Στον σταθμό «Ανάληψη» φθάνει σήμερα ο πρώτος μετροπόντικας του μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνοντας την διάνοιξη της μιας σήραγγας της βασικής γραμμής, από το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία.
Η έλευση (και κατάληξη) του Μηχανήματος Ολομέτωπης Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) όπως είναι η τεχνική ονομασία του στην Ανάληψη, θα γίνει στις 12.30 μ.μ. παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη. Την ολοκλήρωση της διάνοιξης θα παρακολουθήσουν μαζί με τον υπουργό, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Θόδωρος Παπαδόπουλος, ο επικεφαλής της Μετρό Θεσσαλονίκη Α.Ε. Γιώργος Κωνσταντινίδης, καθώς και στελέχη της αναδόχου κοινοπραξίας.
Η έλευση (και κατάληξη) του Μηχανήματος Ολομέτωπης Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) όπως είναι η τεχνική ονομασία του στην Ανάληψη, θα γίνει στις 12.30 μ.μ. παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη. Την ολοκλήρωση της διάνοιξης θα παρακολουθήσουν μαζί με τον υπουργό, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Θόδωρος Παπαδόπουλος, ο επικεφαλής της Μετρό Θεσσαλονίκη Α.Ε. Γιώργος Κωνσταντινίδης, καθώς και στελέχη της αναδόχου κοινοπραξίας.
Η ολοκλήρωση της πρώτης σήραγγας γίνεται εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, καθώς είχε εκτιμηθεί ότι ο πρώτος μετροπόντικας, που επαναβαπτίστηκε «Ηρακλής», θα φθάσει στην Ανάληψη στα μέσα Ιανουαρίου. Ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ», θα φθάσει σε ένα μήνα, οπότε θα είναι έτοιμες και οι δύο σήραγγες σε όλο το μήκος των 7,7 χλμ., από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει η αποσυναρμολόγηση του «Ηρακλή» και θα ακολουθήσει του «Άκτωρα», ώστε τα μηχανήματα να μεταφερθούν στο σταθμό της Μίκρας, να επανασυναρμολογηθούν και να διανοίξουν τις σήραγγες των 4,8 χλμ. της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Η πορεία των δύο μηχανημάτων ξεκίνησε στις αρχές του 2009 από τον σιδηροδρομικό σταθμό. Ο πρώτος άρχισε τη διάνοιξη στα μέσα Ιανουαρίου εκείνου του έτους και ο δεύτερος ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2009. Σε διάρκεια τριών ετών διήνυσαν απόσταση περίπου 6 χιλιομέτρων, μέχρι τον σταθμό της Ανάληψης, όπου ακινητοποιήθηκαν τον Απρίλιο του 2012, έχοντας διανοίξει το 73% των σηράγγων. Οι μετροπόντικες ακινητοποιήθηκαν, επειδή δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις στους επόμενους σταθμούς Πατρικίου και Βούλγαρη.
Επίσης, δεν μπορούσαν να περάσουν ούτε από το σταθμό της Ανάληψης, που κατασκευάζεται με πρωτότυπη μέθοδο λόγω στενότητας. Λόγω του κινδύνου της καθυστέρησης, ο ανάδοχος πρότεινε να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στην ανατολική άκρη και να συνεχίσουν από εκεί το έργο τους, αντίστροφα. Η αποσυναρμολόγηση και η μεταφορά τους άρχισε το καλοκαίρι του 2014, αλλά τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους διακόπηκαν όλες οι εργασίες και τα τμήματά τους έμειναν στη Νέα Ελβετία. Οι μετροπόντικες επανεκκινήθηκαν τον Μάρτιο του 2016, από τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Μυλόπουλο, στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας.
Εντός του 2017 θα ολοκληρωθεί το σύνολο της κατασκευής των 11 εκ των 13 σταθμών του μετρό (πλην των σταθμών Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου). Ο σταθμός Βενιζέλου μετά την έγκριση, την προηγούμενη Τρίτη, από το ΚΑΣ της προμελέτης για την κατασκευή του χωρίς την απόσπαση των αρχαιοτήτων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2021. Ωστόσο, εκτιμάται ότι ένα χρόνο νωρίτερα, το 2020 ή τέλη του 2019 θα τεθούν σε λειτουργία οι συρμοί του μετρό.
Συντάκτης: Φώτης Κουτσαμπάρης
Πηγή: makthes.gr