Δεν είναι η πρώτη φορά που η τεχνική εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με αιτήσεις πτώχευσης. Ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του 2017 συνοδεύεται από "μπαράζ", συνολικά τριών αιτήσεων πτώχευσης κατά της τεχνικής εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η προγραμματισμένη για τις 25 Ιανουαρίου εκδίκαση της μίας εκ των τριών αίτησης, που κατέθεσε αρχιτέκτονας - μηχανικός, αναβλήθηκε για το 2018. Η συμβασιοποίηση του έργου της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 10,5 χλμ, στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο (Μποζαϊτικα Πάτρας), με ανάδοχο την ιταλική DG Infrastrutture αναμένεται να φέρει ρευστότητα στην Μηχανική που συμμετέχει στο έργο με προϋπολογισμό 214 εκατ. ευρώ.
Και αυτή, όπως πληροφορείται το Capital.gr, είναι η αιτία για την οποία οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην αναβολή της εκδίκασης της αίτησης πτώχευσης με αντικείμενο την αποπληρωμή ποσού της τάξης των 50.000 ευρώ.
Δύο ακόμη αιτήσεις πτώχευσης
Στις 22 Μαρτίου θα συζητηθεί μία ακόμη αίτηση πρώην εργαζομένου της Μηχανική που διεκδικεί περίπου 126,5 χιλ. ευρώ για δεδουλευμένες αποδοχές, αποδοχές υπερημερίας συνδεδεμένες με επίσχεση εργασίας και αποζημίωση λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.
Επίσης, τεχνική εταιρεία έχει λαμβάνειν από την Μηχανική 974,7 χιλιάδες ευρώ από την παροχή υπηρεσιών και πώληση διαφόρων υλικών γεφυροποιίας σε έργα που η εταιρεία είχε αναλάβει.
Ωστόσο, η εταιρεία έχει εισπράξει 319,5 χιλ. ευρώ από οφειλή της ΕΡΓΟΣΕ που της εκχώρησε η Μηχανική, ποσό που εκτιμάται ότι θα αφαιρεθεί εάν και εφόσον η αίτηση πτώχευσης γίνει δεκτή. Όπως αναφέρει ο προμηθευτής στην αίτησή του, η PriceWaterhooseCoopers ως ο αναγκαστικός διαχειριστής της Μηχανική, "αναγνωρίζει την αδυναμία του να διαχειριστεί τα οικονομικά της τεχνικής εταιρείας με σκοπό τη σύννομη ικανοποίηση των δανειστών της”. Η υπόθεση είχε, αρχικά, οριστεί να συζητηθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά αναβλήθηκε για τις 22 Φεβρουαρίου.
Το Ψαθόπυργος-Ρίο
Όσον αφορά το Ψαθόπυργος - Ρίο, που αποτελεί "σωσίβιο” της Μηχανική, αναμένεται μέσα επόμενο χρονικό διάστημα να πέσουν οι υπογραφές μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της GD Infrastrutture.
Το έργο, μήκους 10,5 χλμ, είναι απαραίτητο για τον εκσυγχρονισμό της ραχοκοκαλιάς του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Πάτρα. Και αυτό δεδομένου ότι, σήμερα, σε προχωρημένο στάδιο, βρίσκεται η κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ., από το νέο Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, μετά το σταθμό Αιγίου.
Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση της συγκεκριμένης γραμμής θα αποτελέσει αντικείμενο νέας εργολαβίας. Πάντως, στην αγορά δεν είναι λίγοι όσοι "ποντάρουν” στο ότι το ελληνοϊταλικό σχήμα δεν θα καταφέρει να αποπερατώσει το έργο, εκδοχή που δεν συμμερίζονται στο κατασκευαστικό σχήμα.
Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: Capital.gr