέχεια να κατασκευαστεί ένα ελαφρύ τρένο, ένα τραμ στις φτωχογειτονιές της Πάτρας που θα λύσει οριστικά και το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης".
Η βιωσιμότητα ωστόσο της κατασκευής τραμ στην Πάτρα, η βασική χάραξη και οι εναλλακτικές διαδρομές έχουν μελετηθεί ήδη από το 2009.Το thebest.gr σήμερα παρουσιάζει στοιχεία της μελέτης που εκπόνησε το 2009 η ΤΡΑΜ Α.Ε για λογαριασμό του Δήμου Πατρέων. Η μελέτη βρίσκεται και στα «χέρια» του Επιμελητηρίου Αχαΐας, από το οποίο πήραμε τα στοιχεία. Εξάλλου, το Επιμελητήριο έχει συγκεντρώσει μελέτες που έχουν εκπονηθεί για σειρά αναπτυξιακών έργων, που αφορούν στην Πάτρα και τον νομό Αχαΐας, στο πλαίσιο της συμβολής του στην αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων.
«Το Επιμελητήριο Αχαΐας πιστεύει ότι ένα τέτοιο έργο θα έχει πολλαπλασιαστικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη για την πόλη της Πάτρας, με την έννοια ότι πέρα από την ευχερή πρόσβαση και μετακίνηση των πολιτών, σε συνδυασμό και με τον προαστιακό και το Αστικό ΚΤΕΛ θα είναι ένα σύστημα που θα προσφέρει στην ανάπτυξη της περιοχής, στην επιχειρηματικότητα και στην τουριστική αναβάθμιση», υπογραμμίζει ο Ειδικός Σύμβουλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Θανάσης Κούστας.
Η μελέτη προβλέπει τη σύνδεση του Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου του Ρίου με την περιοχή του ΤΕΙ της Πάτρας, με διέλευση μέσα από το κέντρο, ενώ οι διάδρομοι πιθανών επεκτάσεων της βασικής χάραξης αφορούν τη σύνδεση του Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου με το Ρίο και το κέντρο της πόλης με το νέο λιμάνι.
Οι εναλλακτικές διαδρομές
Για το τμήμα από το Πανεπιστήμιο ως την Αγία Σοφία προτείνονται τρεις εναλλακτικές διαδρομές:
Αυστραλίας-Νοταρά-Eλ.Στρατιώτου
Μήκος γραμμών: 14.6 km
Διαδρομή σε διπλή γραμμή: 50%
Μέση ταχύτητα: 22 km/h
Χρόνος διαδρομής: 17 min
Κάλυψη: 22,000 κάτοικοι
ΝΕΟ Αθηνών Πατρών
Μήκος γραμμών: 13.9 km
Διαδρομή σε διπλή γραμμή: 99%
Μέση ταχύτητα: 29km/h
Χρόνος διαδρομής: 15min
Κάλυψη: 18,000 κάτοικοι
Κανελλοπούλου –Ηρ. Πολυτεχνείου
Μήκος γραμμών: 16.2 km
Διαδρομή σε διπλή γραμμή: 100%
Μέση ταχύτητα: 30km/h
Χρόνος διαδρομής: 16min
Κάλυψη: 20,000 κάτοικοι
Για το τμήμα από Αγία Σοφία έως Τριών Ναυάρχων προτείνονται εναλλακτικές διαδρομές με διέλευση είτε μέσα από τη Μαιζώνος και τη Ρήγα Φερραίου, είτε μέσω Όθωνος Αμαλίας
Για το τμήμα από Τριών Ναυάρχων μέχρι το ΤΕΙ οι εναλλακτικές διαδρομές που περιλαμβάνει η μελέτη είναι οι ακόλουθες τρεις:
Σμύρνης -Καλαβρύτων
Μήκος γραμμών: 8.4 km
Διαδρομή σε διπλή γραμμή: 100%
Μέση ταχύτητα: 26km/h
Χρόνος διαδρομής: 10min
Κάλυψη: 36,000 κάτοικοι
Σμύρνης/Γούναρη -Καλαβρύτων
Μήκος γραμμών: 7.6 km
Διαδρομή σε διπλή γραμμή: 54%
Μέση ταχύτητα: 26km/h
Χρόνος διαδρομής: 9min
Κάλυψη: 30,000 κάτοικοι
Ακτή Δυμαίων –Ελ. Βενιζέλου –
Αρτηρία Διακονιάρη -Καλαβρύτων
Μήκος γραμμών: 9.0 km
Διαδρομή σε διπλή γραμμή: 100%
Μέση ταχύτητα: 27km/h
Χρόνος διαδρομής: 10min
Κάλυψη: 29,000 κάτοικοι
Στοιχεία Προτεινόμενης Χάραξης
H προτεινόμενη χάραξη έχει μήκος 26,4 χλμ (13.3 km Νοσοκομείο προς Τ.Ε.Ι, 13.1 km T.E.I. προς Νοσοκομείο). Ο χρόνος της διαδρομής υπολογίζεται στα 60 λεπτά με επιστροφή, ενώ προβλέπεται αναδιάρθρωση του δικτύου λεωφορειακών γραμμών των Αστικών ΚΤΕΛ για την καλύτερη συνολική λειτουργία του συστήματος ΜΜΜ.
Η συχνότητα της διέλευσης ορίζεται ανά 7 ½ λεπτά (8 συρμοί την ώρα) για το διάστημα 07:00-15:00, 17:00-21:00 και ανά 10 λεπτά ( 6 συρμοί την ώρα) στα χρονικά διαστήματα 15:00-17:00, 21:00-23:00.
Πηγή: thebest.gr
Πηγή: thebest.gr